Span aan m'n bmw

hier zou ik graag nog even op door willen:
Wat bedoel je met over het voorwiel driften? de linkerbochten beginnen beter te gaan, ik ga nu iets minder vroeg remmen voor de bocht zodat bij het aansnijden van de bocht het gas kan toedraaien zonder stil te komen staan, ik merk dat bij bijna einde van de bocht het gas er dan stevig (voor een beginner) op mag. maar, bon, je voelt de bak nog wel trekken aan de motor uiteraard.
je geeft aan dat de motor naar rechts niet snel zal driften, dat snap ik, je moet hem rond de bak krijgen, maar, je geeft aan dat als je de bak lift je gas moet bijgeven, krijg je dan niet net nog meer snelheid en dus meer middelpuntvliedende kracht en ga je zo het spanwiel nog verder liften? ik zou denken remmen, maar, dat zie ik dus fout? ik wil nl wel graag weten wat te doen als de bak loskomt.
komt dat dan geleidelijk aan los en is er nog marge voor corrigeren of is het gelijk helemaal fout?
Als ik met mijn r1100gs weg reed een gelijk naar Links moest dan moet ik dat heel beheerst doen. Anders ging hij gewoon rechtuit, ondanks dat het voorwiel dwars stond.
 
Als ik met mijn r1100gs weg reed een gelijk naar Links moest dan moet ik dat heel beheerst doen. Anders ging hij gewoon rechtuit, ondanks dat het voorwiel dwars stond.
dan mag ik niet klagen, die van mij doet dat vrij makkelijk. voor zover ik daar als leek kan over oordelen natuurlijk.
 
dan mag ik niet klagen, die van mij doet dat vrij makkelijk. voor zover ik daar als leek kan over oordelen natuurlijk.
Mijne ook hoor, geen probleem. Slaan van het stuur doet ie eigenlijk niet.
Gisteren rondje gedaan en toen ik even met losse handen reed (handschoenen goed doen), voelde ik het voorwiel een ietsje zwabberen. Was rond de 30km/u.
Als ik mijn achterwiel met autoband monteer heeft ie het iets sneller/meer, waarschijnlijk omdat dat iets kleiner is qua diameter (andere voorvork hoek). Maar zeker nooit angstig veel hoor.

Met gas erop als de bak omhoog komt, logisch toch? Probeer maar eens op je achterwiel te rijden met een zijspan, het bakje blijft echt op de grond hoor ;) . Met andere woorden, de voorkant omhoog=bak naar beneden.
 
trekkend de bocht door noemen ze dat toch. voor de bocht afremmen en er doorheen optrekken. Helpt de combi te stabiliseren.

Mijn R100RT wilde ook al rechtdoor als ik stevig gas gaf in de bocht. Weinig gewicht op het voorwiel bij sturen en een combi die een beetje trekt is voldoende. De K1200RS doet dat een stuk minder maar die heeft ook een veel kleinere stuuruitslag voor en een brede slof die wel ergens grip vindt.
 
Als ik met mijn r1100gs weg reed een gelijk naar Links moest dan moet ik dat heel beheerst doen. Anders ging hij gewoon rechtuit, ondanks dat het voorwiel dwars stond.

Mijn BMW had daar ook een handje van.
Volgens mij heeft dat alles te maken met de gewichtsverdeling.
Tank in de bak is over het algemeen prima maar voor dit puntje is de tank op de originele plaats weer beter.
Dat was de reden dat ik bij mijn nieuwe span de wielen 5 cm naar achteren heb gezet zodat er wat meer gewicht op het voorwiel rust.
Het blijft leuk, dat getob met zijspannen
 
mocht je iemand vinden die een adapter kan maken zou ik ook wel willen , ik zit namelijk met de originele velg ( 17inch ) met autoband op en ik zou ook wel naar een autovelg ( 16-15 inch ) willen ....mocht je iemand weten hou ik mij aanbevolen
Is dat niet gewoon via Tripteq te bestellen of leveren die enkel complete sets?
 
Die losse adapter kun je bij Tripteq ook wel bestellen. Ik heb net als jij @GSlandrover ook gereden met autoband op de originele velg, ging ook prima. Veel mooier dan zo’n lelijke stalen velg. Past beter bij de uitstraling van mijn hele span 😇.
 
Die losse adapter kun je bij Tripteq ook wel bestellen. Ik heb net als jij @GSlandrover ook gereden met autoband op de originele velg, ging ook prima. Veel mooier dan zo’n lelijke stalen velg. Past beter bij de uitstraling van mijn hele span 😇.
ja heb ik ook maar het lijkt een beetje af te hangen van de band dat erop ligt , ik heb een achterwiel met een "50 hoog en versterkt + run flat " band en op een andere velg een " 45 gewoon " hoog band en die als hij bijna plat staat duw ik hem van de velg weg van opzij , dus hij spant niet op de velg
 
Ik heb voor mijn span toen een adapter laten maken voor een 15" Smart velg met een 165/65R15 band.
Dan zak je effectief een 30mm.

Om aan de voorkant te compenseren heb ik daar een schokker ingezet van een RS/RT model.

Dan kan je ook nog spelen met de reactiestang onder de achterbrug, er zit lengte verschil in de GS en ander modellen.
Ook de brug tussen de voorpoten zijn voor een GS weer anders in hoogte dan voor een RS/RT. (bij de 1100 dan toch).

Je kan met origineel BMW spul wel wat spelen.
 
Voor de duidelijkheid;

De K en R modellen met mono- of paralever hebben allemaal 4x 12mm bouten, sommige met een 5e in het midden, t/m de 1e serie K1200RS
De latere 1200's met die holle achteras hebben 5x 10mm bouten op een grotere steekcirkel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan