Show hier je (nieuwe) gereedschap *3*

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fuzy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Noem eens op wat je nog mist aan gereedschap.

Hmm bedenk net, dat je gezien je regelmatige bijdrages aan dit topic, dat dit niet veel kan zijn :+

Kan altijd meer en beter. Maar dat zal ik bij de Gamma niet weghalen...

Basisuitrusting is prima. Voldoende en goed spul.

Sommige stukken speciaalgereedschap wil ik altijd wel hebben, vaak is het maar één keer gebruiken :) diverse poulietrekkers, lagerdrukkers ed.

Een pers wil ik nog wel hebben, en natuurlijk een nette ultrasoon reiniger (gaat wss eigen import worden, ziet er erg gunstig uit).

En -de grootste wens- 500m2 extra ruimte O-)

Is er nou niemand die belang heeft bij die mooie gevulde kist van mij? (http://link.marktplaats.nl/308688263)

mag ook een redelijk bod zijn hoor!

Heb wel interesse, alleen woon niet in de buurt, heb je enige indicatie van het gewicht en afmetingen dan kijk ik even of het opgestuurd kan worden. Ik ben eventueel te bereiken op:
xiox apending hotmail puntje com

Geen Gamma :P ik heb toch liever kwaliteit ;) voor dingen wat je niet vaak nodig hebt zijn die dingen van gamma of de cranenbroek goed maar wil serieus sleutelen ;) investeren ;)

Kan altijd meer en beter. Maar dat zal ik bij de Gamma niet weghalen...

Basisuitrusting is prima. Voldoende en goed spul.

Sommige stukken speciaalgereedschap wil ik altijd wel hebben, vaak is het maar één keer gebruiken :) diverse poulietrekkers, lagerdrukkers ed.

Een pers wil ik nog wel hebben, en natuurlijk een nette ultrasoon reiniger (gaat wss eigen import worden, ziet er erg gunstig uit).

En -de grootste wens- 500m2 extra ruimte O-)

Die 500 m/2 is de duurste wens. En geloof mij maar, wat voor ruimte je ook hebt, het wordt vanzelf weer te klein. -O-

Maar die ultrasoon mag je wel bij mij parkeren als je ruimte tekort komt, past nog net O-)

Goedemiddag

Ik wil binnenkort een momentsleutel kopen voor de kleine momenten (zeg 5 tot 30 nm ongeveer). Nu zag ik op internet dat je die ook digitaal kunt krijgen. Wat is nou precies het voordeel van zon digitale?
Vlgs mij ziet het er alleen "interessant" uit en heeft dat digitale gedoe geen functie.
Zo had je ooit ook de rage dat boormachines een display moetsen hebben.
Kon je zien hoe hard hij wel niet ging.....

Ijken zal je zo'n digi ding ook moeten laten doen.

Een gewone, op een simpele manier snel handmatig instelbare sleutel, is er eentje van Stahlwille.
Kost wel wat, maar dan betaal je voor iets goeds.
Robuuste kwaliteit, zonder onnodige opsmuk, die toch stuk gaat....

ghehe, toen ik voor het eerst m'n frame etc had gepolijst (met boormachine) heb ik er in een week tijd 2 versleten :o

Had nieuwe gekocht, ging stuk na paar dagen intensief polijsten. Ding geruild voor nieuwe, toen ik klaar was met polijsten was ding weer stuk. Ding weer geruild voor weer een nieuwe.

Dus alles gepolijst én nog een nieuwe boormachine liggen (heb ik nu nog, ding van Einhel ofzo :? ) ideaal voor licht werk

In één week tijd 2 boormachines versleten met te polijsten.
Jij hebt de verschillende schuurfase overgeslagen zeker, en meteen beginnen polijsten van bruut naar fijn.

Laatst bewerkt:
Vlgs mij ziet het er alleen "interessant" uit en heeft dat digitale gedoe geen functie.
Zo had je ooit ook de rage dat boormachines een display moetsen hebben.
Kon je zien hoe hard hij wel niet ging.....

Ijken zal je zo'n digi ding ook moeten laten doen.

Een gewone, op een simpele manier snel handmatig instelbare sleutel, is er eentje van Stahlwille.
Kost wel wat, maar dan betaal je voor iets goeds.
Robuuste kwaliteit, zonder onnodige opsmuk, die toch stuk gaat....

Hmm, moet zeggen dat ik tot nu toe 0 klachten heb gekregen over de digitale Stahlwille momentsleutels... Maar ja, da's dan ook Stahlwille ;) Een "Cheng-Hong" zou ik hoe dan ook niet vertrouwen, digitaal of niet.

Hmm, moet zeggen dat ik tot nu toe 0 klachten heb gekregen over de digitale Stahlwille momentsleutels... Maar ja, da's dan ook Stahlwille ;) Een "Cheng-Hong" zou ik hoe dan ook niet vertrouwen, digitaal of niet.

Ik heb er een gezien ven Belzer. Is volgens google het zelfde als Bacho, dus de kwaliteit zit volgens mij wel goed. Kun jij mij dan misschien uitleggen wat het grote voordeel (of nadeel) is van een digitale momentsleutel t.o.v. een analoge?

Ik heb er een gezien ven Belzer. Is volgens google het zelfde als Bacho, dus de kwaliteit zit volgens mij wel goed. Kun jij mij dan misschien uitleggen wat het grote voordeel (of nadeel) is van een digitale momentsleutel t.o.v. een analoge?

Ik zou niet weten waarom je een digitaal display zou willen hebben voor het instellen van de momentwaarde als de sleutel toch een onnauwkeurigheid heeft van x%. De afleesfout van een analoge zal zeker in deze onnauwkeurigheids range vallen. Zelf heb ik een momentsleutel(analoog) van Tengtools en ben daar erg over te spreken.

Het is de vraag hoe zo'n apparaat intern in elkaar zit. Bij de high end Stahlwille sleutels is de aflezing in de sleutel zelf ook digitaal, dus een ge-eikt digitaal signaal wordt omgezet naar een waarde op het display. Dit zie je terug de maximale afwijkingen tussen dezelfde sleutels, op de certificaten wordt bij de digitale max 1% en de gewone max 4% aangegeven.

Er zijn ook digitale sleutels waarbij alleen de aflezing digitaal is waardoor je eigenlijk meer betaald voor niks extra (behalve een display). M.a.w je stelt "digitaal" een waarde in die uiteindelijk ervoor zorgt dat wanneer een ouderwetse veer een palletje raakt de display "knipper" of "hoera" zegt waar een gewone sleutel "klik" doet..

In mijn optiek is het verstandig de komende jaren nog enigszins sceptisch te zijn naar digitale sleutels toe van de goedkope(re) merken. Niet eens omdat het per se slecht is, maar omdat de meerpijs van "het digitale", beter uitgegeven kan worden aan een kwalitatief betere, analoge.

Laatst bewerkt:
Het is de vraag hoe zo'n apparaat intern in elkaar zit. Bij de high end Stahlwille sleutels is de aflezing in de sleutel zelf ook digitaal, dus een ge-eikt digitaal signaal wordt omgezet naar een waarde op het display. Dit zie je terug de maximale afwijkingen tussen dezelfde sleutels, op de certificaten wordt bij de digitale max 1% en de gewone max 4% aangegeven.

Er zijn ook digitale sleutels waarbij alleen de aflezing digitaal is waardoor je eigenlijk meer betaald voor niks extra (behalve een display). M.a.w je stelt "digitaal" een waarde in die uiteindelijk ervoor zorgt dat wanneer een ouderwetse veer een palletje raakt de display "knipper" of "hoera" zegt waar een gewone sleutel "klik" doet..

In mijn optiek is het verstandig de komende jaren nog enigszins sceptisch te zijn naar digitale sleutels toe van de goedkope(re) merken. Niet eens omdat het per se slecht is, maar omdat de meerpijs van "het digitale", beter uitgegeven kan worden aan een kwalitatief betere, analoge.

Klinkt logisch. Toch maar opzoek naar een analoge denk ik dan maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan