Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Show hier je (nieuwe) gereedschap *3*

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fuzy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

in je huidige carriere wel dan?

Mensen, ik raad het iedereen aan goed naar wijze ervaringsdeskundigen te luisteren.. Op mn jaartje werktuigbouwkunde probeerden de werkplaatsmedewerkers er bij ons in te stampen dat we de frezen en boren altijd goed schoon moesten houden, en dan met name de grote dikke cilinder waar de frees over op en neer beweegt.

Ik heb dat advies in de wind geslagen, en mocht gisteren de kop van mn frees af tillen (kilootje of 60-70) kruistafel eraf tillen (kilootje of 30) en toen kon ik alles losbouten uit het resterende deel om het dikke draadeind, en de opnemer waar ie doorheen draait eruit te krijgen.. een mespuntje ijzerspaanders later draaide het draadeind er weer soepel doorheen.. Wel mooi mn halve zaterdag naar de (#(@*(#.. en mn rug ook..

Dat mes rechtsonder is wel handig om kleine takjes e.d. van haardhout af te tikken.

Die zaag en sikkel...

Even een vraag tussendoor:
Heeft er iemand nog een schakelaar liggen van een oud makita boormachine?
Zal ff een fototje gaan maken.

gewoon bij de makita dealer bestellen.
typenummer doorgeven en dan kunnen ze zo een explosietekening opvragen bij makita.

makita levert meestal binnen 1 werkdag uit.

Hopelijk kan iemand me hier helpen.

Ik zit eens te kijken om mn frees digitaal-afleesbaar te maken. Het is niet dat ik tot in 1/100 nauwkeurig wil. Maar ik ben van de nieuwe lichting, en vind dat gepiemel met die nonius maar vervelend.

Nu herinnerde ik me dat er dingen te koop zijn, voor niet teveel geld, die sterk lijken op de tegenwoordig veel gebruikte (en steeds goedkopere) digitale schuifmaten. Met als verschil dat er geen bek aan zit, maar het alleen een liniaal is waar de aflees-eenheid overheen schuift. Dit wil ik dan als basis gebruiken voor mn systeempje. (goedkoop, leuk om eens mee te experimenteren, en het houd me bezig!)

Maar nu kan ik die dingen nergens meer vinden. En ik heb zo gauw ook geen flauw idee hoe ik ze zou moeten noemen.. Weet iemand meer?

ik heb ze gezien bij buitelaar, al kan ik ze nu even niet op hun site vinden.

http://www.buitelaar.nl/?contentid=237

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.