Voordeel van de RE ten opzichte van de HD is dan wel leeftijd, garantie en benzine verbruik. En je kan vertellen dat je een motor merk rijd ouder is dan HD.Zet 'm op een krik , ....en kijk 'ns of je teveel zijdelingse speling kan forceren van je achterbrug ,....
....of zo mogelijk zijn de banden hier heel misschien verantwoordelijk voor ( inwendig staalgordel-probleem ).
Over trilling : Je hebt een 1-cilinder motortje gekocht ,......1 cilinder-motorblokjes zijn van zichzelf nooit trillings-vrij.
Over het beeld wat je ziet in je spiegel : Je ziet nu ( vermoedelijk ) 's avonds in je spiegel dat een auto "een stuk of 50 koplampen heeft".
Hier kun je wat aan doen door de trilling in het stuur te dempen met gewicht-proppen in de stuur-uiteinden ,....
....dit verlaagt de resonantie-gevoeligheid ( trillings-getal ) van het stuur zelf .
Als voorbeeld maar effe dit hieronder :
Amazon.nl
www.amazon.nl
Ik vind het zelf hele leuke motortjes ,....die moderne Royal Enfields .
Ik heb er zelf ook nog even over nagedacht om 'm aan te gaan schaffen als "erbij-motortje" voor een beetje in de buurt .
( maar een gebruikte HD-Sportster komt dan , gezien het budget , ook weer effe wat teveel in de buurt ...... )
Maar snap je dilemma wel.