Blijf zitten waar je zit, mooie omgeving heb ik gehoord en dus, geniet er van.Nog steeds vanuit Ede overigens...
Werkt dat ding ook voor mijn BMW K100, ff in de handleiding kijkenje zou versteld staan wat sommige daar van kunnen maken,zonder handleiding
Idd fijn die die wiel afsteller. Heb er ook 1. Was eerst aan het zoeken naar zo'n ding met laser, maar dat werd (hier?) afgeraden. Nu zo 1 dus. Werkt prima en als je wel die streepjes op je brug hebt kan je mooi checken of die ook kloppen.
Op een GS500 week die zo'n halve streep af
Mijn nieuwste gereedschap:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Iets meer informatie:
http://www.project-one.us/motorcycle.html
Als de magneet werkt op de moderne lichtgewicht tandwielen (aluminium enz.).Ik heb zo'n ding met een lazer en dat ding werkt prima
Je zet hem op het tandwiel en het straaltje gaat als het goed is precies over de buitenkant van de ketting
Als de magneet werkt op de moderne lichtgewicht tandwielen (aluminium enz.).
Tja, denk je dan hetzelfde resultaat te behalenEn als je nu het asje alléén op de ketting legt?
Zo had ik het begrepen en dubbel zo duur, of meer.Er zit helemaal geen magneet op
Blijf zitten waar je zit, mooie omgeving heb ik gehoord en dus, geniet er van.
ben der niet heelemaal zeker van, maar heb zo wel men twijfels dat bij een lichte afwijking het op die manier even duidelijk gaat zijn
Dat was ook mijn gedachte en vraag, maar ja...ben der niet heelemaal zeker van, maar heb zo wel men twijfels dat bij een lichte afwijking het op die manier even duidelijk gaat zijn
Hij wordt met de schroeven haaks op het tandwiel vast gezet (oftewel, in het verlengde van het tandwiel) en die geleidestang geeft dan de speling/afwijking aan.op 't tandwiel ga je verankeren, terwijl je op de ketting gaat volgen.
Heb je hem dan haaks of zuiver in het verlengde van het achtertandwielwel dan klopt het toch zoals ik het stel,dat als je enkel het asje gebruikt het gewoon gaat volgen en geen afwijking gaat weergeven
Ik begrijp wat je bedoeld, maar niet iedereen kan op de graad nauwkeurig de stand van de tandwielen schatten en als jij tevreden bent...gefeliciteerd.de as heb je in 't verlengde van het tandwiel
Zo had ik het begrepen en dubbel zo duur, of meer.
Met het risico dat het lijkt dat ik reclame aan het spammen ben hier mijn argumenten voor de Project One Tool:Ik heb zo'n ding met een lazer en dat ding werkt prima
Je zet hem op het tandwiel en het straaltje gaat als het goed is precies over de buitenkant van de ketting
En als je achterwiel parallel verkeerd staat (offset) vanwege een afwijking in je spacers
(linker spacer is niet altijd gelijk aan rechterspacer en verwisselen kan zo gebeurd zijn. - fabrieksafwijkingen kunnen ook of een iets gewrongen brug)
dan zet je met dit apparaat je achterwiel scheef.
ik heb persoonlijk liever een ketting die iets scheef gaat (ondanks de extra slijtage) dan een achterwiel dat scheef staat - kettingset is goedkoper dan banden en tanden
Daarom meet ik de afstand van scharnierpunt achterbrug tot as bij het kettingstellen
Dan staat in elk geval mijn achteras in het horizontale vlak parallel aan de achterbrug-as
Bovendien zit er in de links-rechts passing van een ketting op een tandwiel best wel wat ruimte