Show hier je (nieuwe) gereedschap *3*

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fuzy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Na lang twijfelen over wat voor merk ik wilde hebben, naar aanleiding van alle positieve reacties hier en elders toch voor Teng Tools gegaan.

[afbeelding]
Karretje

[afbeelding]
1/4"en 3/8" ratel met hulpstukken

[afbeelding]
1/2"en 3/4"ratel

[afbeelding]
Schroeven draaiers en tangen

[afbeelding]
Ringratels, ponsen, rahsol sleutels (had ik al)

[afbeelding]
Momentsleutels rahsol (ook al ouder) en wat handige assortiments doosjes van de Hornbach

Binnenkort meer foto's van nog veel meer spullen. Heb bij mijn nieuwe huis een garage van 6,5 bij 4,5 en ben druk bezig met het vullen hiervan. Verlang lijstje

- kolomboor
- goed soldeer station
- goede verlichting overal
- kasten boven werkbank
- nog een aantal bakjes van Teng

hoeveel was je heirvoor kwijt als ik vragen mag? moet zelf ook nog een schuur gaan vullen met gereedschap O-)

Na lang twijfelen over wat voor merk ik wilde hebben, naar aanleiding van alle positieve reacties hier en elders toch voor Teng Tools gegaan.

[afbeelding]
Karretje

[afbeelding]

[afbeelding]
1/2"en 3/4"ratel

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Momentsleutels rahsol (ook al ouder) en wat handige assortiments doosjes van de Hornbach

Binnenkort meer foto's van nog veel meer spullen. Heb bij mijn nieuwe huis een garage van 6,5 bij 4,5 en ben druk bezig met het vullen hiervan. Verlang lijstje

- kolomboor
- goed soldeer station
- kasten boven werkbank

mooi setje man! Alleen de schroevendraaiers en tangen zijn niet echt TOP van teng..

Die grote ratelset is echt mega handig voor je balhoofd en achterwiel, je hoeft bijna geen kracht te zetten :D

Laatst bewerkt:
Ook! Maar das een kud ding zeg!
Gekregen maar toch, denk ah gezellig BBQ met een paar man dus zal me eens zo'n vaatje halen. Heeft godd**** 3!!!! dagen geduurd voor het bier koud was |( Daarna dus 2 of 3 weken bier uit de tap gedronken :P

2 tot 3 weken?! Wat voor een immens tapvat was dat wel niet? sterker nog, hoe groot is jouw koelkast!?

[afbeelding]
Karretje

[afbeelding]

[afbeelding]
1/2"en 3/4"ratel

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

- kolomboor
- goed soldeer station
- kasten boven werkbank

Ziet er goed uit

Ik heb een oude accuboormachine:
761361.jpg

Helaas is de accuoplader overleden†.
Ik kom er niet uit of deze nieuw te bestellen zijn.
Aan de andere kant, de 2 accu's hebben ook wel hun beste tijd gehad.
Anders morgen even opzoek naar de lokale opkoopboer of daar iets bij ligt.
Hoeft niet de duurste te zijn, en met hoge voltage(14V/17V is meer dan genoeg).

Mijzelf meteen antwoord gegeven :+

Ziet er compleet uit :Y
Wat is het voor iets dat rechtsboven op de foto staat en linksonder(evenredig met de schroevendraaier)?

Rechtsboven is een tapkruk, een ratel met spankop voor tappen. Erg handig als je weinig ruimte hebt aan 1 kant.

Dat andere ding is een schroefdraadmeter, een 50/60 tal plaatjes met in de vorm van een bepaalde schroefdraadspoed en tophoek.

Ziet er compleet uit :Y
Wat is het voor iets dat rechtsboven op de foto staat en linksonder(evenredig met de schroevendraaier)?
Ik gok op:

rechtsboven: tapkrukje (ik bedoel dus niet 't cafe accessoire)
linksonder: spoedmeter (dingetje met sjablonen om spoed vd draad te meten)

edit: te laat, maar wel een bronzen medaille :P

Laatst bewerkt:
Godgloeiende....

Ik ga me nu ook nog een set ringsleutels als 6kant kopen. Bout naar de klote van de tandwielopnemer. Nu nog zien dat ik dat kreng weer los krijg.

2 tot 3 weken?! Wat voor een immens tapvat was dat wel niet? sterker nog, hoe groot is jouw koelkast!?

Zo'n thuistap geval, maar ik zuip niet elke dag zoveel bier en in het weekend zuip ik mijn biertjes meestal buiten de deur ;)
Maar heb eigenlijk wel standaard een krat koud staan in de koelkast.

Ik heb een oude accuboormachine:
[afbeelding]

Helaas is de accuoplader overleden†.
Ik kom er niet uit of deze nieuw te bestellen zijn.
Aan de andere kant, de 2 accu's hebben ook wel hun beste tijd gehad.
Anders morgen even opzoek naar de lokale opkoopboer of daar iets bij ligt.
Hoeft niet de duurste te zijn, en met hoge voltage(14V/17V is meer dan genoeg).

Mijzelf meteen antwoord gegeven :+
Ongevraagde tip:

Van mijn accu/schroef/klop/boor-machine was de accu overleden (had er maar ene) en een tijd later bij de Gamma een aanbieding:

Accu/schroef/boor-machine met twee accu's voor € 25,- en laat dat nu net de juiste maat voor mijn eigen machientje zijn. *O*

Voor € 25,- vindt je geen accu, laat staan twee.

P.S. In zoverre als ik het kan beoordelen was dat dezelfde accu + lader als de jouwe. ;)

linksonder: spoedmeter (dingetje met sjablonen om spoed vd draad te meten)

En je kan er dus de tophoek mee bepalen (60 graden, Metrisch of 55 graden Withworth)

Ja zijn wel handig, schroefdraadmeters. Kosten niks trouwens (goed 5 euro), als je denkt dat je hem kan gebruiken zou ik hem kopen O-)

Is wel handig als je versleten bouten/moeren met fijne of extra fijne schroefdraad niet voor veels te veel geld bij de dealer wil kopen :P

Ongevraagde tip:

Van mijn accu/schroef/klop/boor-machine was de accu overleden (had er maar ene) en een tijd later bij de Gamma een aanbieding:

Accu/schroef/boor-machine met twee accu's voor € 25,- en laat dat nu net de juiste maat voor mijn eigen machientje zijn. *O*

Voor € 25,- vindt je geen accu, laat staan twee.

P.S. In zoverre als ik het kan beoordelen was dat dezelfde accu + lader als de jouwe. ;)
dat-zeg-ik.jpg

;)

Herinnerde mij ook ergens goed/kope accuboromachines te hebben gezien(wist alleen niet meer bij de GAMMA of de PRAXIS).
Maakt niet uit, zitten hier toch bij elkaar.
Morgen eens kijken :Y
Bedankt voor je ongevraagde ;) tip :}

Laatst bewerkt:
hoeveel was je heirvoor kwijt als ik vragen mag? moet zelf ook nog een schuur gaan vullen met gereedschap O-)

Ongeveer de helft van de megamaster set, daar had ik eerst mijn zinnen op gezet maar daar zit een hoop spul in wat gewoon te duur is. (Kabel schoen tangen en dat soort werk).

En ja het is duur, maar ben hiernaast het hele huis aan het opknappen dus het is nu nodig. Naast dit spul nog een berg aan houtwerk spullen. Ben van mening dat als je iets ziet waarmee je huidige klusje makkelijker gaat je het beter meteen kan kopen.

Sta voor me werk te vaak te klooien met een leathermen en een baco als enig tools.

Over baco's gesproken, ik kreeg deze week dit ding mee van m'n ouweheer:
dsc00008vs.jpg

Is wel niet nieuw, minstens een jaar of 40 oud al zelfs, maar keihard spul! Heb um met mijn jeugdige knuistjes vaak misbruikt, en nu mag ik dat dus voortzetten :) Kan dat ding uit de grabbelbak weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan