Als het gemonteerd zit zoals het hoort met papierwerk, juiste typegoedkeuring bij jouw motor wat erbij hoort erbij hebbende zou ik er toch echt wel een zaak van maken en bezwaar aantekenen. Dat is voldoende om als leek zijnde aan te mogen nemen dat het aan de wet voldoet.... mijn LeoVince met E-Keur en DB-killer binnen de marges van m'n kenteken zouden vallen.
Volgens mij is daar al eens een topic over geweestAls het gemonteerd zit zoals het hoort met papierwerk, juiste typegoedkeuring bij jouw motor wat erbij hoort erbij hebbende zou ik er toch echt wel een zaak van maken en bezwaar aantekenen. Dat is voldoende om als leek zijnde aan te mogen nemen dat het aan de wet voldoet.
Ha daar is je probleem deze uitlaat is niet voor Nederland .
E13 is voor Luxenburg, voor Nederland is dat E 4 hierdoor kan je buiten de Nederlandse norm vallen als je deze uitlaat op een in Nederlands gekentekende motor hebt zitten .
Maar zet wel vraagtekens bij die meting zoveel meer mag je in Luxenburg ook niet maken dat daardoor een wok melding krijgt
Het E-nummer op de uitlaat geeft aan in welk land de keuring van de uitlaat heeft plaatsgevonden; die goedkeuring geldt vervolgens voor heel Europa. Uitlaatfabrikanten laten hun spullen echt niet in elk Europees land keuren.Ha daar is je probleem deze uitlaat is niet voor Nederland .
E13 is voor Luxenburg, voor Nederland is dat E 4 hierdoor kan je buiten de Nederlandse norm vallen als je deze uitlaat op een in Nederlands gekentekende motor hebt zitten .
Maar zet wel vraagtekens bij die meting zoveel meer mag je in Luxenburg ook niet maken dat daardoor een wok melding krijgt
En toch mag je als consument erop vertrouwen dat het e-keur, typegoedkeuring en de db-killer erin voldoende is om aan de wet te voldoen.E-keur uitlaat en toch te luid.
Goededag, Net 2 dagen m'n nieuwe uitlaat met E-keur op de motor, wordt ik gemeten door het RDW. 2db te hard met correctie. Zover ik weet heeft het E-keur te maken met geluid en emissie eisen. Dacht dus veilig te kunnen rijden maar helaas ben ik een mooie boete rijker... Iemand enig idee wat...www.motor-forum.nl
Dit is dat eerder aangehaalde topic
Zogoed als nieuwe demper (2dagen oud) en toch teveel decibels. Sinds ik dat gelezen heb, heb ik weinig vertrouwen meer in ekeur dempers. Het is leuk als ze alleen checken of het keurmerk aanwezig is, en kijken of de killer erin zit. Maar zodra ze gaan meten heb je best kans dat je alsnog nat gaat.
Bij mij eigen motor zit er bijvoorbeeld al 36k een akrapovic onder, die zal ondertussen vast al wat dempend vermogen verloren zijn, als ze die gaan meten is hij ws ook te luid ondanks ekeur en killer
Zoals al eerder gezegd 12db is erg veel. Gezien de leeftijd van de motor (en ws ook de demper) zal er wel sprake zijn van slijtage/verlies aan demping, maar geen idee of dan 12db meer dan toegestaan een realistische waarde is.
Het is ook wel een erg klein dempertje, dus zou me niet verbazen als je met die demper nooit de vereiste waardes gaat halen.
kansloos om met dat dempertje door de keuring te geraken. heeft mss maar 1/3de volume van de originele.
en die valve zit in de originele demper, dus jij hebt hem sowieso al niet meer.
Dat kan best wel, een kennis van mij had een street triple met een Arrow vervangingsdemper.kansloos om met dat dempertje door de keuring te geraken. heeft mss maar 1/3de volume van de originele.
en die valve zit in de originele demper, dus jij hebt hem sowieso al niet meer.
Aan deze tekening te zien zit de katalysator voor in de uitlaat demper, net als bij mijn Tuono.