- 29 apr 2004
- 32.037
- 18.113
Dat is dit topic toch al?Misschien voer voor een topic hier?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is dit topic toch al?Misschien voer voor een topic hier?
- Pakt meer koffie-Dat is dit topic toch al?
Een nieuwe motor op een brik manier repareren. Gelukkig zit er 3 jaar garantie op. Daarna knip je maar raak in de Kellogs doos.En juist de manier om dit soort motoren te fixen...
Is een jaren '90 triumph 3-pitter misschien een leuk alternatief? Die blokken lopen echt heel prima!
Het is gewoon statistiek.Ik vraag me af hoe ze dat hebben gedacht met 3 jr garantie.
1- Ze hebben vertrouwen in hun product.
2- houden er rekening mee dat de gemiddelde enfield nog geen 10 K. per jaar zal draaien, en nemen de evtentuele claims van de mensen die dat wel doen voor lief, omdat dat een grote minderheid is?
3- combi van 1 en 2.
Kan je uitleggen waarom? Niet dat ik het niet geloof, maar zou graag horen waar het verschil ligt.Heb ook een Bonneville gehad maar geef persoonlijk toch echt de voorkeur aan de interceptor.
En dat sommetje maakt iedere motorfabrikant.Het is gewoon statistiek.
Vind de Bonneville een prachtige motor. Maar de interceptor kan ik beter op zitten met mijn lengte. De flat bench geeft me mogelijkheid om heen en weer te schuiven en eigen positie bepalen. Bij de Bonneville is dit meer gedrongen klein.Kan je uitleggen waarom? Niet dat ik het niet geloof, maar zou graag horen waar het verschil ligt.
Subjectief maar wel interessant. Je noemt je lengte; hoe lang ben je? Ik ben zelf 1m90.Vind de Bonneville een prachtige motor. Maar de interceptor kan ik beter op zitten met mijn lengte. De flat bench geeft me mogelijkheid om heen en weer te schuiven en eigen positie bepalen. Bij de Bonneville is dit meer gedrongen klein.
De Bonneville is voor mij te verfijnd dat het saai werd, moet je vooral denken aan motorloop. Als laatste het geluid vind ik van de interceptor mooier.
Dus lekker subjectief
Precies weet ik het niet, maar ruim onder 4000 rpm bij 100 km/h in 6. Maar tot nu toe heb ik voornamelijk kleine wegen gereden waar 100 te snel is en dus ook de 5e en 6e versnelling nauwelijks in actie komen.Hoeveel toeren maakt hij bij 100km/h? Je zit dan in de 6de?
Ja mooiRijdt dat wel met die banden?
Correctie: bij 100 km/u in 6 circa vrijwel precies 4000 rpm.Precies weet ik het niet, maar ruim onder 4000 rpm bij 100 km/h in 6. Maar tot nu toe heb ik voornamelijk kleine wegen gereden waar 100 te snel is en dus ook de 5e en 6e versnelling nauwelijks in actie komen.
De Interceptor blijft een week aan de kant staan, de eerstvolgende rit is naar de dealer voor de inrijbeurt (en het weerbericht voor het weekend is geen pretje).
Nu even niet!Iedereen nog blij met de Enfield?
Als je (veel) snellere motoren gewend bent is een langzame motor vaak alleen leuk als je er een snellere bij houdt.Sorry, ik zal het niet meer vragen.
Na een tweede proefrit vorig weekend bestaat er een vrij grote kans dat ik een interceptor aanschaf. Zit nog wel in de twijfelfase, daar ben ik goed in.