Racen op een 'oude' R1 1998 tm 2008 topic

Hee mannen bedankt voor de info *O*
Zijn R1 heeft meer als 55d lopen en zijn vering is denk ik nooit gereviseerd.
Hij heeft bij de aankoop een keuring laten doen maar of ze naar de versnellingsbak hebben gekeken!
Ik zal het aan hem voorleggen, we gaan 16 mei naar mettet, en dat is zijn eerste dag met de R1, daar naast hebben we al een paar circuit dagen gedaan.
Ze zeggen dat het moeilijk is om hard te gaan, met een oude R1, hoe ervaren jullie dit?
Versnellingsbak weet je niet bij een keuring tenzij je er mee gaat rijden en hij is echt op dat moment kapot. Niet teveel zorgen over maken. Als amateur ben je vooral zelf de beperking, ik rijd er lekker mee rond en fiets is snel genoeg om mee te kunnen. Ook hier ligt het er weer aan hoe hard je er mee rondgaat.
 
klopt wel, de fiets heeft eigenlijk een te slap frame en een te korte wielbasis.. wat resulteert in een lichte voorkant en erg veel gezwabber als je bocht uit op het gas gaat..
de tijden die ik ermee reed op Assen ging wel al redelijk naar de limiet heb ik ervaren (en ook van collega rijders vernomen), als je dan nog aanzienlijk harder wilt rijden moet je stevig investeren in je rijwielgedeelte..
En te weinig grondspeling :+
 
De blauwe R1 is wat op gepoetst. Zie hier het resultaat.

full


Btw. idd weinig grondspeling!
 
Hee mannen, vriend van me is ook opzoek naar een extra set velgen, nu had hij het er over dat niet alle voor velgen passen! Zit daar verschil in? Zo ja wat is het verschil?

Als er hier nog mensen zijn die een extra set overhebben, dan mag je mijn een om sturen en dan geef ik je zijn email adres.

Zijn R1 komt uit 2000.

Alvast bedankt
 
De 5 spaaks van het model van 2004-2006 passen voor wel maar zijn achter 2 mm te smal.
voor past maar achter alleen niet
 
Oké maar hij zoek denk ik dat het meteen een op een past.
Dus welke velgen van 1998 T/M 2003 passen een op een want hem is vertelt dat het voorwiel van een 99 weer niet ging passen!

Hoe ziet het 2001 model uit? Wat is anders dan vorige model? Remmen? Omdat daardoor de voorwielen misschien niet passen!
 
Laatst bewerkt:
180€ is nog goedkoop hoor... velgenset kost ongeveer 400-500€
200€ voor 2 velgen met banden?? zeker en vast een koopje, want deftige banden vind je ook niet meer onder 100€ de stuk.....
 
vette kuipen man, mooi gespoten, zullen veel geld hebben gekost, zeker met stickers van mijn bedrijf erop :+

Haha ja moet wel een beetje reclame maken voor je toch ;)

Momenteel alles druk aan het spuiten. Achterzitje is nu gedaan en de tank volgende week.

Vorige week ook een andere demper er onder gemaakt. Deze past nu wat beter en is een stuk stiller.

full
 
Laatst bewerkt:
Nog eens onder de aandacht brengen:

Toerenteller valt soms uit bij veel gas geven.

Hier een filmpje waar je het wegvallen kan zien:
@ 7:53 en 8:20. Bij de laatste zie je hem 2 keer wegvallen, 1 keer best lang en 1 keer heel kort.

En nee, het is geen foutmelding want dat ziet er als volgt uit:
@ 50 seconden.

Iemand een idee? Wat gegoogled, is denk ik of de centrale stekker of de cdi. Weet iemand welke kleur draad ik moet omleggen van de centrale stekker voor de toerenteller? Zelf een draad geprobeerd maar dat was de verkeerde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan