Poetsen Poetsen Poetsen!

Ja, ok, mat, reguliere shampoos zijn erop gericht voor extra “shine” - iets wat je idd niet op mat wil.
Maar volgens mij zit er op de ninja geen mat, hoogstes wat onbehandeld (zwart) ABS-kunsstof,

Maar; de vraag was wat er bij de action ligt. Op de website zie ik alleen C&C en dat zou met carnaubawax zijn. 94 cent voor een liter. Geen ervaring mee. Wel veulll goedkoper dan de slick & wax van PB die ik gebruik.. Aan de andere kant denk ik dan wel: als je je druk maakt of het mag en kan, waarom moet het dan in beginsel met die goedkope meuk? Misschien is het best ok of matig. Maar waarom niet gewoon meteen een goed product?

Heb die roze fles van de action tijdje terug gehaald om te testen.
Het is niks vergeleken bij wat ik gewend ben maar het is shampoo.. er zal vast ook nog een heel klein beetje carnuba in zitten maar je ziet de werking ervan niet terug in het eindresultaat zeg maar ( beading/sheeting )

Heb de fles aan mn oom gegeven, die wast anders met glassex of dreft en dergelijke.

Persoonlijk ga ik liever voor een goede shampoo, hoeft van mij niet met carnuba.. ik vind dat je dat deel op moet lossen dmv wax of coating

Haha.. tja als je alles met zoiets wast dan is zelfs de action nogal snel beter.. lol..

eerder had ik ook nergens kaas van gegeten.. ik had gewoon een autoshampoo van turtle en een grove schuimspons met 1 emmer en droogde na met een zemen lap.. wat beide ook af en toe op de grond pleurde en deed alles met 1 emmer.. tja.. inmiddels heb ik een kast vol en ervaringen rijker maar mag ik ook wel stellen dat t uit de hand is gelopen..

Ik heb ook maar deze keer niks gekocht bij CC.. ik denk niks meer nodig te hebben..... voorlopig ;)

Haha.. tja als je alles met zoiets wast dan is zelfs de action nogal snel beter.. lol..

eerder had ik ook nergens kaas van gegeten.. ik had gewoon een autoshampoo van turtle en een grove schuimspons met 1 emmer en droogde na met een zemen lap.. wat beide ook af en toe op de grond pleurde en deed alles met 1 emmer.. tja.. inmiddels heb ik een kast vol en ervaringen rijker maar mag ik ook wel stellen dat t uit de hand is gelopen..

Ik heb ook maar deze keer niks gekocht bij CC.. ik denk niks meer nodig te hebben..... voorlopig ;)
Vandaag is toch de dag om je voorraad aan te vullen? Het kan nog, dag is nog niet voorbij!

Ik ben wat dat betreft een ontzettende autist.. heb, moet, wil, vrijwel alles van het zelfde merk hebben.. zelfs als een ander merk beter/goedkoper is.. dan nog... gelukkig heb ik daar zelf geen moeite mee.. veelal is het de verkopende partij die daar moeite mee heeft.. :')

Heb alle middelen, shampoo, glaze, polijstmiddelen, klei, lubes, foam, detailingspray etc etc allemaal van poorboys.. bevalt echt uitstekend. en alle doeken, pads etc van monello. Ook goed. Heb 1 buitenbeentje; een monello rafini.. die is me aangepraat. letterlijk.. maar die gebruik ik weinig.. en hij stoft ook als de tering.. bevestigd maar weer de gedacht waarom ik het eigenlijk niet moest wat dan weer heel bevredigend is als autist.. haha..

@Neelis_V4 Neu joh. heb niks nodig.. Heb wel op andere vlakken online geld uitgegeven aan BF geneuzel ;)

IMG_0574.webp

IMG_0575.webp

Ik ben wat dat betreft een ontzettende autist.. heb, moet, wil, vrijwel alles van het zelfde merk hebben.. zelfs als een ander merk beter/goedkoper is.. dan nog... gelukkig heb ik daar zelf geen moeite mee.. veelal is het de verkopende partij die daar moeite mee heeft.. :')

Heb alle middelen, shampoo, glaze, polijstmiddelen, klei, lubes, foam, detailingspray etc etc allemaal van poorboys.. bevalt echt uitstekend. en alle doeken, pads etc van monello. Ook goed. Heb 1 buitenbeentje; een monello rafini.. die is me aangepraat. letterlijk.. maar die gebruik ik weinig.. en hij stoft ook als de tering.. bevestigd maar weer de gedacht waarom ik het eigenlijk niet moest wat dan weer heel bevredigend is als autist.. haha..

@Neelis_V4 Neu joh. heb niks nodig.. Heb wel op andere vlakken online geld uitgegeven aan BF geneuzel ;)

Bekijk bijlage 2074174

Bekijk bijlage 2074175
Gebruik je zelfs geen Bilt Hamber Touch Less om mee te foamen? Want dan doe je jezelf echt tekort.

Ik heb zelf niks met Monello, heb wat doeken en pads, maar niks wat vloeibaar is.
Ieder z'n ding natuurlijk.
Mooie kast met een mooie inhoud!

Ik lees ook weer mee, aangezien het weer winter is (en dan krijgen ze - alle 2wielers - allemaal weer een uitgebreide poetsbeurt). In het seizoen is het mij té veel werk om naast een goede wasbeurt alle 4~7 motoren te poetsen/clainen/waxen e.d...
Maar hoe houden jullie alle pads e.d. uit elkaar? probeer alles bij de fles te houden om geen producten door elkaar te krijgen in de pads, maar wil het soms nog wel eens vergeten.. (wordt ook ouder)

Ik lees ook weer mee, aangezien het weer winter is (en dan krijgen ze - alle 2wielers - allemaal weer een uitgebreide poetsbeurt). In het seizoen is het mij té veel werk om naast een goede wasbeurt alle 4~7 motoren te poetsen/clainen/waxen e.d...
Maar hoe houden jullie alle pads e.d. uit elkaar? probeer alles bij de fles te houden om geen producten door elkaar te krijgen in de pads, maar wil het soms nog wel eens vergeten.. (wordt ook ouder)
Ooit een lijstje van gemaakt ;

IMG_0087.webp

Klopt. En in geval van de fijne geurtjes van de PB producten kun je het ook goed ruiken als je bijv meerdere pads van dezelfde kleur hebt..

Bedoel je bij hergebruik van de pads ?
Gewoon heel goed schoonmaken/ uitblazen

Anderzijds, wat hierboven al gezegd word

Nog eens zien of er nog iets ontbreekt... Sinds de Alfa's de deur uit zijn wel veel minder bezig met het poetsen, Volvo doet me weinig...

Motor kun je wel poetsen, maar niet te vergelijken met wat je nodig hebt voor een auto.

IMG_1151 normaal.webp

Bijlagen

• IMG_1153 normaal.webp
    IMG_1153 normaal.webp
    36,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1154 normaal.webp
    IMG_1154 normaal.webp
    56,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1155 normaal.webp
    IMG_1155 normaal.webp
    55,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1156 normaal.webp
    IMG_1156 normaal.webp
    60,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1157 normaal.webp
    IMG_1157 normaal.webp
    68,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1158 normaal.webp
    IMG_1158 normaal.webp
    54,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1159 normaal.webp
    IMG_1159 normaal.webp
    61,5 KB · Weergaven: 0
Vandaag ook effe nuttig bezig geweest, de vliegroest en smeerlapperij van jarenlange stockage eens goed weggepoetst.
Hij mag weer gezien worden. En voor zij die niet houden van de herfst, de bladeren heb ik achteraf opgekuist. ;-)

Bijlagen

• Poetsbeurtje 30-11-2024 1.webp
    Poetsbeurtje 30-11-2024 1.webp
    406,5 KB · Weergaven: 0
  • Poetsbeurtje 30-11-2024 2.webp
    Poetsbeurtje 30-11-2024 2.webp
    400 KB · Weergaven: 0
  • Poetsbeurtje 30-11-2024 3.webp
    Poetsbeurtje 30-11-2024 3.webp
    311 KB · Weergaven: 0
  • Poetsbeurtje 30-11-2024 4.webp
    Poetsbeurtje 30-11-2024 4.webp
    376,7 KB · Weergaven: 0
  • Poetsbeurtje 30-11-2024 5.webp
    Poetsbeurtje 30-11-2024 5.webp
    292,6 KB · Weergaven: 0
Los van de kleur kun je het vrij makkelijk voelen, de hardheid en structuur verschilt. Een zwarte finishing pad is een heel stuk zachter dan een oranje light cutting pad.
Laat ik nu diverse finishing pads hebben, allemaal in de kleur zwart én dan ook nog div. glaze producten waarvoor ik het gebruik (zie hieronder)

Klopt. En in geval van de fijne geurtjes van de PB producten kun je het ook goed ruiken als je bijv meerdere pads van dezelfde kleur hebt..
Heb div. PB producten (bijv. PB glaze in White en ook Black/donker), maar heb nog nooit met mn grote gok zo goed geroken eraan... Maar zoals hierboven geschetst, zijn ze (de pads) allemaal zwart..

Bedoel je bij hergebruik van de pads ?
Gewoon heel goed schoonmaken/ uitblazen
Jep, inderdaad hergebruik.. Gooi ze van ellende soms maar eens in de wasmachine (zou mogelijk moeten zijn met de Monello pads) Maar nog nooit idd eraan gedacht ze uit te blazen.. |( |(

Ik spoel ze uit onder de warme kraan en gebruik een padcleaner spray. In de wasmachine doe ik ze niet. Daar schijnen ze zachter van te worden, vooral de witte van wat ik op CC gelezen heb destijds.

Ik heb ze ook nog nooit in de machine gegooid, wil wel ooit een padwasher kopen denk ik.
Ik blaas ze tussendoor ff uit, worden ze te vies dan ga ik pas spoelen.
Spoel ze nu gewoon met dreft water ff goed de rommel er uit knijpen/wrijven en na spoelen met schoon water.
Draai ze soms weer droog op de machine als ik ze meteen weer nodig heb

Vraagje , ik heb een nieuwe autoB| ,alleen die vieze laag die ze er af fabriek op doen gaat er lastig af ,wat werkt t beste om t er wel af te krijgen ?

op de lak en ruiten ,t is een beetje vettige zooi om t ding te laten glimmen ,niet fijn ,een soort waxlaag, bij m n vorige auto s waste je die er zo weer af ,dit is wat hardnekkiger |(

@*Spits* je bent er weer ! Welkom terug

Idd gewoon ontvetten met dreft, of een apc kan ook maar dreft heb je waarschijnlijk gewoon in voorraad

Terug
Bovenaan Onderaan