Rickman CB750

Status
Niet open voor verdere reacties.
full


zo,..het blok zit nu helemaal op z'n plek !
(ik miste het aluminium busje nog ... maar daar is 'ie dan)
 
Wat een gaaf topic! Heb ff t/m pag 6 gelezen.
Mijn eerste motor was een Rickman-Honda, 750 met die 888(?)kit.
Enkelnokker, dacht een '78er.
Wat een superfiets.
Even denken. Ceriani velgen, Lockheedremmen, de grote doodskist-tank, tweezitter, poreuze Avons erop, 4 in 1 eronder.
Zal thuis op de comp even een piccie opzoeken en plaatsen.
Heb nog zo'n stelplatenset vor achterbrug bijbesteld bij Kruizinga Gouda. Kosste toen nog fl75,00. Veel geld toen.
Op gegeven moment sloeg de ketting door het blok. Lassen, bleef lekken, ruiblok, gesodomieter, dus maar verkocht.
In '82 gekocht voor fl1800,00 en in '87 verkocht voor fl1750,00.
Vond ik een goede deal tot ik op andere motoren ging rijden. Niets reed zo lekker als mijn Rickman.
De eikel die hem kocht heeft een rand rond de buddy (net als bij een oude BMW) laten aanbrengen en een middenbok eronder laten lassen.
Nog geprobeert de motor te traceren, maar helaas.
Ondertussen aantal fijne aparte moteren gehad, waaronder sf750, maar de mooiste herinneringen aan de Rickman.
 
Wat een gaaf topic! Heb ff t/m pag 6 gelezen.
Mijn eerste motor was een Rickman-Honda, 750 met die 888(?)kit.
Enkelnokker, dacht een '78er.
Wat een superfiets.
Even denken. Ceriani velgen, Lockheedremmen, de grote doodskist-tank, tweezitter, poreuze Avons erop, 4 in 1 eronder.
Zal thuis op de comp even een piccie opzoeken en plaatsen.
Heb nog zo'n stelplatenset vor achterbrug bijbesteld bij Kruizinga Gouda. Kosste toen nog fl75,00. Veel geld toen.
Op gegeven moment sloeg de ketting door het blok. Lassen, bleef lekken, ruiblok, gesodomieter, dus maar verkocht.
In '82 gekocht voor fl1800,00 en in '87 verkocht voor fl1750,00.
Vond ik een goede deal tot ik op andere motoren ging rijden. Niets reed zo lekker als mijn Rickman.
De eikel die hem kocht heeft een rand rond de buddy (net als bij een oude BMW) laten aanbrengen en een middenbok eronder laten lassen.
Nog geprobeert de motor te traceren, maar helaas.
Ondertussen aantal fijne aparte moteren gehad, waaronder sf750, maar de mooiste herinneringen aan de Rickman.
hey ! JAAAA FOTO"S !!!!!!!! :} :} het liefst zo oud mogelijk, 70's haardracht, kleding: helemaal goed ! rickmannen sturen écht geweldig, dat frame is zo makkelijk de bocht in te gooien, heerlijk !

Is het niet gelukt je motor terug te vinden ?? dat is jammer ! alsnog een poging doen ? misschien is dit hem wel :)
 
>> mijn tekst van een paar dagen terug was weggevallen, dus hier nogmaals:

Ik ga met de rickman stoppen .. Alle bouwaktiviteiten staak ik, misschien wordt deze CR750 afgebouwd door een ander, maar even kijken nog. Wie geintereseerd is: vooral mailen..

reden: lichamelijk en daardoor ook geestelijk doorgedrongen (tot het besef)

Heel heel jammer vind ik het, maar voor nu is het beter. Even niks in het zicht, .. een moderne motor proberen,..

hier is de spreekwoordelijke streep die ik er nu onder zet

------------------------------------------------------------------------------------------------ :/


geen heroverweging of erop-terug-kom-aktie ditmaal: c'est tout !
 
Laatst bewerkt:
>> mijn tekst van een paar dagen terug was weggevallen, dus hier nogmaals:

Ik ga met de rickman stoppen .. Alle bouwaktiviteiten staak ik, misschien wordt deze CR750 afgebouwd door een ander, maar even kijken nog. Wie geintereseerd is: vooral mailen..

reden: lichamelijk en daardoor ook geestelijk doorgedrongen (tot het besef)

Heel heel jammer vind ik het, maar voor nu is het beter. Even niks in het zicht, .. een moderne motor proberen,..

hier is de spreekwoordelijke streep die ik er nu onder zet

------------------------------------------------------------------------------------------------ :/


geen heroverweging of erop-terug-kom-aktie ditmaal: c'est tout !

Eerst: hoe kan ik je mailen?!
Tweede: klinkt serieus. Ken je van diverse andere topics, geloof ook het Laverda-topic.
 
Eerst: hoe kan ik je mailen?!
Tweede: klinkt serieus. Ken je van diverse andere topics, geloof ook het Laverda-topic.
Mijn mailadres staat in m'n profiel ! :) het zou toevallig zijn, maar zoveel rijden er niet rond hè !
(en anders kan ik altijd nog wat rondvragen her &der naar je oude motor, die vinden we vast wel ! als jij het kenteken nog weet ?!!)
tweede= het is serieus hoor ! (helaas, sleutelen gaat niet meer,..te pijnlijk) .. we hebben al eerder over&weer gemaild op het MF ja !! klopt helemaal :)
 
Laatst bewerkt:
Mijn mailadres staat in m'n profiel ! :) het zou toevallig zijn, maar zoveel rijden er niet rond hè !
(en anders kan ik altijd nog wat rondvragen her &der naar je oude motor, die vinden we vast wel ! als jij het kenteken nog weet ?!!)
tweede= het is serieus hoor ! (helaas, sleutelen gaat niet meer,..te pijnlijk) .. we hebben al eerder over&weer gemaild op het MF ja !! klopt helemaal :)

XE-41-10!

Ben benieuwd.
 
Heb ook van die eikel begrepen dat hij hem aan iemand uit het zuiden verkocht had voor sloop en onderdelen. Ja, ja. Hij heeft hem op die manier voor schrootprijs in handen gekregen.
Originele papieren, invoerbewijs etc zaten er nog bij.
:( wat jammer zeg !

In onderdelen zijn ze erg makkelijk te verhandelen ja, het bij elkaar zoeken kost erg veel tijd (als je het al kan vinden)

Ik mail je straks even meer via de PM !
 
full


even het carter netjes afsluiten ...

* carterpan met nwe boutjes ...
* gloednieuwe lockhart oliekoelerset

kon het niet aanzien dat het blok met vettige doeken uit allelei gaten op deze manier bleef staan, dus ik wilde het er netjes uit laten zien.
 
full


lookin' good !

wat er nog heel makkelijk op te schroeven is, doe ik vandaag/morgen nog even en dan stop ik ermee
 
Laatst bewerkt:
Voor beiden de eerste motor. Die van Fred was een 3-cilinder, 500 cc tweetakt, mach3 van Kawa.
We wisten toen niet eens wat voor bijzondere fietsen we hadden.
full
 
Ziet er mooi uit Roger. Ik mail je vandaag nog.
Voor nu ff een paar piccies met idd jaren 0 kapsel. Volgens mijn vriendin toen een John Fogerty kapsel.[afbeelding]
Hey ja ! prachtig, maar deze had ik al op mijn harde schijf staan :) !!!!!! die had je al eens gestuurd of hier op MF gepost.. geweldige foto's !!!!!!!!!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan