Poetsen Poetsen Poetsen!

Hey tnx :t
Dreft ipv shampoo verh t zelfde :t
In voorraad :? dat moet ik ff vragenB|:+
Lief zijn he ouwe chagrijn B|
Mocht er geen dreft zijn dan kan een merkloze variant ook hoor ;)
Anders lampenolie,diesel etc etc maar dat geeft achteraf ook gesmeer
 
Dat is altijd goed en evt meteen weer voorzien van een beschermlaag (wax? )
Jaja , natuurlijk zet ik m weer in de wax ,deze rommel wat er nu op zit eerst eraf ,raar spul nog niet eerder meegemaakt :N
Als t weer netjes is kan ik weer B|, tnx iig :t
 
clayen en met een cleaner/lichte polish polijsten, daarna wax erop, eventueel voor de wax nog een glaze.

Als je auto al enkele maanden op een parking in industriezone gestaan heeft zal ze ervan opknappen
 
Ik heb (buiten bepaalde zakenO-)) nog nooit gekleit ,is dat bij een nieuwe toet ook nodig ?
ik had voor nu alleen t plan om die vieze laag eraf te halen eigenlijk
 
Met klei haal je vervuiling eraf die met wassen niet mee komt.
En van vervoer/opslag bij fabriek/dealer etc kan er best wat af komen. Maar het is niet persé nodig..
 
Ik heb ze ook nog nooit in de machine gegooid, wil wel ooit een padwasher kopen denk ik.
Ik blaas ze tussendoor ff uit, worden ze te vies dan ga ik pas spoelen.
Spoel ze nu gewoon met dreft water ff goed de rommel er uit knijpen/wrijven en na spoelen met schoon water.
Draai ze soms weer droog op de machine als ik ze meteen weer nodig heb
Hier idem qua schoonmaakproces :Y
Om het vocht er vlot weer uit te krijgen leg ik de pads in een dubbelgevouwen theedoek (als een soort hamburger; boven en onder de pad ligt theedoek) en dan ga ik met de deegroller eroverheen :P. De theedoek absorbeert aan beide kanten het vocht en je pads zijn weer gebruiksklaar!

Als ik ze daarna opberg laat ik ze eerst nog wel een nachtje luchten zodat echt al het vocht eruit is. Je wil tenslotte geen schimmelvorming in je pad.
 
Wat doet klei precies?
Heb nu veel roest op de lak.
Veel geslepen aan en in de auto.
Om de rot eruit te halen en nwe. Stukken erin gelast.
Maar nu heb ik dus roestpikkels op de motorkap en dak.
Roest dit op de duur verder in je lak of niet?
Ben nu met stuk klei bar aan het poetsen en er komt best wel zooi vanaf.
Gebruik wel veel water.
Maar schuurt zo.n blok klei niet te erg???
 
in zou dan eerder eerst met ironx of dergelijk aan de slag gaan. Daarna kun je nog clayen. Bestaan verschillende sterktes, naar gelang welke je gebruikt ga je moeten polieren omdat je marring hebt

Belangrijk ook, goed vochtig houden.
 
  • Eens
Waarderingen: dgr
Het geeft "marring" , daardoor is polijsten natijd gewenst.

De klei hecht zich aan de lak en trekt hierdoor vuil uit de lak die normaal gesproken haast niet weg krijgt
Wat doet klei precies?
Heb nu veel roest op de lak.
Veel geslepen aan en in de auto.
Om de rot eruit te halen en nwe. Stukken erin gelast.
Maar nu heb ik dus roestpikkels op de motorkap en dak.
Roest dit op de duur verder in je lak of niet?
Ben nu met stuk klei bar aan het poetsen en er komt best wel zooi vanaf.
Gebruik wel veel water.
Maar schuurt zo.n blok klei niet te erg???
 
Ja, denk dan vooral aan (boom)hars en teer resten.. maar roest is het niet voor bedoeld.. maar na het kleien is je lak superglad. Maar idd klei laat zn sporen na, zelfs met een overmatig gebruik aan lube.. dus idd daarna polijsten.
 
Het is geen modepopje voor ons.
Maar roest is wel heel naar om te zien op je lak.
Het lijkt of je de roest wel weg krijgt want de klei wordt bruin.
Deze is dan nu ook voor eenmalig gebruik.
Zal eens zien of de bruine spikkels weg blijven.
 
voor die roest plekjes ga je sowieso beter af zijn met product zoals ironx, op de lak spuiten voor het wassen en je krijgt een paarse reactie met metaaldeeltjes. Daarna afspoelen en wassen. Gaat ook goed op velgen.
 
zit hier wat te lezen, ik deed vroeger toen ik motor crossen deed na het schoonmaken en afspuiten vd crosser altijd alles incl de voorvorkpoten en complete motor inspuiten met siliconen spray, en deze stond gewoon in niet geisoleerd schuurtje en nooit roest gehad, wat is jullie ervaring met siliconen spray ?
 
Je buddy wordt er zo glad van dat je niet meer op je motor kan zitten.
 
ja.....das bekend, maar ik bedoel ervaring van mensen ivm het stallen in onverwarmde ruimte en of dat beetje roest of aanslag voorkomt op je motor, heb bv ook geen idee hoe siliconen reageren met bv remleiding of brandstof leiding, en dan op de langere termijn eigelijk
 
Mijn motor staat ook in een ongeisoleerde schuur, ik gebruik geen siliconenspray en heb geen roest. Toen m'n motoren nog buiten stonden onder een hoes was het een ander verhaal.
 
Siliconen spray tast leidingen niet aan.
Maar als je ooit kuipdelen wil overspuiten heb je een uitdaging.
 
Terug
Bovenaan Onderaan