RDW Keuring FZ1N

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mlvnc
  • Startdatum Startdatum
  • Featured

mlvnc

MF'er
Lid geworden
21 sep 2015
Berichten
133
Waarderingsscore
120
Hoi allemaal,

Afgelopen zaterdag ben ik helaas niet door een decibel meting van de politie gekomen. De FZ1 haalde 109DB i.p.v. de 95DB (97DB met marge) die ik mag hebben. Hiervoor ben ik bekeurd en heb ik een WOK status gekregen (staat nog niet geregistreerd bij het RDW maar die verwacht ik deze week). Nu zit ik met een aantal vragen die enkele hier wellicht kunnen beantwoorden.

Allereerst, op de originele uitlaat van de FZ1 zit een EXUP klep maar deze is wegens de aftermarket LeoVince ontkoppeld en ik vraag me af of ik de servo überhaupt nog heb zitten waar die hoort. Nu ben ik langzaamaan wat onderdelen aan het verzamelen om de FZ1 keuring klaar te krijgen en ben ik benieuwd of dat zou kunnen zonder de EXUP volledig in werking te stellen. Voor zover ik weet blijft de klep open staan zodra de servo niet is aangesloten gezien de veer de klep in open stand zou forceren. De meting wordt gedaan op 5500 toeren als ik het meet verslag van de politie mag geloven. Zou de klep dan sowieso open hebben gestaan en maakt het dus niet uit als ik de servo niet koppel?

Daarnaast, net als iedereen is de motor voorzien van een korte kentekenplaat houder waar wel verlichting op zit maar geen reflector. Als ik het goed begrijp is die wel verplicht en zal ik die dus moeten vervangen, klopt dat?

Verder vroeg ik mezelf af of het gewoon is dat je bij een eerste registratie van teveel decibel direct een boete én een WOK krijgt? Ik was oprecht in de veronderstelling dat mijn LeoVince met E-Keur en DB-killer binnen de marges van m'n kenteken zouden vallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan