Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Wat mij op Assen wel opvalt dat ze steeds vaker controleren op een db killer. Mijn uitlaat is zonder db killer stil genoeg maar toch moest er een van een medewerker welke stond voor je de pitlane in rijd.
Dat vinden we allemaal jongehuh :P Ze hadden die losse db killer als straf in je A en nus moeten duwen :+_O-
 
Ja stom he? Ik heb ook een mega stille motor, zonder vermogen.
Je hoort me niet eens langsrijden zonder db killer.

Ik heb nu een buisje met schroefdraad erin:+
Zien zij een "db-killer" zitten
Dat zou ik ook nog wel eens kunnen doen maar heb eigenlijk geen zin in dat gezever. Zul je net zien dat die gast dat weer ziet. 😉
 
Eerste circuitdag achter de rug. Het kanon heeft z’n werk gedaan, geen zwarte vlaggen! Kameraad had wel een zwarte vlag met originele uitlaat op z’n superduke. Maar de 2e is gelukkig uitgebleven. Verder een topdag met top weer op naar 6 juni
 

Bijlagen

  • IMG_4788.jpeg
    IMG_4788.jpeg
    975,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_4782.jpeg
    IMG_4782.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 0
Nou heb ik nog iets raars. Vrijdag de eerste 2 sessies op straatbanden gereden (m9rr) en daarna overgegaan op een setje td slicks op een andere velg met andere remschijven. Nu had ik de eerste 3 sessies een beetje last van trillen tijdens het remmen, shit happens. Daarna de set met de slicks eronder gezet. En nergens meer last van. Uiteraard dacht ik: kromme schijven. En dus heb ik een mooi setje op de kop weten te tikken. Nu thuis even de band op het balanceer apparaat en ik meet niks kroms op de schijven. Velg zelfs is ook kaarsrecht. Zouden het dan de lagers zijn? Of is het iets anders? heeft iemand anders hier ook ervaring mee?
 
Nou heb ik nog iets raars. Vrijdag de eerste 2 sessies op straatbanden gereden (m9rr) en daarna overgegaan op een setje td slicks op een andere velg met andere remschijven. Nu had ik de eerste 3 sessies een beetje last van trillen tijdens het remmen, shit happens. Daarna de set met de slicks eronder gezet. En nergens meer last van. Uiteraard dacht ik: kromme schijven. En dus heb ik een mooi setje op de kop weten te tikken. Nu thuis even de band op het balanceer apparaat en ik meet niks kroms op de schijven. Velg zelfs is ook kaarsrecht. Zouden het dan de lagers zijn? Of is het iets anders? heeft iemand anders hier ook ervaring mee?
Lagers kan je snel genoeg voelen als je het wiel eruit hebt.

Heb je de velg ook gebalanceert? Statisch of dynamisch?
Vaak is statisch genoeg, soms niet...
 
Hhhmmm.... lastig, maar het kan van alles zijn. alleen verklaart dat dan niet waarom het in de middag weg was met een andere set wielen. Banden lijken dan haast het enige verschil.
Op zich heel gunstig dat er niks krom of scheef is aan je wielen. En als het de lagers zouden zijn (wat ik me niet kan voorstellen) zou je dat op het balanceerbokje ook wel gevoeld hebben.

Verder valt me nog in:
- speling op de bobins
- speling in je vork (glijbussen)
- speling op je balhoofd
- raar slijtagepatroon op je schijven
- onbalans in het complete wiel
- hoogteslag in het wiel

Maar dan heb je het verschil met de middag nog niet te pakken. Boeit op zich ook niet zo, op straat veeg je die M9rr wel op en de volgende circuitdag rij je lekker verder op de TD's;)
 
Ik heb beide voorwielen op de zelfde manier gebalanceerd. Gewoon op zo’n rekje met lagertjes. Maar ik merk ook alleen het trillen tijdens het remmen. Lagers voel ik niks geks als ik met m’n vingers draai
 
Hhhmmm.... lastig, maar het kan van alles zijn. alleen verklaart dat dan niet waarom het in de middag weg was met een andere set wielen. Banden lijken dan haast het enige verschil.
Op zich heel gunstig dat er niks krom of scheef is aan je wielen. En als het de lagers zouden zijn (wat ik me niet kan voorstellen) zou je dat op het balanceerbokje ook wel gevoeld hebben.

Verder valt me nog in:
- speling op de bobins
- speling in je vork (glijbussen)
- speling op je balhoofd
- raar slijtagepatroon op je schijven
- onbalans in het complete wiel
- hoogteslag in het wiel

Maar dan heb je het verschil met de middag nog niet te pakken. Boeit op zich ook niet zo, op straat veeg je die M9rr wel op en de volgende circuitdag rij je lekker verder op de TD's;)
M’n intentie is ook om door te gaan op de slicks. Maar ik snap het gewoon niet. En daar heb ik altijd een beetje moeite mee 😉
 
Ik heb beide voorwielen op de zelfde manier gebalanceerd. Gewoon op zo’n rekje met lagertjes. Maar ik merk ook alleen het trillen tijdens het remmen. Lagers voel ik niks geks als ik met m’n vingers draai
Maar dezelfde wielen zijn niet 100% identiek. Daarbij andere banden dus kan zomaar zijn dat het gewoon in het balanceren zit.
Als je die band wil blijven gebruiken op die velg zou ik hem gewoon eens laten balanceren en dan kijken of het probleem weg is.
Het moet volgens mij in dat wiel zitten aangezien de rest hetzelfde is gebleven.
 
Maar dezelfde wielen zijn niet 100% identiek. Daarbij andere banden dus kan zomaar zijn dat het gewoon in het balanceren zit.
Als je die band wil blijven gebruiken op die velg zou ik hem gewoon eens laten balanceren en dan kijken of het probleem weg is.
Het moet volgens mij in dat wiel zitten aangezien de rest hetzelfde is gebleven.
Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen. Al zou ik het raar vinden dat ik die onbalans dan alleen zou merken tijdens het remmen. Zulke lange wheelies trek ik nou ook weer niet :+
 
Ook waar ja.

Ook geen rare vlekken/sporen op de schijven van dat wiel? Ringen van de remschijven schoon?
Yup. Ik ga ze vanavond of morgen ochtend even losmaken. En misschien een paar lagers bestellen. Als daar iets geks zit dan kan dat naar boven komen als je remt omdat er dan de meeste druk op de lagers zit. Mocht mij nog iets opvallen laat ik het weten. Bedankt in ieder geval met meedenken.
 
Nou heb ik nog iets raars. Vrijdag de eerste 2 sessies op straatbanden gereden (m9rr) en daarna overgegaan op een setje td slicks op een andere velg met andere remschijven. Nu had ik de eerste 3 sessies een beetje last van trillen tijdens het remmen, shit happens. Daarna de set met de slicks eronder gezet. En nergens meer last van. Uiteraard dacht ik: kromme schijven. En dus heb ik een mooi setje op de kop weten te tikken. Nu thuis even de band op het balanceer apparaat en ik meet niks kroms op de schijven. Velg zelfs is ook kaarsrecht. Zouden het dan de lagers zijn? Of is het iets anders? heeft iemand anders hier ook ervaring mee?

Of je voorband is cubbed lees onregelmatige slijtage.Zit die band wel netjes op de velg ?
Of je remschijf is niet meer vlak meer dan is het oppervlak een beetje als een golfplaat.
Of de bobins remschijven eens goed schoonmaken. Dat is het meestal.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dat eens proberen
Je kan het zo controleren door je remschijven eens goed vast te pakken. Mensen maken nooit deze bobins schoon dan krijg je dit soort trillingen. Ook even je remschijven eraf halen en deze opschuren met een klein schuurmachientje of zo. Anders even handmatig met een blokje hout.
 
Of je voorband is cubbed lees onregelmatige slijtage.Zit die band wel netjes op de velg ?
Of je remschijf is niet meer vlak meer dan is het oppervlak een beetje als een golfplaat.
Of de bobins remschijven eens goed schoonmaken. Dat is het meestal.
Goede tip! Iets wat denk ik door velen (inclusief mijzelf) niet meegenomen is in de poetsroutine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan