Schadevrije jaren verdwenen

Sommige??? Ik ken tal van mensen die parkeerschade opgelopen hebben bij de supermarkt of bouwmarkt. Dat veroorzakers wegrijden zonder zich te melden is eerder regel dan uitzondering aan het worden vrees ik. Uit angst hun no-claim te verliezen. Indien de verzekeraar geen melding krijgt van de veroorzaker hoeft ie niet uit te keren. En het slachtoffer blijft met een schadepost zitten die ie niet kan verhalen.

Is dit de schuld van de "Verzekeraars en banken, oplichters van de ergste soort", zoals jij dat noemt of het tuig van de richel dat het niet gewoon netjes regelt?

Ik heb ook meerdere schades aan mijn auto van boodschappenkarretjes en bumpers die geschampt hebben. Allemaal te danken aan een ander. Deze schades ga ik niet claimen omdat het mij dan ook no-claim kost. Meestal is er na een poetslap ook nog maar weinig van te zien.

Als iemand overigens met zijn boodschappenkarretje tegen jouw auto aanrijdt, dan kost hem dat ook geen no-claim. Deze schade is immers niet met de auto gemaakt en valt onder zijn AVP, aansprakelijkheidsverzekering particulieren. Deze kent geen no-claim korting, soms alleen een eigen risico.

Omdat aso's zich niet melden, hiervan de schuld geven aan de verzekeraars is natuurlijk gewoon populistisch gelul.
 
Er moet ergens een grens getrokken worden. Dat is toch logisch?
Die is er om op deze manier getrokken.

Ik vind dat MotorZeeRob een punt heeft.

Hoe kan je nu jouw verzekering laten opdraaien voor schade die een ander heeft veroorzaakt (en waarvoor dus een andere verzekeraar hoort op te draaien)??

Dat is nogal kortzichtig in enkel eigenbelang denken.

Zo werkt het niet natuurlijk. Misbruik ligt dan net zo goed op de loer.
 
Laatst bewerkt:
Een iets duurdere verxekeringsmaatschappij zonder tussenpersoon is zo gek nog niet: Dat is dus interpolis. Ik heb daar een voertuig of 7 verzekerd en onlangs een deukje gereden. Voor 3,00 euro had ik noclaimgarantie gekocht en inderdaad, ik blijf trede 25 ofzo met 75% no claimkorting...
 
Voor 3,00 euro had ik noclaimgarantie gekocht en inderdaad, ik blijf trede 25 ofzo met 75% no claimkorting...

Daar zit wel één addertje onder het gras, die no-claim is alleen geldig bij Interpolis. Zodra je overstapt naar een andere verzekeraar kijkt die naar jouw daadwerkelijk schadevrije jaren.

Op zich niet erg, maar realiseer je wel dat overstappen nu lastiger is geworden.
 
Hoe kan je nu jouw verzekering laten opdraaien voor schade die een ander heeft veroorzaakt (en waarvoor dus een andere verzekeraar hoort op te draaien)??

Welk geval bedoel je hierbij precies?

Bottomline is dat de verzekeraar gewoon zijn winst pakt en nergens voor opdraait. We betalen dat met zijn allen van ons netto geld.

Omdat het via de verzekeraar gaat wordt vanalles gefikst voor de mooi, waar de meesten het van hun eigen geld niet zouden doen. Ga maar na, met je motor op de oprit zet je een krasje op je 10 jaar oude koekblik met dagwaarde 4000 euro.
Ga je dat eruit poetsen aan aanstippen? Of voor 800 euro zo goed als nieuw?

In principe is het dat beneden modaal bij elk krasje dat ze rijden op andermans blik ze voor ruim een jaar aan auto budget kwijt zijn.
 
Daar zit wel één addertje onder het gras, die no-claim is alleen geldig bij Interpolis. Zodra je overstapt naar een andere verzekeraar kijkt die naar jouw daadwerkelijk schadevrije jaren.

Op zich niet erg, maar realiseer je wel dat overstappen nu lastiger is geworden.
Wil ik dat?

55 jaar Boerenleenbank, 40 jaar GEB, Libertel sinds ATF1, casema sinds mensenheugenis... PTT sinds 1950... Ja het heet allemaal anders...

Ze komen allemaal met alternatieven met cadeaux aan de deur maar neehoor, laat me maar
 
Welk geval bedoel je hierbij precies?

Bottomline is dat de verzekeraar gewoon zijn winst pakt en nergens voor opdraait. We betalen dat met zijn allen van ons netto geld. punt 1

Omdat het via de verzekeraar gaat wordt vanalles gefikst voor de mooi, waar de meesten het van hun eigen geld niet zouden doen. Ga maar na, met je motor op de oprit zet je een krasje op je 10 jaar oude koekblik met dagwaarde 4000 euro.
Ga je dat eruit poetsen aan aanstippen? Of voor 800 euro zo goed als nieuw?
punt 2

In principe is het dat beneden modaal bij elk krasje dat ze rijden op andermans blik ze voor ruim een jaar aan auto budget kwijt zijn.

- Punt 1. Ook dit is populistisch gelul.

Een verzekeraar is geen liefdadige instelling en wil winst maken.
Ook daar is niets mis mee.

- Punt 2. Precies, je wil eigenlijk geen premie betalen maar als je schade hebt dan moet het niet even bijgewerkt worden maar dan moet het liefst het 10 jaar oude blik wat eigenlijk alleen schrootwaarde heeft volledig worden gerestaureerd tot naar het niveau waarop deze de fabriek verlaten heeft. Veel zitten dat ook trots op een verjaardag te vertellen. Je kent het wel er was een klein krasje gereden maar de halve auto is over gespoten...

Veel vergeten dat dit ook het liefst gedaan wordt door de schadeherstellers want die verdien heel grof aan elke schade.

Ik heb zelf een schade gehad door derden waarbij de schade hersteller heel veel "herstelde" wat niet nodig was. Ik heb hier zelfs melding van gemaakt bij de verzekeraar maar die verhaalde het toch weer bij een ander dus waar maakte ik mij druk om.... |(
(Zeker een praktisch niet opgeleide callcenter medewerker.) Indirect kost het mij wel geld want een volgende keer wordt mijn verzekeraar ook zo getild en omdat een verzekeraar winst wil maken is het gevolg dat de premie omhoog moet.

De gemiddelde reactie van de verzekerden is dat ze de verzekeraars dan maar nog meer gaan tillen "want we willen het geld van mijn premie terugverdienen".
 
Ik zit nu midden in een schadegevalletje met mijn auto. Het contact met de verzekering loopt nog dus ik heb nog geen exacte uitsluitsel hoe en wat.

Echter heeft de door hen aanbevolen \ aangesloten schadehersteller aangegeven (zonder dat ik uitsluitsel heb van mijn verzekeraar heb moet ik dit maar aannemen) dat het niet uitmaakt hoeveel de schadepost is (ja economisch total loss maakt uit natuurlijk, maar zover is het niet).

Ga ik het claimen dan ga ik er op achteruit. Of dat nu 1000 euro gaat kosten of 3000 euro.

Dus claimen voor dat oude ding van 10 jaar oud waar het in het voorbeeld omgaat welke schade zou hebben voor 4000 euro kost jouw net zo veel treden, premie, schadevrije jaren als wanneer je claimt voor dat 10 jaar oude brik als het maar 400 euro kost.

Dat is hoe het mij is uitgelegd. Dit moet mijn verzekeraar nu gaan bevestigen en daar wacht ik op.

Die schadehersteller die extra kosten rekent volgens sommige, daar merk jij helemaal niets van. Alleen jouw verzekeraar zal dat merken en die rekenen per claim en niet per kosten van de claim.
 
Laatst bewerkt:
Dat hele no-claim systeem zou bij wet verboden moeten worden, per direct!!! Verzekeraars en banken, oplichters van de ergste soort, met toestemming van Den Haag... :r :r :r

Daar staat tegenover dat de gemiddelde consument enkel naar het maandbedrag kijkt en te lui is om de polissen van een aantal aanbieders goed door te lezen alvorens ze een verzekering afsluiten.
 
Ik woon in Aus, verzekeraars zijn hier lang niet zo moeilijk als in NL.

Ik had een oude auto (verzekeren is hier ook niet verplicht, dat zit gedeeltelijk in bij je registratie, maar dat is alleen letsel, voor materiele schade moet je dan zelf opdraaien), toen ik daar de verzekering voor afsloot werd gezegd, als je auto TL is, of van je oprit wordt gejat, is krijg je $3000, ding was misschien net $1000 waard.
Dat kost $7 per fortnite, hier geen bonus malus.
 
Ik ben ook mijn schadevrije jaren kwijt geraakt met de ingang van het roydata systeem... Ik rij mijn hele leven al schadevrij met de motor( vanaf 1990).. kort na het roydata systeem actief werd 2007 ben ik overgestapt naar een andere maatschappij..Daar kreeg ik gelijk de maximale korting dus ging ik er vanuit dat alles klopte... Blijkt jaren later dat ze me op 0 schadevrij jaren hebben gezet en de korting van de auto hebben doorgevoerd. Dus 17 jaar verdwenen...nu heb ik wel de korting maar als er iets gebeurd dan kost me dat een hoop
 
Laatst bewerkt:
Daar staat tegenover dat de gemiddelde consument enkel naar het maandbedrag kijkt en te lui is om de polissen van een aantal aanbieders goed door te lezen alvorens ze een verzekering afsluiten.
Dat moet iemand toch lekker zelf weten?

:?
 
Hier hetzelfde. Heb 2 auto's en 2 motoren en krijg voor alle voertuigen gewoon 70-80% korting omdat ik in de 13 jaar dat ik voertuigen verzekerd heb nooit een schade heb veroorzaakt dus geef altijd dat aantal op voor schadevrije jaren en bij 3 verschillende verzekeraars nooit iets over gehoord, zelfs eentje die na controle aangaf dat ik 1 jaar meer schadevrij had zelfs dan ik had opgegeven.
Wel 2x aangereden, maar dat heeft geen enkel effect gehad op mn bonus/malus omdat deze schade door de tegenpartij wordt betaald en het mijn verzekering dus niets kost.

Hier ook, auto's, motoren, brommers.. allemaal zelfde schadevrije jaren en dus 80% no claim. Ook na enkele ongevallen met de motor blijft de no claim 80%...omdat ik niet schuld had aan de ongevallen.

Zelfs, na de scheiding heb ik 2 jaar geen auto op naam gehad. daarna weer auto aangeschaft en meteen de volle mep no-claim gekregen. Dat heeft de tussenpersoon zo geregeld. Online was dat niet mogelijk, daar ging ik terug naar 5 jaren...
 
Uitgekeerde schade is bekend. 563 euro. Is een schijntje relatief gezien met de premieverhoging die ik zou krijgen.
Ik zou uiterlijk 1 jaar de tijd hebben om het terug te betalen
 
Bij mij is de autoverzekering dit jaar zomaar even met € 100.- omhoog gegaan. Dus ik naar het Unive kantoor. Kreeg ik te horen dat er vorig jaar erg veel schade is gemeld door anderen en dat ze daar door de premie omhoog moesten zetten. Lekker is dat let je zelf altijd goed op. Je hoopt natuurlijk dat je elk jaar weer een beetje meer korting krijgt niet dus.
 
Heb het zelfs gehad dat mijn oldtimer auto uit de oldtimerverzekering werd gezet omdat de eisen voor nieuwe en bestaande klanten zijn aangescherpt.
Om die redenen werd die verzekering dus ook stopgezet door de verzekeraar waarna ik protest heb aangetekend.
Zomaar royeren kan volgens mij alleen als je de premie niet op tijd betaald , je gesnapt word met een flinke slok op , gepakt word voor een riante overtreding van de snelheid waarvoor je je rijbewijs moest inleveren of te veel schade veroorzaken.
Dat protest had geen zin : kreeg niet eens een reactie en aan het eind van het jaar ook geen nieuwe groene kaart.
Die auto moest wel verzekerd worden en dat was destijds een lastig verhaal : zou te oud zijn maar uiteindelijk wel gelukt..
Verzekeraars...lastig volk soms...
 
Hallo allemaal,

Vorige maand reed ik tussen de file en raakte ik de achterbumper van een auto met mn laars toen ik tussen de auto's heen wilde gaan. Mijn schuld dus. Er is lakschade bij de achterbumper.
Schadeformulier ingevuld en ik ben de schuldige. Helemaal akkoord hiermee.

Totaal los hiervan is mijn motor 2 weken later total loss gereden door een auto die achterop klapte. Ik heb daar het bedrag al van ontvangen.

Probleem:
Ik ben van plan om een nieuwe motor aan te schaffen, voor de zekerheid ging ik even contact opnemen met de tussenpersoon. Hij zegt dat ik die motor niet kan verzekeren omdat ik -4 schadevrije jaren zou hebben volgens het systeem. -O-

Het rare is dat ik 10 jaar mijn autorijbewijs heb en 10 jaar 0 schades heb veroorzaakt, noch geclaimed. Ik heb mijn motorrijbewijs al 6 jaar en sinds dag 1 doe ik mijn woon werk verkeer ermee. Nu na 6 jaar mijn eerste schade veroorzaakt en zit ik meteen op -4. Volgens de tussenpersoon geeft het systeem aan dat ik met mijn vorige motor op 1 schadevrije jaar zat.
De nota wordt inmiddels opgevraagd van de schade zodat ik misschien het bedrag uit mijn eigen zak kan betalen. Ik schat dat de schade zeker minder dan 1000 euro is.

Foto schade:
Hoe kan dit? Het is toch vreemd dat ik na zo n lullige schade opeens totaal onverzekerbaar ben?
Schade is ongeveer 350 euro. Vorig jaar dezelfde schade gehad aan onze Twingo
 
Heb het zelfs gehad dat mijn oldtimer auto uit de oldtimerverzekering werd gezet omdat de eisen voor nieuwe en bestaande klanten zijn aangescherpt.
Om die redenen werd die verzekering dus ook stopgezet door de verzekeraar waarna ik protest heb aangetekend.
Zomaar royeren kan volgens mij alleen als je de premie niet op tijd betaald , je gesnapt word met een flinke slok op , gepakt word voor een riante overtreding van de snelheid waarvoor je je rijbewijs moest inleveren of te veel schade veroorzaken.
Dat protest had geen zin : kreeg niet eens een reactie en aan het eind van het jaar ook geen nieuwe groene kaart.
Die auto moest wel verzekerd worden en dat was destijds een lastig verhaal : zou te oud zijn maar uiteindelijk wel gelukt..
Verzekeraars...lastig volk soms...

En niet te vergeten, teveel kilometers rijdt. Oldtimer is max 8000 per jaar.
 
Zie er niet uit als extreem dure schade.
Ben wel bang dat ook al wil je het zelf gaan betalen je je schade vrije jaren niet meer terug krijgt.
Gemeld is gemeld en daar gaan ze gegarandeerd moeilijk over doen, best kans dat ze het als poging tot fraude gaan bestempelen.

Overigens wat leesvoer.
Schadevrije jaren 2018 - Schadevrije Jaren Opvragen | Pricewise.nl
Nope; je mag binnen een jaar beslissen dat je de schade alsnog zelf betaalt, dan kost het je geen schadevrije jaren.
Ze geven het vaak zelfs als optie dat je de schade zelf kunt betalen.
Een en ander is gewoon geregeld in de verzekeringsvoorwaarden.
 
Uitgekeerde schade is bekend. 563 euro. Is een schijntje relatief gezien met de premieverhoging die ik zou krijgen.
Ik zou uiterlijk 1 jaar de tijd hebben om het terug te betalen
Klopt, en als je het niet doet gaat je premie pas omhoog op het moment dat je verzekering verlengd wordt.
In jouw geval nders omdat je motor TL is gereden, maar normaal gesproken, als je vervaldatum bv 1 december is, ga je dan pas een hogere premie betalen als je een schuldschade hebt gemeld.
Omdat sommige mensen er dan pas achter komen hoeveel verschil dat maakt in premie, kun je dan ook alsnog de schade zelf betalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan