Silly Season

Jack en Brad rijden elk raceweekend 1 a 2 wedstrijden dus hebben altijd een voorsprong. Pedrosa in zijn nadagen kan nog steeds mee met Jack en Brad. In zijn hoogtijdagen........
En tuurlijk moet je er bij de sprintwedstrijden op zaterdag al staan ivm de punten. Maar bij de start van de hoofdrace op zondag heb je dus behoorlijk wat rijtijd achter de rug, zelfs al een halve wedstrijd. Als op dat moment het zogenoemde testvoordeel van Pedrosa niet al teniet gedaan is zijn de fabrieksrijders misschien toch geen aliens.

Rossi, Stoner, Lorenzo, Marquez, Pedrosa, Dovizioso, Quarteraro, Bagnaia....daarna komt geen Jack of Brad.

We verschillen van mening en dat is prima!
Laat ik er mee beginnen dat het idd prima is om van mening te verschillen en dat we zo respectvol kunnen discussieren is top !
Je kan het vanuit meerdere opzichten bekijken natuurlijk, testrijder krijgt veel meer tijd/ronden om iets af te stellen of te testen, de vaste coureurs hebben die tijd dan weer niet maar hebben bv wel het wedstrijdritme wat de tester weer niet heeft.
Als 1 van hen al aankomt met een hele goeie basis setup dan is dat gewoon een voordeel, daarna kan je het er nog over hebben of een bepaald circuit een rijder goed ligt etc etc.

Miller zie ik zeker niet in het alien rijtje maar Binder zeker wel, hij moet alleen is wat beter kwalificeren !


De opgedane info houdt de testrijder voor zichzelf?
Had geen nut om te delen aangezien hij met een ander frame etc reed, is wel goeie info voor volgend seizoen denk ik..
 
Met een gelukje wereldkampioen worden, dat is toch altijd een beetje wrang en niet helemaal waar. Om wereldkampioen te worden moet je gewoon een heel seizoen presteren en niet geblesseerd raken.

Marquez werd dat seizoen tweede maar miste de laatste 2 wedstrijden door een blessure. Dat kwam om dat good ol' Marc een beetje te wild was in Sepang. Marquez won 7 wedstrijden dat seizoen, Bradl 4 maar pakte ook nog 7 andere podiums. Prima constant dus.

De rest volgde op 80 punten achterstand. Bradl werd verdiend kampioen, zoals Marc dat ook was geweest.

Vergeet niet dat Bradl op de LCR Honda, in zn rookie jaar niet 1 keer buiten de top 10 finishte!
 
Met een gelukje wereldkampioen worden, dat is toch altijd een beetje wrang en niet helemaal waar. Om wereldkampioen te worden moet je gewoon een heel seizoen presteren en niet geblesseerd raken.

Marquez werd dat seizoen tweede maar miste de laatste 2 wedstrijden door een blessure. Dat kwam om dat good ol' Marc een beetje te wild was in Sepang. Marquez won 7 wedstrijden dat seizoen, Bradl 4 maar pakte ook nog 7 andere podiums. Prima constant dus.

De rest volgde op 80 punten achterstand. Bradl werd verdiend kampioen, zoals Marc dat ook was geweest.

Vergeet niet dat Bradl op de LCR Honda, in zn rookie jaar niet 1 keer buiten de top 10 finishte!
Weet ik ook wel , daarom dat ik het tussen aanhalingstekens had gezet. Maar het gaat erom dat je Bradl niet met Pedrosa kan vergelijken. Hij is toch van een heel ander niveau.
 
Bradl - Hayden misschien te vergelijken?
De wereldtitel in de Moto2 was inderdaad ook verdiend door de Duitser.

Dani was in de 250cc bijna onverslaanbaar.
Lang geleden.
Maar hij steeg duidelijk verder boven andere rijders uit.
 
Maar hij steeg duidelijk verder boven andere rijders uit.

Nooooouuuuuuu.... Dani en boven andere mensen uitstijgen... :+


1695203914191.png


1695203816507.png




1695203885882.png


1695203895445.png

1695204002395.png
 
De spoeling is erg dun op dit moment vanwege de verhoogde leeftijdsgrens. Meeste talenten uit het JuniorGP zijn gewoonweg nog te jong.
 
Ben benieuwd, kan wel eens hoge ogen gaan gooien. Getergd op die fiets willen bewijzen dat hij t nog kan..
Ik geloof er niets van. Petrucci blijkt ook een subtopper in de WSBK, en die is er niet eens echt weggeweest.
Ianonne is ook nog eens een apart ijdel mannetje, moet nog zien of hij de motivatie na al die jaren nog heeft als het niet meteen lukt.
 
Ik geloof er niets van. Petrucci blijkt ook een subtopper in de WSBK, en die is er niet eens echt weggeweest.
Ianonne is ook nog eens een apart ijdel mannetje, moet nog zien of hij de motivatie na al die jaren nog heeft als het niet meteen lukt.
Hij won eerder op de Desmosedici dan Dovi.
Zegt zich fit te hebben gehouden.
Ik heb ook het idee dat het rijden met Pirro ook wel eens geholpen kan helpen.
SBK, Andrea Iannone tests Ducati V4 with Pirro in Misano
 
Op de GoEleven verwacht ik van niemand, wie het ook is, dat-ie zich ineens op het podium meldt. Van Iannone dus ook niet. Maar ik vind het wel leuk dat er zo'n sterk karakter in het circus voorkomt. Dus: kom maar op, ben benieuwd wat hij gaat laten zien!
 
Ach we gaan t zien, als hij het goed doet is hij een held. En als t niks wordt kan hij zeggen dat het aan de schorsing ligt. Persoonlijk heb ik zijn rij capaciteiten wel hoog staan, maar dat was idd een tijd geleden.
 
Ik ben benieuwd. Maar Iannone heeft wel een speciaal talent. Petrucci moest het meer hebben van doorzettingsvermogen en hard werken.

'There is not really another rider that can do the things he did on a motorcycle' – Cal Crutchlow
 
Terug
Bovenaan Onderaan