Vandaag voor het eerst weer op de motor gereden! Terug vanaf het werk vol over de kamperzeedijk!Ging wel goed ondanks mn schouder
En Remco: die had ik je allang laten zien lutserNet als die Triumph trouwens
@ Pieter: Mooie tank man!
@ Rik: Goeie timing met die chick bij Ten Kate
Maar die dijkjes in de omgeving van kuinre zien er best ok uit! Volgens mij hebben Remco, Pieter en ik daar al eens eentje meegepakt. Moeten we nog maar een keer proberen, kunnen we daarna even het circuitje van Emmeloord meepakken (tot de politie langskomt..)
Oef..... ben net weer thuis, was ff met de motor in Zwolle.
Stond bij een stoplicht op de Ijselallee stil, ging richting de op/afritten v/d snelweg, en stond bij de laatste stoplichten zeg maar. Je gaat dan die viaduct over, en beneden kom je bij de snelwegen uit enzo.
Naast me stond een motorrijder voorgesorteerd, om rechtsaf te gaan. We krijgen beide tegelijk het groene licht, en in m'n ooghoek zag ik die man rechtsaf slaan.
Weg was helemaal vrij, nergens verkeer te bekennen, dus ik trek hem ff open......tot rond de 120km/u, schakelde op, en liet de motor uitrollen tot ik weer bij de volgende stoplichten stil stond, te wachten voor het volgende rode licht.
Stopt een tijdje later die motorrijder opeens naast me........of ik ff mee wilde komen.
Was politie dus, hij had me gemeten op 120km/u, ging wat correctie vanaf, en pakte me op 112km/u waar je 70 km/u mag.......
Toch knap hoor, omdat hij eerst moest omdraaien om weer terug de Ijselallee op te gaan, en toen nog flink moest gassen op z'n off the road, om weer bij me te komen........toen had ik dus allang het gas losgelaten....
Hij gaf wel toe, dat het geen gevaarlijke situatie opleverde (omdat er verder niemand was, en ook geen zijstraten oid), maar toch schreef hij een bon.....
Wat een vrienden he, die agenten.......!
Denk dat je deze bedoelt:Je hebt iets te vroeg gereageerd, heb mn post net iets uitgebreid.
Inderdaad, hij maakte er 42km/u van!
Let goed op die honda varadero ofzo ? Beetje allroad model, zwarte topkoffer en zwarte tanktas. Bestuurder had geen koppel, met handboeien enzovoort eraan (wat een gewone opvallende agent wel heeft dus).
Foto v/d motor : http://www.moto-station.com/ttesima...s2007/Honda_XL_125_V_Varadero_travel_stpz.jpg
Op de kentekenhouder staat : Ten Kate Motoren !
Je hebt iets te vroeg gereageerd, heb mn post net iets uitgebreid.
Let goed op die honda varadero ofzo ? Beetje allroad model, zwarte topkoffer en zwarte tanktas. Bestuurder had geen koppel, met handboeien enzovoort eraan (wat een gewone opvallende agent wel heeft dus).
Foto v/d motor : http://www.moto-station.com/ttesima...s2007/Honda_XL_125_V_Varadero_travel_stpz.jpg
Je hebt iets te vroeg gereageerd, heb mn post net iets uitgebreid.
@allemaal, bedankt voor de reactie's tot zover....
De agent vertelde mij, dat ik 120km/u reed OP ZIJN TELLER........ en OMDAT zijn teller niet geijkt is, pakte hij een kladblokje ofzo uit zijn koffer, waarop stond hoeveel KM ik dan 'geijkt' zou hebben gereden. Omrekentabel van zijn KMteller naar 'echte' KM's dus........
Er staat mij ook iets bij, dat ze een minimale afstand achter je aan moeten rijden, om je te meten. Bij metingen van Blik op de Weg enzo, nemen ze gemiddeldes........ maar mogen ze dan nu gewoon een momentopname nemen (namelijk, 1 blik op de kmteller door de agent)?
Jah dat mogen ze
Vergelijk het maar met lazeren....is ook een moment opname. Flitskast idem.
Maar je verteld het zelf al dat je ff ver doortrok in de versnelling.
Kerel zal dus wel achter je aan gegaan zijn ipv rechtsaf te slaan.
Dit soort dingen moet je hier dus ook niet neerzetten als je bezwaar wil gaan aantekenen.
Motor is blijkbaar wel geijkt. Agent moet echter in de ijktabel van zijn motor kijken hoeveel geijkte km's 120km/h op zijn teller is.Gelijk even een reactie van mij, als zijn motor NIET geijikt is dan is bij deze de bon ongeldig verklaard. (ik kan het weten, lang verhaal. Maar laten we het zo zeggen, ik heb aan de andere kant van de bon gewerkt)
Ver doortrekken op een 25KW fiets hé! Geen volvermogen, dus qua snelheden valt dat allemaal nogal mee zeg maar....
Ik zag hem in m'n ooghoek de bocht echt ómgaan........ Dus ik weet 't ook niet!
@allemaal, bedankt voor de reactie's tot zover....
De agent vertelde mij, dat ik 120km/u reed OP ZIJN TELLER........ en OMDAT zijn teller niet geijkt is, pakte hij een kladblokje ofzo uit zijn koffer, waarop stond hoeveel KM ik dan 'geijkt' zou hebben gereden. Omrekentabel van zijn KMteller naar 'echte' KM's dus........
Er staat mij ook iets bij, dat ze een minimale afstand achter je aan moeten rijden, om je te meten. Bij metingen van Blik op de Weg enzo, nemen ze gemiddeldes........ maar mogen ze dan nu gewoon een momentopname nemen (namelijk, 1 blik op de kmteller door de agent)?
Ik ben er voor mezelf gewoon van overtuigd, dat ik allang......... het gas weer los had gelaten, toen hij op ZIJN teller keek om te zien hoe hard HIJ reed, maar goed.......je doet er toch niks aan!
Het meest stomme van alles, vond ik dat die agent mij gewoon gelijk gaf, dat dit geen gevaarlijke situatie was. Maar zegt hij: als je deze overtreding op een provinciale weg had begaan, had ik d'r minder moeite mee gehad. Toen ik vroeg hoe dat kwam, omdat JUIST op zulke wegen iedereen zich kapot rijdt, gaf hij geen antwoord meer.........