Slechte koppeling?

Jonko

Rookie
30 dec 2023
4
3
Hallo mensen,

Ik heb pas een 2e hands z900 uit 2017 gekocht, met 21xxx op de teller. Nu heb ik er nog niet heel veel mee gereden en alles leek tot nu toe 100% in orde. Maar ik merk nu dat op de snelweg als ik in de 5e, rond de 7000 toeren naar de 6 wil schakelen hij als het ware even in zn vrij schiet waarbij ik dus revv en vervolgens weer in de 5 schiet.. ik heb dit op een lang recht stuk vaker geprobeerd. is dit een versleten koppeling ?
 
Laatst bewerkt:
Ik mag hopen dat je de Z900 bij een dealer en ook nog met garantie hebt gekocht.

Ik vraag mij wel of je deze klacht direct had of dat de Z900 het recent heeft gekregen. Hoe dan ook terug naar de dealer of bij een deugdelijke motor zaak na laten kijken.
 
Nee, dat is meer een kwestie van slecht schakelen of een probleem met de versnellingsbak.
Ik ga het morgen nog een keer proberen, is er iets wat ik verder kan testen/doen
Ik mag hopen dat je de Z900 bij een dealer en ook nog met garantie hebt gekocht.

Ik vraag mij wel of je deze klacht direct had of dat de Z900 het recent heeft gekregen. Hoe dan ook terug naar de dealer of bij een deugdelijke motor zaak na laten kijken.
ik heb hem particulier gekocht zonder garantie, hij schakelt verder soepeltjes enigste wat ik wel merk is dat hij bij wat harder optrekken vanuit stilstand in de 1 hij een kort geluid/trilling maakt
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de afstelling vd koppelingshendel even controleren; klopt de vrije slag en voelt ie verder soepel.

Dan tijdens het rijden proberen bij verschillende rpms naar die 6e versnelling te komen. Met beleid! Even netjes schakelen en kijken of je je voet wel ver genoeg beweegt en of je de hendel wel ver genoeg inknijpt.

Als dat allemaal niets uit maakt, meteen door naar de plek waar je m gekocht hebt.
 
Hallo mensen,

Ik heb pas een 2e hands z900 uit 2017 gekocht, met 21xxx op de teller. Nu heb ik er nog niet heel veel mee gereden en alles leek tot nu toe 100% in orde. Maar ik merk nu dat op de snelweg als ik in de 5e, rond de 7000 toeren naar de 6 wil schakelen hij als het ware even in zn vrij schiet waarbij ik dus revv en vervolgens weer in de 5 schiet.. ik heb dit op een lang recht stuk vaker geprobeerd. is dit een versleten koppeling ?
Grijp mechanisme de zogeheten 'dogs' vd tandwielen versleten en daarom wordt hij bij gasgeven uit de versnelling geduwd. Normaliter moet moet hij bij gasgeven gewoon in de versnelling blijven rijden....en niet eruit schieten.

iig klinkt niet best voor een motor met 21k op de teller.
 
Grijp mechanisme de zogeheten 'dogs' vd tandwielen versleten en daarom wordt hij bij gasgeven uit de versnelling geduwd. Normaliter moet moet hij bij gasgeven gewoon in de versnelling blijven rijden....en niet eruit schieten.
dan gaat die versnelling gewoon ratelen, maar niet terug in 5de schieten (daarvoor zou de wals moeten verdraaien).
TS is dus gewoon te braaf voor zijn pookje zoals al gezegd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan