Wat denken jullie hiervan. Voor die prijs kan daar toch niks deftig uit voortkomen? Of wel?[afbeelding]
trek het je niet aan man. Ze zeggen toch altijd dat de groote er niet toe doet, maar wel wat je er mee doet
om mijn rem en koppelingsvloeistof te verversen op de makkelijke manier[afbeelding]
remvloeistoftester ......... ook weer zo'n woord voor scrableWatIsdah
remvloeistoftester ......... ook weer zo'n woord voor scrable
sommige wachtten tot het spul zwart in het potje zit en gaan dan eens vervangen , ik ga voor iets meer zekerheid , meten is weten of iets in die trend
heb er ook zo een (zonder verlengstuk en doppen) voor 18 euro bij d'n aldi ooit gekocht.
Voor die ene keer dat ik 'm gebruik is 'ie prima
Op zich wel tof om netjes een momentsleutel te gebruiken, maar als 90Nm eigenlijk 50Nm is, is het ding alleen handig voor de sier, toch?
52delige opspanset, en een verticale lineaal :D
Elke 2jaar gaat er nieuwe in. Desnoods elk jaar.
Maar wel een handig apparaat, zo'n tester
Bestaat zoiets eigenlijk ook voor motorolie?
Accuzuurtester is er iig wel
zo'n opspanset is inderdaad ideaal, en voor het zwaarder en nouwkeuriger boorwerk eigenlijk onmisbaar.
je tafel van de boor moet wel voldoende groot zijn, en dat is vaak niet het geval.
je hebt die setjes in M8-M10-M12 en waarschijnlijk nog meer maten, onder andere bij de buitelaar voor vanaf 50 euro (of zoiets)
Als ik twijfel, gaat er gewoon nieuwe inIs geen goud hoor, die dot4.
Al eens gekeken wat het daadwerkelijk aanhaal moment is?
Ik lever ze van Mannesmann, de goedkoopste vallen nèt binnen de marge dat ik bereid ben ze te verkopen.
Op zich wel tof om netjes een momentsleutel te gebruiken, maar als 90Nm eigenlijk 50Nm is, is het ding alleen handig voor de sier, toch?
Daarbovenop heb ik er volkomen geen vertrouwen in dat een snelfitter of vakgarage (dealergarage zal het (hopelijk) anders zijn) alles netjes met je momentsleutel aandraait, laat staan met het precieze juiste moment zoals in het boekje staat.
Slechte ervaringen met goedkope momentsleutels...... het eerste jaar doen ze het prima en klopt de ingestelde waarde redelijk maar daarnaa......
Ik had er een die tot 200Nm ging en kon hem een keer testen met zo'n calibrator, je voelt hem zeker al he! 40% afwijking!!!!
op de lagere waardes (die je vaak nodig hebt!) is het nog erger dus het ding was goed voor het oud ijzer. Ik heb nu een Beta voor het bereik tot 60nM en een Hazet voor 200nM bereik, bedenk eens de schade die kan ontstaan als de moeren in een blok niet genoeg zijn aangedraaid!
geheel onverwacht (na 2 weken.. dacht al dat t order niet geregistreerd was ofzo) een leuk pakketje:
52delige opspanset, en een verticale lineaal :D
[afbeelding]
[afbeelding]
ontspan je hem wel weer geheel na gebruik? anders als je hem op een ingestelde Nm/kg waarde laat staan dan word de veerspanning in de momentsleutel minder in loop van tijd, en gaat hij afwijken..