Schimmel in helm en kleding na winterstop

Schimmel overal. Helmen in de vaatwasser. Mijn hemel wat doen sommige mensen met hun spullen.-O-
Overigens zijn schimmels leuke dingen. Optisch weg betekent niet dat het echt weg is. Ik had de hele bende gewoon weggegooid. Je hebt geen idee wat de staat van de helmschaal is en je krijgt je hele leven lang maar een enkel exemplaar van je hoofd.
Tuurlijk, gooi de hele boel weg. Makkelijk hoor. Als je het toch weg gooit kan je het net zo goed in de vaatwasser zetten, je verliest er niets aan. Wellicht leert iemand er nog eens iets van. En je realiseert je dat polystyreen pas bij 95 graden gaat reageren, en prima tegen groene zeep kan?
 
Ik dacht vandaag het paard weer eens van stal te trekken, maar tot mijn verbazing zit heel mijn helm vol met schimmel. Handschoenen en broek vertonen ook sporen van het zachte dons.

Bekijk bijlage 1726474

Iemand een idee hoe ik dit er uit ga krijgen?
Voortaan trouwens de kleding maar weer in huis in plaats van in de schuur...
Gewoon, mits dat kan, de binnenvoering eruit halen en met een BH in zo'n wasnetje met de andere kleding in de wasmachine.
Maar gewoon niets bewaren in de schuur, anders komen er altijd bloemkolen op te staan.
 
Gewoon, mits dat kan, de binnenvoering eruit halen en met een BH in zo'n wasnetje met de andere kleding in de wasmachine.
Maar gewoon niets bewaren in de schuur, anders komen er altijd bloemkolen op te staan.
Wart is het nut om met een Bh in een netje te stoppen. Is dat voor een betere toegang tot de eigenaresse daarvan ?
 
Wist niet dat je ook los kan bestellen.
Als de binnenvoering niet meer helemaal fris is te krijgen, kan je 'm ook vernieuwen.
Afgelopen week zocht ik op internet naar mogelijk een nieuwe helm. De voering van de oude begon slecht te worden.
Ineens zag ik bij Polo een aanbieding voor een helm-liner precies in mijn maat en nog afgeprijsd ook! Prijs €50

Met een paar dagen had ik 'm uit Duitsland binnen.
Vandaag de liner in mijn helm geplaatst.
Ik voel de helm nu overal aandrukken. Kan ik weer een paar jaar. Is weer als NIEUW!!!
 
Ik weet niet hoe oud je oude helm was maar ze raden ook aan om de helm na een tijd sowieso te vervangen. Heel kritisch ben ik daar echter niet op om eerlijk te zijn. Mijn vorige helm ging 10 jaar mee en toen vond ik het wel welletjes. Onwijs veel gereden met dat ding maar ook ontzettend zuinig op geweest. Netjes schoonmaken, polijsten, waxen etc. In hoeverre de helm schaal slecht wordt na een tijd heb ik eigenlijk geen idee van. Het lijkt mij dat een fabrikant bij 5 jaar een hele veilige marge aanhoudt.
 
Ben er ook niet al te kritisch op.
De helm is nu bijna 6 jr oud met wel de nodige 'vlieg-uren'. Richting 80k? Daarom heeft ie ook slijt-plekken.
De helm heeft ook heel wat uurtjes knetter-hard zonlicht in Z.Europa. Niet goed voor kunststof.
Van buiten is/ was ie nog (vrijwel) nieuw. Nu is het binnenwerk dat ook weer.

Als ik de bots-muts zodanig flink ga gebruiken dat er verschil kan zijn, dan ziet 't er sowieso heel slecht uit.
Vroeger reden ze met een potje op de kop. Zelfs een oudere moderne helm is al 100x veiliger.
Verder heb ik een helm om 'm nooit werkelijk te gaan gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan