Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Scheuren in de omgeving Zwolle (deeltje 17!) Hartje Zomer!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ja dat was echt een top timing... en zij ook net doen alsof ze het niet hoorde

Maar die dijkjes in de omgeving van kuinre zien er best ok uit! Volgens mij hebben Remco, Pieter en ik daar al eens eentje meegepakt. Moeten we nog maar een keer proberen, kunnen we daarna even het circuitje van Emmeloord meepakken (tot de politie langskomt.. )

Ohja Daan je gaat die Z toch niet verkopen voor een ZX10?? Je kunt juist zo mooi vegen met dit ding en zo'n zx10 zal vast niet minder verbruiken!

goed plan! volgens mij moeten we Piet Zahut dan ook meenemen, die schijnt daar vaker te rijden

Oef..... ben net weer thuis, was ff met de motor in Zwolle.
Stond bij een stoplicht op de Ijselallee stil, ging richting de op/afritten v/d snelweg, en stond bij de laatste stoplichten zeg maar. Je gaat dan die viaduct over, en beneden kom je bij de snelwegen uit enzo.
Naast me stond een motorrijder voorgesorteerd, om rechtsaf te gaan. We krijgen beide tegelijk het groene licht, en in m'n ooghoek zag ik die man rechtsaf slaan.
Weg was helemaal vrij, nergens verkeer te bekennen, dus ik trek hem ff open......en schakelde daarna direct weer een paar versnellingen omhoog, en liet de motor uitrollen tot ik weer bij de volgende stoplichten stil stond, te wachten voor het volgende rode licht.
Stopt een tijdje later die motorrijder opeens naast me........of ik ff mee wilde komen.

Was politie dus, hij had me gemeten op 120km/u, ging wat correctie vanaf, en pakte me op 112km/u waar je 70 km/u mag.......
Meting ging als volgt: toen hij flink aan het bijgassen was om bij me te komen, keek hij op de teller en zag 120km/u staan. Daarna pakte hij een boekje erbij, om te kijken hoeveel km's hij er nog af moest trekken, omdat zijn kmteller niet geijkt was?

Toch knap hoor, omdat hij eerst moest omdraaien om weer terug de Ijselallee op te gaan, en toen nog flink moest gassen op z'n off the road, om weer bij me te komen........toen had ik dus allang het gas losgelaten....

Hij gaf wel toe, dat het geen gevaarlijke situatie opleverde (omdat er verder niemand was, en ook geen zijstraten oid), maar toch schreef hij een bon.....

Wat een vrienden he, die agenten.......!

Laatst bewerkt:

Ermssss.... 42km per uur te hard na correctie ? AUW AUW AUW !
Dat gaat zeer doen over een maand of 2

Laatst bewerkt:
Je hebt iets te vroeg gereageerd, heb mn post net iets uitgebreid.
Inderdaad, hij maakte er 42km/u van!

Let goed op die honda varadero ofzo ? Beetje allroad model, zwarte topkoffer en zwarte tanktas. Bestuurder had geen koppel, met handboeien enzovoort eraan (wat een gewone opvallende agent wel heeft dus).

Foto v/d motor : http://www.moto-station.com/ttesima...s2007/Honda_XL_125_V_Varadero_travel_stpz.jpg

Op de kentekenhouder staat : Ten Kate Motoren !

Laatst bewerkt:
Denk dat je deze bedoelt:

Helaas voor mij ook een bekende....

Oef..... ben net weer thuis, was ff met de motor in Zwolle.
Stond bij een stoplicht op de Ijselallee stil, ging richting de op/afritten v/d snelweg, en stond bij de laatste stoplichten zeg maar. Je gaat dan die viaduct over, en beneden kom je bij de snelwegen uit enzo.
Naast me stond een motorrijder voorgesorteerd, om rechtsaf te gaan. We krijgen beide tegelijk het groene licht, en in m'n ooghoek zag ik die man rechtsaf slaan.
Weg was helemaal vrij, nergens verkeer te bekennen, dus ik trek hem ff open......en schakelde daarna direct weer een paar versnellingen omhoog, en liet de motor uitrollen tot ik weer bij de volgende stoplichten stil stond, te wachten voor het volgende rode licht.
Stopt een tijdje later die motorrijder opeens naast me........of ik ff mee wilde komen.

Was politie dus, hij had me gemeten op 120km/u, ging wat correctie vanaf, en pakte me op 112km/u waar je 70 km/u mag.......
Meting ging als volgt: toen hij flink aan het bijgassen was om bij me te komen, keek hij op de teller en zag 120km/u staan. Daarna pakte hij een boekje erbij, om te kijken hoeveel km's hij er nog af moest trekken, omdat zijn kmteller niet geijkt was?

Toch knap hoor, omdat hij eerst moest omdraaien om weer terug de Ijselallee op te gaan, en toen nog flink moest gassen op z'n off the road, om weer bij me te komen........toen had ik dus allang het gas losgelaten....

Hij gaf wel toe, dat het geen gevaarlijke situatie opleverde (omdat er verder niemand was, en ook geen zijstraten oid), maar toch schreef hij een bon.....

Wat een vrienden he, die agenten.......!

even de rol van ontwetende aannemen,maar is dit wel helemaal pluis?
een agent heeft altijd gelijk ivm eed etc,maar bij dit soort metingen zijn
er toch regels vastgelegd die zij moeten volgen?

Gelijk even een reactie van mij, als zijn motor NIET geijikt is dan is bij deze de bon ongeldig verklaard. (ik kan het weten, lang verhaal. Maar laten we het zo zeggen, ik heb aan de andere kant van de bon gewerkt)

Nog even iets dieper doorgaan :

Wat moet er uiteindelijk op de bon staan.

* Meting over hoeveel meter (praat over honderden meters).
* Wanneer het voertuig weer geijkt moet worden (het ijken van voertuigen moet 2x per jaar gebeuren)

Dit staat misschien niet meteen op de bon, maar moet later wel door de agent zelf achterop het papiertje genoteerd worden.

Kortom, bezwaarschriftje maken. Laten ze eerst maar eens aantonen of dat ding überhaupt geijkt is.

Laatst bewerkt:

Deze motor gebruiken ze inderdaad vaker, ben hem ook al tegen gekomen in balkbrug:s, toen in het rood. En dat zijn geen fijne ontmoetingen met meneer agent.

Laatst bewerkt:
dat is mooi klote man,en dat je er af kan komen met een bezwaar schrift.
over wat ze hier zeggen, maar ik weet het niet,en kan ik er ook niet over meepraten.
ik hoop echt dat je er van af komt.
we zullen het mischien nog horen hoe het allemaal gaat aflopen.

groetjes fransli

@allemaal, bedankt voor de reactie's tot zover....

De agent vertelde mij, dat ik 120km/u reed OP ZIJN TELLER........ en OMDAT zijn teller niet geijkt is, pakte hij een kladblokje ofzo uit zijn koffer, waarop stond hoeveel KM ik dan 'geijkt' zou hebben gereden. Omrekentabel van zijn KMteller naar 'echte' KM's dus........

Er staat mij ook iets bij, dat ze een minimale afstand achter je aan moeten rijden, om je te meten. Bij metingen van Blik op de Weg enzo, nemen ze gemiddeldes........ maar mogen ze dan nu gewoon een momentopname nemen (namelijk, 1 blik op de kmteller door de agent)?

Ik ben er voor mezelf gewoon van overtuigd, dat ik allang......... het gas weer los had gelaten, toen hij op ZIJN teller keek om te zien hoe hard HIJ reed, maar goed.......je doet er toch niks aan!

Het meest stomme van alles, vond ik dat die agent mij gewoon gelijk gaf, dat dit geen gevaarlijke situatie was. Maar zegt hij: als je deze overtreding op een provinciale weg had begaan, had ik d'r minder moeite mee gehad. Toen ik vroeg hoe dat kwam, omdat JUIST op zulke wegen iedereen zich kapot rijdt, gaf hij geen antwoord meer.........

Jah dat mogen ze
Vergelijk het maar met lazeren....is ook een moment opname. Flitskast idem.

Maar je verteld het zelf al dat je ff ver doortrok in de versnelling.
Kerel zal dus wel achter je aan gegaan zijn ipv rechtsaf te slaan.

Dit soort dingen moet je hier dus ook niet neerzetten als je bezwaar wil gaan aantekenen.

Pff das echt klote man!!! Hopelijk valt er iets te regelen, anders is het wel een erg zure prent...
Die motor zie ik inderdaad regelmatig in Zwolle rijden, heb hem ook al wel eens ergens zien staan lazeren... Hij staat tegenwoordig ook nog wel eens langs het weggetje vanaf de achterzijde van het station Dalfsen.
Aan de buitenkant kun je inderdaad niet zien dat hij van de politie is, enige wat hij heeft is zo'n rood tekstbalkje in de rechterzijde van zijn tanktas.
Maar goed, ik heb ook nog geen andere bordeau rode Varadero zien rijden, dus zodra ik een rode Varadero zie houd ik me altijd netjes aan de regels (Doe ik overigens altijd...)

Ver doortrekken op een 25KW fiets hé! Geen volvermogen, dus qua snelheden valt dat allemaal nogal mee zeg maar....
Ik zag hem in m'n ooghoek de bocht echt ómgaan........ Dus ik weet 't ook niet!

Gelijk even een reactie van mij, als zijn motor NIET geijikt is dan is bij deze de bon ongeldig verklaard. (ik kan het weten, lang verhaal. Maar laten we het zo zeggen, ik heb aan de andere kant van de bon gewerkt)
Motor is blijkbaar wel geijkt. Agent moet echter in de ijktabel van zijn motor kijken hoeveel geijkte km's 120km/h op zijn teller is.

Ver doortrekken op een 25KW fiets hé! Geen volvermogen, dus qua snelheden valt dat allemaal nogal mee zeg maar....
Ik zag hem in m'n ooghoek de bocht echt ómgaan........ Dus ik weet 't ook niet!

jah vertel mij wat

Ver doortrekken met een 25kw levert net zoveel snelheid op.
Duurd alleen wat langer.
Eigenlijk heb je dan nog mazzel, als die kerel hem echt had moeten lostrekken om je bij te benen dan had hij misschien nog harder moeten rijden dan hij nu heeft gedaan.

Verstandigste voor jou is nu om op Flistservice te gaan lezen over hoe en wat te gaan handelen

Op dat kladblokje staat de wettelijke km die hij van zijn "geijkte" meting moet afhalen.
Waarschijnlijk was het een rood/oranje boekje.

Er zijn GEEN tabellen van geijkt naar ongeijkt. Dat bestaat niet.
Of zijn motorwas wel geijkt dan staat er een tabel bij.

MAAREEEE.. zoals ik al eerder zei, er moet een ijkings datum op de bon komen.
Anders is de meting niet geldig, als je mazzel hebt is de motor niet meer optijd geijkt.
En is de meting daarna niet meer geldig.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.