Project Ghetto Blade

Helaas nog niet, ik moet ff wachten op degene die me gaat helpen met de achterbrug. Die heeft de ruimte, het gereedschap en niet onbelangrijk, de kennis, maar helaas niet zoveel tijd... :/

Maar de afspraak is al gemaakt, wordt nog een weekje of 2 wachten :)

Dat kontje moet gewoon netjes in lijn staan met de lijn van de bovenkant van de tank.

There is no other way. ;)

Eerst tank terug plaatsen, dan een lat er op om de lijn te verlengen. En dan het kontje zo kantelen dat de lijn van de buddy seat gelijk is aan die van de tank.

Maar volgens mij zit het er zo al wel goed op. Het is grappig om te zien hoe de styling van de nieuwe Honda CB1000R eigenlijk nog steeds past bij die van de oude CBR900RR.

Laatst bewerkt:
Dat kontje moet gewoon netjes in lijn staan met de lijn van de bovenkant van de tank.

There is no other way. ;)

Eerst tank terug plaatsen, dan een lat er op om de lijn te verlengen. En dan het kontje zo kantelen dat de lijn van de buddy seat gelijk is aan die van de tank.

Maar volgens mij zit het er zo al wel goed op. Het is grappig om te zien hoe de styling van de nieuwe Honda CB1000R eigenlijk nog steeds past bij die van de oude CBR900RR.

Een CBR900RR is een tijdloze machine :Y

Gaat helemaal goed komen, ik vind het wel mooi als ie in lijn staat met de tank, net alsof het hoort. Ben niet zo van de Duitse stijl, zo met de kont omhoog :N

Zondag gaan we met de achterbrug aan de slag, heb er nu al zin in *O*

Laatst bewerkt:
Vandaag toch nog iets kunnen doen aan de blade, heb het led achterlicht met geïntegreerde knippers gemonteerd. Vorige keer had ik hetzelfde plan, alleen was ik de sleutel vergeten om het duozadel eraf te kunnen halen |(

Vind het eigenlijk best wel een sexy achterlichtje, al zeg ik het zelf :9
full

Laatst bewerkt:
Vandaag bij onze motorgoeroe van Hekelingen Motoren aan de slag gegaan met de achterbrug. Bleek dat de VFR-800 achterbrug idd te breed was. Hij dacht dat hij nog een VFR-750 achterbrug had liggen, maar dat bleek ook een 800 achterbrug te zijn.
Wij toch dat ding maar passen, bleek die al aangepast te zijn, dat ie waarschijnlijk al van een blade af kwam :P Alles paste in 1x en de ketting mooi in lijn.

Alleen de risers van de blade zorgde ervoor dat de achterschok niet gemonteerd kon worden, maar die van de VFR-achterbrug had ik nog liggen. Die er op gedaan en paste als een malle *D

We hebben de achterbruggen maar gewoon omgewisseld, thanx to FFF :}
Me is so happy, kan er binnenkort een afspraak gemaakt worden voor het subframe *O*

GroteFoto-W3LSZREA.jpg

GroteFoto-QA7ANMRQ.jpg

GroteFoto-EDTZOJ3I.jpg

GroteFoto-7AY8VDM3.jpg

Zo staat ie er op het moment bij, je kan zien dat de kont al hoger staat dan met de oude achterbrug, maar hij moet nog iets hoger komen...
GroteFoto-ZMHV7TAS.jpg

Mooi hoor zo'n enkelzijdige brug.

Denk dat je de hoogte ook beter kan bekijken met de tank er op.

Mocht je nog niet weten wat je wilt met je demper(s), kijk eens bij Supertrapp. Echt supersjiek spul en met ringen is je ideale geluid ook te maken!

SuperTrapp: Performance Exhuast

[afbeelding]
Thanx voor de link, heb er op gekeken, maar niet mijn smaak...

Heb een paar pagina's terug mijn ideeën qua demper gepost, wordt à la Tailormade of onder het blok weggewerkt achter de bugspoiler...

Mooi hoor zo'n enkelzijdige brug.

Denk dat je de hoogte ook beter kan bekijken met de tank er op.
Klopt, ga volgende week de tank er weer ff op zetten en dan met een lint kijken wat de mooiste lijn wordt icm de tank...

Vanmorgen even met de tank aan de slag gegaan, ik word er wel vrolijk van *D
GroteFoto-UFJYOYRD.jpg

GroteFoto-VNINFCLP.jpg

GroteFoto-FPKSFJ3X.jpg

GroteFoto-YOP33TZH.jpg

GroteFoto-YHBEBCYO.jpg

Thanx :)

Wil volgende maand een afspraak maken voor het pas maken van het subframe. Er moet ook nog een beugeltje aan gelast worden om de tank aan vast te zetten. Als dat gedaan is, gaat het al flink opschieten *O*

Ja nee ja nee ja nee, ik weet het nog niet zo. Kontje mag van mij bij de bevestigingen wet wat hoger en in z'n geheel platter.

Maar ik snap dat dat erg lastig is omdat je de originele bevestigingen wilt gebruiken.

Dit lijkt mij mooier:

GBBlade.jpg

Laatst bewerkt:
Just my thoughts exactly!

Wel een fijn achterkantje voor op deze motor ;).

Ja nee ja nee ja nee, ik weet het nog niet zo. Kontje mag van mij bij de bevestigingen wet wat hoger en in z'n geheel platter.

Maar ik snap dat dat erg lastig is omdat je de originele bevestigingen wilt gebruiken.

Dit lijkt mij mooier:

[afbeelding]
De bovenste bevestiging hoeft niets aan te gebeuren, alleen opvulringen ertussen (en een tussenplaat voor de bevestiging van de tank), de onderste bevestiging moet aangepast worden. Zo als het erbij staat is in lijn met de tank, ik zou 'm misschien nog een paar mm kunnen laten zakken, maar niet meer.
Zoals jij het gemaakt hebt kan ook, maar dan moet ik alles aanpassen om de originele bevestiging bij het frame te kunnen gebruiken en of ik de zijkappen dan nog fatsoenlijk kan bevestigen, weet ik niet...

Dit lijkt mij mooier:

[afbeelding]

Helemaal mee eens,dit is de juiste lijn.Is niet de weg van de minste weerstand kwa bevest.punten ........ :+

Dit lijkt mij mooier:

[afbeelding]
:^

Maar evengoed :} (behalve de achterbrug B| )

Laatst bewerkt:
De bovenste bevestiging hoeft niets aan te gebeuren, alleen opvulringen ertussen (en een tussenplaat voor de bevestiging van de tank), de onderste bevestiging moet aangepast worden. Zo als het erbij staat is in lijn met de tank, ik zou 'm misschien nog een paar mm kunnen laten zakken, maar niet meer.
Zoals jij het gemaakt hebt kan ook, maar dan moet ik alles aanpassen om de originele bevestiging bij het frame te kunnen gebruiken en of ik de zijkappen dan nog fatsoenlijk kan bevestigen, weet ik niet...

Ben je nou een bouwer of een bouter :+

Terug
Bovenaan Onderaan