Uit die video heb ik de screenshot gepost.
Als je die katalysator van leovinci ertussen zet ben je ook in orde.
Bij m'n mt09 moest je ook zo'n katalysator die in de linkpijp past steken om ekeur (Akrapoviç) te hebben omdat de originele uitlaatdemper een "bak" is onder de motor.
Ik vind het ook bizar dat het niet op de technische tekening staat.Ik ga zeker even kijken wat de mogelijkheden zijn. Wat ik alleen raar vind is dat dat niet beschreven staat in de homologatie (zie onderste stuk in de schermafbeelding). In de tekeningen bijbehorend bij de homologatie staat er geen additionele kat beschreven.
Nogmaals mijn motivatie is niet om ergens onderuit te kunnen komen iets wel of niet toe te moeten voegen/doen alleen begrijpen hoe het zo onduidelijk kan zijn.
Bekijk bijlage 2065477
Dat is de meerwaarde van een goede (internet)zaak. Een dozenschuiver zal dat worst wezen.Ik vind het ook bizar dat het niet op de technische tekening staat.
Eens een mailtje sturen naar leovinci met de uitleg ban je probleem.
Op de website staat het wel, samen met de link naar de juiste kat.
Normaal moet je verkoper je op de hoogte brengen, m'n yamaha dealer heeft me ervoor gewaarschuwd als ik de "ekeur" uitlaat nam dat die alleen met een extra katalysator effectief ekeur was.
Onderstaande is op hun website te vinden.Ik vind het ook bizar dat het niet op de technische tekening staat.
Zie hierboven, heb ik al gepost.Onderstaande is op hun website te vinden.
Je moet de katalysator er apart bij bestellen.
Bekijk bijlage 2065589
Bekijk bijlage 2065588
Bekijk bijlage 2065591
Zodra je het merk, model en bouwjaar selecteert krijg je bovenstaande informatie te zien. Bij de demper staat een geel uitroepteken inclusief in dikke letters vermeldt dat je de kat nodig hebt voor E keur. Hoeveel duidelijker wil je het hebben ?Zie hierboven, heb ik al gepost.
Maar echt duidelijk is het niet.
Als je weet/zoekt weet je het wel maar het staat niet in de handleiding en ook niet op de technische tekening.
Volgens hun site is de informatievoorziening hetzelfde als de demper die nu nog leverbaar isDe demper die ik heb is overigens ook geen EVO ONE maar een GP Style die inmiddels niet meer in de collectie zit. Hoe deze ooit aangeboden is geweest weet ik dus helaas niet. Ik kan Leovince eens een bericht sturen, die reageren redelijk snel.
Er zit 1 cat standaard in de originele bochten.Zodra je het merk, model en bouwjaar selecteert krijg je bovenstaande informatie te zien. Bij de demper staat een geel uitroepteken inclusief in dikke letters vermeld dat je de kat nodig hebt voor E keur. Hoeveel duidelijker wil je het hebben ?
Open is maar een kleine slag en dat bovenste rondje komt horizontaal toch?
Hoe vind je het geluid?
Ik zou de aangeboden cat voor de Leovincie ook nemen.
En zelf die dB meter kopen bij AliExpress of de Lidl Webshop.
Ik woon in Hoek van Holland, dus als we buren zijn kan je hem ook lenen.
Mooie kleurstelling !Moet zeggen dat ik het kwa uiterlijk niet eens heel vervelend vind. Geluid is wat mij betreft te tam maar ook daar kan ik wel mee leven. Als ik zo zorgeloos rond kan rijden is dat me ook veel waard.
Aanvechten. Alleen al voor de ervaring.Oh trouwens nog deels on-topic, het geluid van de originele demper vs het geluid van de Leovince vind ik niet verassend groot. Als ik iedereen mag geloven dat het verschil tussen origineel en 109DB echt overtuigend zou moeten zijn dan vraag ik mezelf wel degelijk af of die meting goed is gegaan.
In 79 werd ik ook door een overijverige van de weg geplukt van wegen een te luide uitlaat ( janton zonder DB eater)Zonder filmpje of foto's van de opstelling maak je weinig kans denk ik.