S1000RR Deel 7

Eruit is gelukt. In die ander, lukt echt niet!
Dat borgstukje indrukken met een naald...werkt ook niet....hij blijft dus hangen
En hij is te vettig om ingedrukt te plakken.
 
Gisteren mijn eerste ritje ooit met iemand achterop; mijn vriendin! *O* Heel erg leuk, maar het duo zitje is voor haar toch veel te hard. Zijn er hier mensen die een idee hebben waar ik voor een 2013 een fatsoenlijk, confortabel duozitje kan scoren?

Toevallig afgelopen week dezelfde primeur beleefd! Ik heb een "comfort seat" als (officiele BMW) aftermarket optie, deze ziet er wat dikker en comfortabeler uit dan foto's van het standaard buddyzitje, maar dit kan ook gezichtsbedrog zijn. Ik heb er zelf niet op gezeten, maar begreep dat deze hartstikke lekker zit.
 
Gisteren mijn eerste ritje ooit met iemand achterop; mijn vriendin! *O* Heel erg leuk, maar het duo zitje is voor haar toch veel te hard. Zijn er hier mensen die een idee hebben waar ik voor een 2013 een fatsoenlijk, confortabel duozitje kan scoren?
Achterop zitten lijkt mij topsport bij een S1000RR, dus respect voor je vriendin. :}
 
Nog een vraagje...

Ik moet nog hittebestendige folie plakken in mijn onderkuip, maar welke moet ik hebben?
Is deze goed? Hittebestendige folie - 24mx.nl
En zo ja, is dat met of zonder plakstof? Of moet ik het vastplakken met weer aparte lijm ofzo?


Thanks alvast!
 
Toevallig afgelopen week dezelfde primeur beleefd! Ik heb een "comfort seat" als (officiele BMW) aftermarket optie, deze ziet er wat dikker en comfortabeler uit dan foto's van het standaard buddyzitje, maar dit kan ook gezichtsbedrog zijn. Ik heb er zelf niet op gezeten, maar begreep dat deze hartstikke lekker zit.
Zou je mij een foto kunnen PMen?

Achterop zitten lijkt mij topsport bij een S1000RR, dus respect voor je vriendin. :}
Laten we het er op houden dat ze flexibel is... })

Overigens vraag ik me ook af of er b.v. verbrede stepjes zijn, alhoewel het mijn bochtenwerk niet ten goede zou komen.
Als we echt een keer een dagje lekker willen touren denk ik dat ik ergens wel een motor huur, maar voor de korte ritjes zou een comfortabel zitje niet vervelend zijn.
 
Laten we het er op houden dat ze flexibel is... })

Overigens vraag ik me ook af of er b.v. verbrede stepjes zijn, alhoewel het mijn bochtenwerk niet ten goede zou komen.
Als we echt een keer een dagje lekker willen touren denk ik dat ik ergens wel een motor huur, maar voor de korte ritjes zou een comfortabel zitje niet vervelend zijn.
Heel fijn. _O-

Wat wil je met verbrede stepjes? Op een sportmotor kan je er zo goed druk op uitoefenen.
Maar SW-Motech heeft vast wel iets in het programma wat past (de S1000XR stepjes zou ik even checken bij de dealer qua montage).

SW-Motech.jpg


Zelf rij ik alleen duo met mijn zoontje van elf.
Maar dan haal ik hem altijd op met de GS.
Hij hangt wel lekker mee achterop. :]
 
1398587
1398588
1398589
1398590


Gisteren voor het eerst het circuit op geweest met de BMW. Heel veel geleerd en vooral veel vertrouwen gekregen. Kan zeker nog een heel stuk harder. Begonnen met 2.39 en geëindigd met 2.24.

 
Ik vindt dat natte allemaal prima maar dat spoor op je band vindt ik er wel zorgwekkend uitzien.... geen idee wat er moet worden aangepast maar dit is geen gezonde slijtage :N zonde van je band
Ik zal nog eens kijken volgende week, en wellicht even langs Hyperpro rijden.
Deze sporen waren van tien rondjes op 1 mei, en ben 21 mei weer geweest voor twaalf rondjes.
Dezelfde dag als bovenstaande foto's. Volgens mij valt het nu wel mee.
Goed om er even op te attenderen. :t
 
???? blok plof gezegd?
Laat thuis van sporten - direct door na een late afspraak in de middag - en in het donker nog even snel de olie gewisseld..
Het peil zou ik de volgende ochtend nog even controleren, maar het miezerde wat en ik had te lang in bed liggen snoozen..
Dus zonder check onderweg nog even de 200 km/u aangetikt, en ging bijna onderuit toen ik mijn voet in het fietsenhok neerzette. _O-

Even dacht ik dat iemand anders vet op de grond had laten slingeren.
Maar eenmaal helemaal afgestapt zag ik dat de ravage van mijn S1000RR afkwam. 8)7
Vlak daarvoor nog een rotonde rechtsaf en doordraaier rechtsom 'goed' genomen.
Een geluk dat ik niet onderuit ben gegaan :X (Dan was het er dus nog niet uit).

Anyway.. de olievuldop zat er niet op zag de ANWB later. :')
Met deze oplossing begin van de middag @huis gereden.


Het zou er met rijden wel afgaan zei de ANWB nog.
Ik had toch maar even zijn remmenreiniger en een doek geleend om zelf nog het ergste te elimineren. :P

Even een uurtje eerder naar huis en thuis de achterband flink ingesopt, twee emmers met heet sop erover, en nog vier emmers gespoeld.



Omdat ik in overleg eerder naar huis kon om te soppen was ik nog op tijd op CPZ en daar ter plaatse twee goede sessies gereden. *O*

IMG-20190521-WA0022 web.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zat je op het puntje van je stoel? *O* :+

Het waren fijne twee weken. _O-
Ik was uit eigen beweging met de medicatie ( die ik had gekregen na mijn motorongeluk vorig jaar ) gestopt.
Het leverde een waslijst aan momenten op ( ook niet geheel fijn voor derden op het fietspad en de snelweg ) en uiteindelijk ontslag van het parttime werk. :')
 
Laatst bewerkt:
Mannen,


Heeft iemand van jullie de mogelijkheid om de foutcodes uit te lezen en te resetten van de s100RR ?

Kan met de GS-911 maar is net iets te prijzig...

Anders ff langs de dealer.

Groet Marc.

Heb er zelf 1 gekocht en werkt goed :)

Mocht 1 van jullie wat uitgelezen of gereset willen hebben pm me maar :)

Groet Marc.
 
Guys,

Heb een mooie s1000rr op het oog uit 2010 met ruik 30.000 km. NL motor van eerste eigenaar. Moet ik nog ergens rekening mee houden bij deze kmstand? Heb normaal motoren met lagere kmstanden namelijk...
 
Guys,

Heb een mooie s1000rr op het oog uit 2010 met ruik 30.000 km. NL motor van eerste eigenaar. Moet ik nog ergens rekening mee houden bij deze kmstand? Heb normaal motoren met lagere kmstanden namelijk...
De 30.000 beurt is een grote. Dus dat die gebeurt is. :)
Er is een terugroepactie geweest met het koppelingsarmatuur.
Als de motor verder gewoon op de openbare weg is gebruikt dan weet ik zelf verder geen zwakke punten. :9
 
De 30.000 beurt is een grote. Dus dat die gebeurt is. :)
Er is een terugroepactie geweest met het koppelingsarmatuur.
Als de motor verder gewoon op de openbare weg is gebruikt dan weet ik zelf verder geen zwakke punten. :9
Thanks, spreek de eigenaar einde dag dus je reactie is mooi op tijd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan