S1000RR Deel 7

De 30.000 beurt is een grote. Dus dat die gebeurt is. :)
Er is een terugroepactie geweest met het koppelingsarmatuur.
Als de motor verder gewoon op de openbare weg is gebruikt dan weet ik zelf verder geen zwakke punten. :9
Guys,

Heb een mooie s1000rr op het oog uit 2010 met ruik 30.000 km. NL motor van eerste eigenaar. Moet ik nog ergens rekening mee houden bij deze kmstand? Heb normaal motoren met lagere kmstanden namelijk...


Ik zou even nadrukkelijk vragen of de 30beurt COMPLEET is uitgevoerd en of dit aantoonbaar is dmv een factuur. Niet dat de voorvork vergeten is in het uitvoeren van de beurt..

Ik zou ook even kijken naar de staat van de kettingset en remblokken en remschijven. Als je dat soort zaken bij een dealer laat uitvoeren wordt t al snel een behoorlijke smak geld extra.
 
Ik zou even nadrukkelijk vragen of de 30beurt COMPLEET is uitgevoerd en of dit aantoonbaar is dmv een factuur. Niet dat de voorvork vergeten is in het uitvoeren van de beurt..

Ik zou ook even kijken naar de staat van de kettingset en remblokken en remschijven. Als je dat soort zaken bij een dealer laat uitvoeren wordt t al snel een behoorlijke smak geld extra.
Dat is inderdaad even wat duidelijker dan alleen maar een 'ja' als reactie en dit als een betrouwbaar antwoord aannemen. :Y

Mijn remblokken voor/achter zijn $18,77 incl. montage. :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Zal ik dat ook op je steen laten schrijven? :+ Uiteraard met een ALI viltstift dan hé...
 
Zal ik dat ook op je steen laten schrijven? :+ Uiteraard met een ALI viltstift dan hé...
Hier vier hele korte sessies op CPZ gereden de afgelopen maanden en ze doen het goed.
In 201-2012 bij een ZX-10R een flinke zoektocht gehad naar de juiste blokken. Heb wel foto's met vier paar naast elkaar.
Gewone Lucas straatblokken sloegen blauw uit en hadden dan ook last van een sponzig gevoel en dus geen duidelijk drukpunt.
Met de S1000RR ben ik nog in de curve omhoog, als het vorige week woensdag niet zo hard had geregend was er misschien een slag gemaakt op CPZ.
Want naast Citalopram heb ik nu ook Ritalin voor een betere controle over mijzelf. Alleen een dopingtest kom ik dan niet door. _O-

Remblokken.jpg


DSC_1928.jpg


Op het doosje van een RCS19 rempomp uit China trouwens. _O- Maar die heb ik al drie jaar en was alleen ff voor de ondergrond. O-)
 
Als ik tijd over heb dan ga ik ze er wel even uithalen en goed bekijken. :Y
Straks eerst ff langs Hyperpro voor een gratis veringcheck. Het vreetspoor in de achterband is wel erg diep. :o
 
Wat ik voor vertrek thuis al zag:
De voorband is top, rechts is binnen no time weggevreten, maar de linkerkant van de achterband is behoorlijk goed (dus het kan de vering bijna niet zijn).

Advies Hyperpro: niets vervangen aan het originele materiaal. (Achterveer zou eventueel kunnen i.v.m. rijdersgewicht)
Ik moet de sessies op CPZ helaas wel even wat langer wachten voordat de achterband goed warm is. (Of met een bandenwarmer gaan werken)


DSC_1967C.jpg<- uitsnede van deze-> DSC_1967.jpg

DSC_1966.jpg DSC_1979.jpg DSC_1980.jpg DSC_1957.jpg DSC_1970.jpgDSC_1971.jpg
 
Wat ik voor vertrek thuis al zag:
De voorband is top, rechts is binnen no time weggevreten, maar de linkerkant van de achterband is behoorlijk goed (dus het kan de vering bijna niet zijn).

Advies Hyperpro: niets vervangen aan het originele materiaal. (Achterveer zou eventueel kunnen i.v.m. rijdersgewicht)
Ik moet de sessies op CPZ helaas wel even wat langer wachten voordat de achterband goed warm is. (Of met een bandenwarmer gaan werken)


Bekijk bijlage 1402553<- uitsnede van deze-> Bekijk bijlage 1402552

Bekijk bijlage 1402551 Bekijk bijlage 1402556 Bekijk bijlage 1402557 Bekijk bijlage 1402550 Bekijk bijlage 1402554Bekijk bijlage 1402555
Ik had dit ook met rosso corsas voornamelijk op ecuyers. Zachtere band genomen en geen vreetspoor meer gezien. Zit het spoor op de overgang vd compound?
 
Ik had dit ook met rosso corsas voornamelijk op ecuyers. Zachtere band genomen en geen vreetspoor meer gezien. Zit het spoor op de overgang vd compound?
Maar jij hebt wel bandenwarmers? Met een SC2 zonder warmers zal dit ook gebeuren las ik al.
Bij de MAC Zandvoort zijn er maar twee sessies van minder dan 15 minuten.
Dus drie rondjes warmrijden is zonde. Ik wil aan het eind van de eerste ronde en Bos uit wel gas kunnen geven. O-)
 
Wat ik voor vertrek thuis al zag:
De voorband is top, rechts is binnen no time weggevreten, maar de linkerkant van de achterband is behoorlijk goed (dus het kan de vering bijna niet zijn).

Advies Hyperpro: niets vervangen aan het originele materiaal. (Achterveer zou eventueel kunnen i.v.m. rijdersgewicht)
Ik moet de sessies op CPZ helaas wel even wat langer wachten voordat de achterband goed warm is. (Of met een bandenwarmer gaan werken)


Bekijk bijlage 1402553<- uitsnede van deze-> Bekijk bijlage 1402552

Bekijk bijlage 1402551 Bekijk bijlage 1402556 Bekijk bijlage 1402557 Bekijk bijlage 1402550 Bekijk bijlage 1402554Bekijk bijlage 1402555

is je druk wel goed? bandendruk/tempo wellicht wat te laag.

Verder snap ik de bandenwarmer discussie nooit zo goed. Bandenwarmers kosten 200 euro, die verdien je zooo snel terug in rijplezier, rijtijd en banden. Lijkt mij echt een no-brainer zelfs al zou je maar 3 dagen per jaar doen.
 
is je druk wel goed? bandendruk/tempo wellicht wat te laag.

Verder snap ik de bandenwarmer discussie nooit zo goed. Bandenwarmers kosten 200 euro, die verdien je zooo snel terug in rijplezier, rijtijd en banden. Lijkt mij echt een no-brainer zelfs al zou je maar 3 dagen per jaar doen.
Ik ga op de motor naar het circuit. En de sessies zijn er maar twee van max een kwartier. Netto 12 minuten is al veel. :)
De bandendruk volgens opgave van Motoplus/Motorad koud gemeten 2.3 bar. (Eerlijk gezegd een tiende minder achter)
 
in plaats van sc2 de sp er op doen die warmen sneller op en de grip is voldoende als je niet onder de 2 min op Zandvoort rijdt
 
Ik ga op de motor naar het circuit. En de sessies zijn er maar twee van max een kwartier. Netto 12 minuten is al veel. :)
De bandendruk volgens opgave van Motoplus/Motorad koud gemeten 2.3 bar. (Eerlijk gezegd een tiende minder achter)

hop een bok over beide schouders en gaan;)
2.3 bar voor een achterband lijkt me al behoorlijk wat eigenlijk. Wat voor tempo rijd je? Ik heb zelf ook wel eens dit soort slijtage gehad met een sc2 door gewoon lomp te rijden: lage bochtsnelheid en dan daarna de motor rechtop zetten en vol opentrekken.
 
hop een bok over beide schouders en gaan;)
2.3 bar voor een achterband lijkt me al behoorlijk wat eigenlijk. Wat voor tempo rijd je? Ik heb zelf ook wel eens dit soort slijtage gehad met een sc2 door gewoon lomp te rijden: lage bochtsnelheid en dan daarna de motor rechtop zetten en vol opentrekken.
Ik heb totaal tien rondjes gereden en de eerste ging in 2.13 tot een reeks 2.12 - 2.10xx en dan nog een uitloopronde waarbij je niet mag inhalen.
En alleen de eerste ronde achter een rijder die ik sneller had verwacht.
Gemixt verkeer op de baan met rijtijden van ca. 2.05 tot ca. 2.50.

De slijtage zit wel op de hellingshoek, maar ik weet dat ik veel sneller in zou kunnen sturen.
Vanaf de apex is waar mijn kracht nu ligt want jaren geleden kwamen er al iemand klagen dat ze mij dan niet in kunnen halen. :+

Met een volledige circuitdag zal ik sneller gaan. De laatste MSL is alweer 1x 2010 en 2012. :)
 
Nog niet, en je zou de demo krijgen, en die zijn al geleverd? Das wel ruk. Ik zit ook nog op de mijne te wachten, zou binnen nu en drie weken moeten komen. Begrijp dat de levertijden erg oplopen, veel vraag na blijkbaar.
de demo of showroon motor die werd geleverd was een rode en niet die van mij terwijl de dealer de rode helemaal niet besteld had.
Er is inderdaad veel vraag en dan vooral naar de Motorsport kleur dus daarom al leverings problemen maar ook een probleem met een machine in de fabriek waar ze te laat een defect in hebben ontdekt waardoor er 340 motoren terug moeten om nagekeken te worden
zie hier BMW S 1000 RR: Produktionsstart mit Problemen

Maar van bmw zelf hoor je niets hoor je moet dit allemaal zelf uitvinden
 
Dus ook nog productieproblemen. Maar hopen dat ze alle foute motoren er uit hebben kunnen halen dan. Ik was vandaag bij de BMW dealer omdat daar begin deze week mijn schade S1000RR uit Frankrijk was binnengebracht. Vorige week op de derde dag van mijn vakantie in de Franse alpen ben ik van achteren aangereden. Zelf gelukkig nog geen blauw plekje. Rest is verzekeringswerk.

Maar wat stond daar tot mijn verbazing in de showroom? Mijn nieuwe S1000RR!!!! Eerste keer dat ik de rode irl zie. Ben blij met mijn keuze. Nu de goodies nog er op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan