quad project yamaha 600cc

mishaaa

MF'er
Lid geworden
12 mei 2013
Waarderingsscore
0
quadprojectlogo_zpsd05fd858.png

Hallo heren (en dames?),

Ik zal me even voorstellen. Ik ben misha 18jaar en studeer werktuigbouwkunde. Ik doe dit project deels samen met Justin, ook 18jaar.
Mijn hobbys zijn natuurlijk sleutelen.

Ik kreeg samen met een goede vriend van me een idee om een quad project te beginnen en er een blok onder te leggen van een motor. Ik zocht een quad die niet te duur was maar wel op kenteken (aangezien het blok meestal het duurste is van de quad). We kwamen al snel bij een chinese bami, een EGL Madmax. Genoeg ruimte voor een groot blok en zo nog een aantal dingen wat het toch gemakkelijker zal maken.
Wij dus contact op genomen en een paar dagen erna de quad (zonder blok) gaan ophalen met de aanhanger (die overigens 10cm te smal was..).

Eenmaal thuis aangekomen bedachten we, tja zonder blok kunnen we niet verder.
Nog even een foto met mij op de quad:

Dus maar eens gaan zoeken voor een motor. We kwamen uit bij een xj600 die toevallig in de buurt te koop stond.
Dus wij maar gaan kijken.

Meteen maar meegenomen en heeft justin hem nog naar huis gereden.

Specs van de motor:
600cc 4 cilinder, 6 versnellingen, 75pk luchtgekoeld. Genoeg voor een quad dus.

Even foto met motor en quad samen:

Eenmaal thuis meteen de quad en motor gestript en het blok eruit gehaald. DryFit in de quad en het paste perfectt:cheer:
Fotos zeggen meer dan woorden:

Wij natuurlijk helemaal blij omdat alles gewoon veel beter paste dan we gedacht hadden. Met name ook de benzinetank. Bij de meeste quads valt die deels in het frame, bij deze ligt die er mooi op waar door die niet in de weg ligt voor het blok, en we dus geen nieuwe hoeven te lassen. Weer een meevaller!

We zijn al veel verder, maar om alles in 1 update te gooien is saai.

Tot de volgende!

Laatst bewerkt:
lijkt t nu zo of is het zo dat de voorkant wel een stuk lager is als achter .??
zou je eens een foto van het zijaanzicht kunnen/willen maken.??

Is wel mooi als je dan ineens de grote stappen ziet vorderen met het plastic Dat doet veel,En snel hahaha.
Dat geluidje ben ik wel benieuwd na.
Vroegahhhhh toen we nog elk weekend bij de MON op de cross waren. Waren er ook 2 gasten met quads die er straatmotoren in hadden gelepeld. Die klonken toen echt vet :P
Maar dat waren dan ook wel R1 blokjes als ik me niet vergis.

we blijven t uiteraard mooi volgen (p.s. fijn dat je de uitlaten al goed hebt zitten ;) )

R1 blok is wel eff wat anders dan dit blokje he haha.
Ik zal.morgen een foto van de zijkant maken want mij is het nog niet opgevallen, ik.moet nu werken namelijk.

Daar gaat het mij niet om, schakelen doe ik wanneer ik wil haha. Ik moet nog wennen aan het geluid van de motor zodat ik kan horen in welk toerengebied ik zit, maar daar heb ik eerst een toerenteller voor nodig snapje :)

Ik heb geen toerenteller op m'n brommert en weet wanneer ik moet schakelen :')
Schakelen doe je als hij niet meer wilt of als je bang bent dat je hem op blaast :P

Grappig dat iedereen hier even wil laten weten dat zij als 'echte motorrijders' geen toerenteller nodig hebben.
Laat die jongen lekker knutselen met zn toerenteller, weet ie tenminste precies hoe ver ie hem door kan trekken.

wat een hoop gezeik over die toerenteller joh ik zeg L.B. Lekker Belangrijk :+ :X

Als hij graag een toerenteller wil laat hem dan.
Ieder z'n ding. Ik rij zelf ook zonder hoor (Sja enduro zit niets teveel op hahaha om maar niet te zeggen NIETS)
maar dat is mijn keuze. Als hij hier graag een toerenteller op wil laat m dan :P
Wellicht dat je het wel heel leuk kunt wegwerken op een mooie/orginele manier dan is het wel vet.

ON-topic.:

Heb je nog vorderingen gemaakt mishaaa?

En al plannen kwa kleur/ Stickerset ofzo ?
Als finishing touch ?
Zo'n stickerset maakt t hem wel weer net weer wat verder af de puntjes op de i.

Maar daar zul je nu nog niet aan denken denk ik zo ofwel.??

(Mocht je een adress zoeken voor zoiets zelf te laten maken kan ik je wel 2 adresjes aanprijzen. www.jamopa.nl en www.rl-design.nl)

Ik heb zelf ervaring met jamopa, Daar weet ik van dat het zeer goede dikke kwaliteit stickervellen zijn, Heb daar voor mijn motor toen ook een stickerset (OP MAAT) laten maken.
Custom made dus daar zie je dus geen 2e van rijden wat het hem wel uniek maakt.

1621754_582349235173950_2087224443_n.jpg

Zo is mijn enduro toen geworden. Is eens wat anders dan zo'n standaard oranje apparaat die je in overvloet ziet hahaha

Respect voor je kappenset, ziet er erg dik uit!
Wat heb je betaald als ik vragen mag?
Uiterlijk ga ik pas over denken als hij fatsoendelijk rijdt etc.

sja prijs prijs Ik heb m voor een aangepast prijske gekregen omdak die kerel goed ken.
Denk dat je voor custom made setje 150 a 200 euro moet denken. (Als je het zelf beplakt) Veel dealers zeggen dan vaak als je er nieuw plastic bij besteld dat ze hem dan voor je beplakken (Gratis)
Maar een solo motor en een quad zit uiteraard wel verschil in. Nieuw plastic is wel aan te raden als je het wilt gaan beplakken ;) Hecht de folie beter.
Ik heb het zelf beplakt is ook wel te doen met wat geduld hoor.
Geduld en een goede fohn kom je al een heel eind mee hahaha.

Vermoed wel dat RL duurder zal zijn.
Als ik me niet vergis ligt RL in maasbree (Limburg) En jamopa ligt in veghel.
Heb bij jamopa ook voor ons clubje het outfit laten maken,Wat er overigens ook erg strak en goed uitziet.
Die is wel aan te raden. ik doe dr graag zaken mee in ieder geval.
Kijk maar eens (Mailen staat vrij uiteraard)

Wat moet je nu nog allemaal doen aan werk voordat t goed is om er op te rijden.?

Ik ga vanavond het beestje proberen te starten, heb net nieuwe bougies gehaald en de accu opgeladen. Dus hopelijk laat dat ding wat van zich horen :)

Ik wil geen spelbreker zijn, maar ik heb je kenteken zojuist eens even door de VWE database gehaald.....

Daar staat:

Kenteken

Voertuigsoort: Personenauto
Merk: Eglmotor
Handelsbenaming: LYRX3.0T
Brandstof: Benzine

Vervaldatum APK : 04-11-2015
Vermogen: 12 kW (16 Pk)

Motor
Brandstof: Benzine
Aantal cilinders: 1
Cilinderinhoud: 297 cm³

Ik vrees dat jij zonder herkeuring in Lelystad geen APK meer kunt laten doen....

Je hebt het vermogen grofweg vervijfvoudigd.....
Het cilinderaantal verviervoudigd en de cilinderinhoud verdubbeld....

etc.etc...

Bovendien weet ik niet wat een verzekering doet, als er met deze Quad een ongeluk gebeurd (ook als je het niet schuld bent....)....

Klinkt lullig, maar ik wil je voor een grote teleurstelling bewaren....

Laatst bewerkt:
Quad heeft toch geen APK? En op apk kijken ze toch naar de kwaliteit van het voertuig? En of alles werkt? Toch niet naar de cilinder inhoud?

Ik vrees dat jij zonder herkeuring in Lelystad geen APK meer kunt laten doen....

Een quad is voor de wetgeving naar mijn weten een '3 wielig voertuig met 4 wielen' (ja echt :+) die hebben (evenals de motorfiets) geen APK plicht. Althans nu nog niet...

Edit Ik heb ook even bij de RDW gekeken en daar staat:
"Voertuigsoort - Driewielig motorrijtuig (L7e)"
"Vervaldatum APK - N.v.t."

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan