Project Ghetto Blade

Was hier vorig jaar ook iemand met zo'n kontje (heeft Jerryt er toen op gezet).
Zag er super strak uit hoor :Y
 
Laatst bewerkt:
Was dat niet van een model 08-12 cbr 1000 rr op die 929-blade? (was trouwens ook erg :9 )
Maar volgens mij heb ik nog niet eerder een kont van een cb 1000 r op een fighterproject gezien. Ben wel nieuwsgierig naar het resultaat van dat project :9 , heb je evt een link daarvan?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een led achterlicht met geïntegreerde knippers besteld, van de week ook nog even achter de kroonplaat en de digitale km-teller aan *O*
 
Was al even aan het zoeken, is (was) van del bolske.
Had hem te koop staan, dat is het laatste wat ik heb gehoord.

Kijk maar eens op de link

Fireblade-929RR-SC44
 
Die is idd van een Fireblade 2008-2012 model, heeft hij zeker erg mooi over laten lopen naar het frame :} Wel zonde dat ie er niet mee verder is gegaan, ook een gaaf project :9

De kont die ik heb is van een 2009 CB 1000 R, is net iets anders...
 
Schiet lekker op zo man, mooi mooi!
Ik heb ff gezocht op die blade welke ik zo gaaf vind, en das deze:

Blade-Rod 4.0


Maar ik ben heeel benieuwd hoe die van je er uiteindelijk uit komt te zien!
Zie je wel weer bij Hemo!

Greetz
 
mooi kontje, hou ook wel van een klein kontje icm een massieve motor, maarrrrrr..... inderdaad moet de kont een heel eind hoger! Hou absoluut niet van duitse fighters, maar dit is te laag. Maargoed, je hebt al gezegd dattie hoger komt, dus we wachten af.
 
Ja, heb ff geïnformeerd voor een zadel, denk dat ik die eerst ff binnen moet hebben om een zo mooi mogelijke overgang te creëren.
Moet nog ff kijken op welke manier ik 'm het beste omhoog kan fixen, heb nl het idee dat ik dat niet echt moet gaan doen bij de bevestigingspunten omdat dan waarschijnlijk de overgang van subframe naar frame er niet mooier van wordt.

Iemand misschien een idee wat de beste oplossing zou kunnen zijn?
Zat zelf aan de volgende opties te denken:
- risers eronder
- langere schokbreker
- een combi van hierboven
 
Schiet lekker op zo man, mooi mooi!
Ik heb ff gezocht op die blade welke ik zo gaaf vind, en das deze:

Blade-Rod 4.0

Maar ik ben heeel benieuwd hoe die van je er uiteindelijk uit komt te zien!
Zie je wel weer bij Hemo!

Greetz
Die ken ik, heb ik ook bij m'n favo's staan, mooi zo dat matzwart met die tank :9

Nog verder wezen knutselen aan je brommert van het weekend of is het er niet meer van gekomen?
 
Vandaag lekker opgeschoten, voorvork er in, subframe gedemonteerd en ff de nieuwe kont erop gezet om te kijken hoe het erbij komt te staan :9

Vorkpoten gemonteerd...
[afbeelding]

Voorwiel en remklauwen gemonteerd...
[afbeelding]
[afbeelding]

Even met spatbord, wel grappig, maar ben er nog niet helemaal uit of het een blijvertje is (ivm manier van montage)...
[afbeelding]
[afbeelding]

Nieuwe kont er op, ff kijken hoeveel er aangepast moet worden, maar vind het er al best geslaagd uitzien :9
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Onderste bevestigingspunten moeten iets aangepast worden en er moeten opvulbussen tussen komen.
Verder moet er alleen een beugeltje met in het midden schroefdraad gemaakt worden zodat de tank vastgezet kan worden.
Ga aankomende week daar even een afspraak voor maken.
Daarna moet er voor het mooie alleen de zijkapjes een klein beetje aangepast worden zodat het subframe mooi aansluit op het frame *D

De achterkant ziet er erg strak uit!!

Ben trouwens ook benieuwd naar de uitlaat...
 
Ja, heb ff geïnformeerd voor een zadel, denk dat ik die eerst ff binnen moet hebben om een zo mooi mogelijke overgang te creëren.
Moet nog ff kijken op welke manier ik 'm het beste omhoog kan fixen, heb nl het idee dat ik dat niet echt moet gaan doen bij de bevestigingspunten omdat dan waarschijnlijk de overgang van subframe naar frame er niet mooier van wordt.

Iemand misschien een idee wat de beste oplossing zou kunnen zijn?
Zat zelf aan de volgende opties te denken:
- risers eronder
- langere schokbreker
- een combi van hierboven


Blade blijft gevoelig voor verandering aan de achtervering. Als je nieuwe vork een kortere offset heeft dan orgineel, dan gaat ie al een heel stuk sneller insturen. Als je hem dan achter ook nog eens omhoog gooit, dan wordt ie behoorlijk nerveus.

Ik heb veel gexperimenteerd met mijn vering (ook een blade streetfighter) en achter staat hij uiteindelijk gewoon stock, ook met de langere RSV achterbrug.

Kont omhoog--> ander subframe maken. Sluit ie meteen mooi op je frame aan.

Wordt erg mooi!

p.s. Aprilia rsv mille schokbreker past er zo in en heeft dezelfde lengte, alleen een ander veer monteren.
 
Ok thanx, zal dat allemaal ff meenemen in mijn zoektocht.
Nu lijkt het dat het subframe aardig laag hangt, maar hij zit aan de onderkant ook nog los.

Volgens mij zal die nog wel wat omhoog moeten, weet wel dat het in z'n geheel nagemeten moet worden ivm de stuureigenschappen...
 
Het is ff rustig op het moment :/

Heb alle boutjes voor de kont besteld samen met een nieuw slot + slotplaatje voor de duoseat. Kolere, wat zijn die krengen duah :o
Maar ze zullen deze week denk ik wel binnen komen. Vandaag (na een week op response gewacht te hebben) maar eens gebeld voor de betaalgegevens voor het zadel, waren ze gewoon vergeten te reageren |( .
Nou ja, dat is eindelijk geregeld, nu wachtende tot deze ook binnen is, dan kan ik de positie van het subframe bepalen en dan aan laten passen door de lasser...

Achterlicht is inmiddels binnen, koplamp is nog onderweg...

Wordt vervolgd..... :)

Edit: Zadel en boutjes zijn binnen, morgen (zaterdag) weer aan de slag *O*
 
Laatst bewerkt:
Vandaag het slot en slotplaat van de duo gemonteerd, zadels erop gezet en de tank eraf gehaald.

De bestuurderszadel moet van de voorkant ongeveer 5-6 cm ingekort worden, deze breng ik met het originele zadel naar een zadel-reparateur in de buurt om deze vrijwel hetzelfde aan de voorkant te krijgen als het originele zadel zodat het mooi aansluit op de tank. De kont + subframe is nu iig geheel compleet.

Verder na wat overleg toch maar besloten om eerst de achterbrug te monteren zodat we kunnen kijken hoe het komt te zitten met de achterschok.
Het subframe zal niet zo erg veel omhoog komen aangezien de VFR-achterbrug er nog in komt en die is een stuk lager dan de blade-achterbrug waardoor de ruimte ertussen ook een stuk groter wordt.

Helaas vandaag dus niet echt opgeschoten, maar als het meezit kan ik binnenkort op een zondag (dan krijg ik technische ondersteuning van onze motorgoeroe van HeMo *D ) aan de slag voor de achterbrug.

GroteFoto-KTPUAMXA.jpg

GroteFoto-FINAMKYN.jpg
 
Hmmm zou het toch jammer vinden als het kontje niet hoger zou kunnen.
Dat zou veel beter smoelen....
 
Hij hangt nu alleen nog maar aan de bovenste bevestigingspunten vast, maar hij wordt wel zo opgehoogd dat ie wel mooi in lijn komt met de rest van de bike :Y
 
Laatst bewerkt:
Net ff bij HeMo geweest en ff het koplampie er opgezet om te kijken hoe het er uit komt te zien.
Van het streetfighterspatbordje zit de bevestiging aan de onderpoten en het spatbordje zelf zit klem om de bovenpoten, dat schuurt dan heel mijn nieuwe vorkpoten naar de kl*te en dat wilt bruintje niet :N
Het voorspatbord wordt dus ook een andere, wordt een VTR-SP1 voorspatbord, gezien de voorpartij past dat natuurlijk perfect :)

GroteFoto-HVZMBPMU.jpg

GroteFoto-UAGXYN3J.jpg

GroteFoto-J6MX7OB3.jpg

GroteFoto-LCV4NYUB.jpg


20 mei staat het plaatsen van de achterbrug op de agenda, heb er nu al zin in *O*
 
Net ff bij HeMo geweest en ff het koplampie er opgezet om te kijken hoe het er uit komt te zien.
Van het streetfighterspatbordje zit de bevestiging aan de onderpoten en het spatbordje zelf zit klem om de bovenpoten, dat schuurt dan heel mijn nieuwe vorkpoten naar de kl*te en dat wilt bruintje niet :N
Het voorspatbord wordt dus ook een andere, wordt een VTR-SP1 voorspatbord, gezien de voorpartij past dat natuurlijk perfect :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

20 mei staat het plaatsen van de achterbrug op de agenda, heb er nu al zin in *O*

NICE!

Al zou ik hem persoonlijk OF iets lager doen, OF een andere ( porno )onderderste kroonplaat monteren ...
 
Zat idd ook nog te bedenken om 'm iets lager te doen, moet alleen ff kijken hoe het allemaal uit gaat komen. De bevestiging is nu nog met de rubberen ringen, maar dat moet ook nog vervangen worden vervangen door een vaste bevestiging.
Het t-stuk wordt nog zwart gecoat, de koplamp (lampgedeelte) wordt ook matzwart ipv chroom en dan komt er met de tijd een xenon-projector in :9
De lamp die er nu in zit is écht drama, die zal licht geven, maar niet verlichten... :/

Edit: Vandaag ff de koplamp over het t-stuk geschoven, ziet er een heel stuk gaver uit, helaas was ik niet in de gelegenheid om een foto te schieten ivm het ontbreken van de camera |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan