Scheuren in de omgeving Zwolle (deeltje 17!) Hartje Zomer!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
maar mogen ze dan nu gewoon een momentopname nemen (namelijk, 1 blik op de kmteller door de agent)?
Helaas, dat mag.
De snelheid is bij mij (en mijn maat die achter me reed) op basis zijn aflezing van zijn niet geijkte snelheidsmeter vastgesteld.
Heb het naderhand nog geprobeerd aan te vechten mbv een advocaat Meerts Rechtspraktijk & Boekhoudingen maar die zag het niet zitten om in beroep te gaan en zodoende €640,- naar de maan.

Wat een vrienden he, die agenten.......!

Op zich heel lullig voor je en gun het ook niemand zo'n bon, maar WIE rijdt er nou veel te hard? Je hebt nog geluk dat je je roze pas nog mag houden, maar goed, wel onwijs klote voor je en ik zou het zeker weten aanvechten en wens je daar ook alle succes bij.

Maar even over die vrienden van je :+ , agenten doen tegen mij nooit raar of zo, zaterdag 17.00 ongeluk op IJsselallee, motoragent markeerde de plek , en stak netjes zijn hand op naar mij, als mede-motorrijder en tja, wel eens tegen me gezegd: ff rustig aan doen he, maar verder niet.

Gisterer was er een ongeval gebeurt op het grote kruispunt vóór de bocht...
Was er eentje vol in de flank gepakt.
Weg was afgezet en iedereen die van de ceintuurbaan kwam moest rechtsaf richting TT motoren, maar oom motoragent maakte mij duidelijk dat ik ook even over het fietspad rechtdoor kon.

Ze bestaan dus toch nog *O*

Op zich heel lullig voor je en gun het ook niemand zo'n bon, maar WIE rijdt er nou veel te hard? Je hebt nog geluk dat je je roze pas nog mag houden

komaan gozer ...speel jij even een verkapte moraalridder -O-
we heten toch niet voor niets scheuren in zwolle..

full

Helaas, dat mag.
De snelheid is bij mij (en mijn maat die achter me reed) op basis zijn aflezing van zijn niet geijkte snelheidsmeter vastgesteld.
Heb het naderhand nog geprobeerd aan te vechten mbv een advocaat Meerts Rechtspraktijk & Boekhoudingen maar die zag het niet zitten om in beroep te gaan en zodoende €640,- naar de maan.
Moeten zij niet een bepaalde afstand afleggen om een betrouwbare meting te krijgen? Een blik op de teller wil niet zeggen dat jij het gereden heb lijkt me. Hij kan aan het optrekken zijn om op jouw snelheid te komen en te hard opgetrokken heeft.

mja...... k weet niet................. same old same old geloof ik

Moeten zij niet een bepaalde afstand afleggen om een betrouwbare meting te krijgen? Een blik op de teller wil niet zeggen dat jij het gereden heb lijkt me. Hij kan aan het optrekken zijn om op jouw snelheid te komen en te hard opgetrokken heeft.
Ja, dat vind ik ook. Je hebt ook nog zoiets als harmonica effect als je met meerdere voertuigen achterelkaar rijdt. Je ziet het met toertochten. De voorrijder houd zich goed aan de snelheid, en de laatste man moet flink poken om de groep bij te houden.
Al die argumenten doen er niet toe. Als meneer agent zegt dat hij 150 achter je aan heeft gereden dan is dat klaarblijkelijk zo. Dus als hij je wil naaien en een RBW-tje wil scoren dan kan hij dat. Ongestraft en zonder controle mogelijkheden achteraf.
Jou woord tegen het zijne, dat verlies je geheid....

Menno, tuurlijk ben ik geen moraalridder :+ , ik rijd ook wel eens te hard in de 40.000km die ik met de auto rijd en daarnaast nog met de motor, maar als ik dan gepakt wordt, tja, jammer dan toch? Maar ik ga niet zeuren dat die agenten dan klooiers zijn als ze mij gepakt hebben. Risico van over de schreef gaan toch? En tuurlijk blijft het klote als je van mening bent dat de meting kut is verlopen en je het idee hebt dat je een oor wordt aangenaaid.

Laatst bewerkt:
Menno, tuurlijk ben ik geen moraalridder :+ , ik rijd ook wel eens te hard in de 40.000km die ik met de auto rijd en daarnaast nog met de motor, maar als ik dan gepakt wordt, tja, jammer dan toch? Maar ik ga niet zeuren dat die agenten dan klooiers zijn als ze mij gepakt hebben. Risico van over de schreef gaan toch?
Je zult mij ook niet horen dat ik dat moment niet te hard heb gereden en dat ik die agent het persoonlijk aanreken dat hij mij staande heeft gehouden. Hij doet ook maar gewoon zijn werk. En dat ik mijn RBW kwijt zou raken was in principe alleen een kwestie van tijd. De vraag was niet óf het ging gebeuren maar meer wanneer.
Punt is alleen dat ik bijna zeker weet dat agent niet mijn snelheid heeft gemeten maar zijn eigen. En die ligt als gevolg van bovengenoemde oorzaken in mijn ogen een stuk hoger dan mijn daadwerkelijk gereden snelheid. Alleen al het feit dat mijn maat nog tussen mij en die agent reed doet mij ernstig twijfelen aan de juistheid van de in zijn ogen door mij gereden snelheid. Weet zeker dat ik niet harder heb gereden dan 125/130. Ik kan het alleen niet aantonen. Die agent ook niet, maar dat doet er dus niet toe.
Enniewee, het was TT-zaterdag en dan moeten er RBW-tjes gescoord worden, en dat doen ze.

Overigens erg dom om op die Zaterdag te hard naar of van Assen te rijden, dat snap ik ook wel.

Mijn punt:
Te hard rijden is niet goed en moet gestraft worden. Ik was fout en weet dat, accepteer dat. Maar als ze dan gaan bekeuren en straffen uitdelen, dan wel op basis van de juiste cijfers.

Mijn credo:
Alle Varadero's zullen branden in de hel!

:+

Laatst bewerkt:
Menno, tuurlijk ben ik geen moraalridder :+ , ik rijd ook wel eens te hard in de 40.000km die ik met de auto rijd en daarnaast nog met de motor, maar als ik dan gepakt wordt, tja, jammer dan toch? Maar ik ga niet zeuren dat die agenten dan klooiers zijn als ze mij gepakt hebben. Risico van over de schreef gaan toch? En tuurlijk blijft het klote als je van mening bent dat de meting kut is verlopen en je het idee hebt dat je een oor wordt aangenaaid.

eerlijke dingen,je hebt gelijk :)

ik ben ook zo,n akkefietje aan het bevechten ,
alleen ik houd mijn gepleegde feiten wel ff buiten het www.
het is iig een dikke zure rotte appel waar kajotan en ik doorheen moeten..

:^ Moesten ze maar een V-Strom nemen!! :+

SSSSttt ...te laat ,ze hebben het al gelezen :')

dr rijdt al zon Vstrom vd pliesie toch ?
met een lange vent erop met een grijze systeemhelm en een topkoffert met lichtbalk :+ btw tis een grijze
_O-

Weer een van mf 038 gepakt door de verradero .
Hij moet 'ons' wel hebben zeg.

Succes met de afhandeling kajotan!

Laatst bewerkt:
Op dat kladblokje staat de wettelijke km die hij van zijn "geijkte" meting moet afhalen.
Waarschijnlijk was het een rood/oranje boekje.

Er zijn GEEN tabellen van geijkt naar ongeijkt. Dat bestaat niet.
Of zijn motorwas wel geijkt dan staat er een tabel bij.

MAAREEEE.. zoals ik al eerder zei, er moet een ijkings datum op de bon komen.
Anders is de meting niet geldig, als je mazzel hebt is de motor niet meer optijd geijkt.
En is de meting daarna niet meer geldig.

Hoe zit dit dan als je gelaserd bent? Moeten zij het ijkrapport altijd bij zich hebben, of zetten ze de ijkingsdatum pas op het formulier als ze weer terug zijn op bureau?

Het is toch wat..... Hardrijders :N .......................

Dus

Gisteren Electra en Davy nog ff in de kroeg gespot........ Moest weer gezopen worden........ Was wel weer guszellug................. Alleen vanmorgen..... :X :X :X :X :X :X :X .............. en ik had vandaag een zaaddodende cursus..... Het viel allemaal niet mee zeg maar......

Het is toch wat..... Hardrijders :N .......................

Dus

Gisteren Electra en Davy nog ff in de kroeg gespot........ Moest weer gezopen worden........ Was wel weer guszellug................. Alleen vanmorgen..... :X :X :X :X :X :X :X .............. en ik had vandaag een zaaddodende cursus..... Het viel allemaal niet mee zeg maar......

klopt was gezellig, na die tijd even lekker uit eten geweest met vriendin maar verder alcoholvrij gehouden was me te slecht weer om te fietsen :P

nog mensen die nog even bij de bocht ofzo gaan kieken vananvond ?? en/of
klein rondje rijden ......

Laatst bewerkt:
Wil wel ff klein rondje doen, maar niet al te laat en niet te lang...

Rond uurtje of 19:00uur bijvoorbeeld?

:]

niet te laat en niet te lang helmaal mijn idee......

ben vanaf nu beschikbaar dus zeg maar waar en hoe laat.......

rotjoch gespot op zn poserfiets! 17:15 op de zwartewaterallee...

jum jum :9

ik ben 19:00 wel bij de bocht.......

ga over 5 minuten weg eerst ff beetje peut in de brommer gooien......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan