Poetsen Poetsen Poetsen!

Dit topic maar eens wat leven in blazen.

Afgelopen weekend naar de Ardennen geweest, heerlijk weer, heerlijk gereden en natuurlijk bbqen. We hebben geleerd dat je niet ten noorden van Spa moet gaan rijden, het zuiden is zo veel mooier.

Veel mooie kilometers gemaakt en thuis gekomen met een vieze motor. Beter kan ik zeggen: weggegaan met een vieze motor, thuis gekomen met een viezere motor.

Ik ben klein begonnen met alleen het achterwiel. Er zat een dikke laag kettingvet en stof op, dus ik kon aan de bak. Na een paar rondjes APC en Touchless de boel schoon gekregen. Wiel gedroogd en de dag erna verder gegaan.

Velg 2 keer schoongemaakt met EX ontvetter en daarna in de Gyeon Cancoat gezet. Blij met het resultaat.

Voor:
1000028276.webp

Na:
1000028301.webp
1000028302.webp
1000028306.webp

t'is indrukwekkend, maar 2 dagen aan een achterwiel 8-)|(
En ik rij zelf dagelijks met de motor, ook bij slecht weer en ik kan em zelf niet vuil zien staan. Dus respect voor het resultaat, daar niet van.

t'is indrukwekkend, maar 2 dagen aan een achterwiel 8-)|(
En ik rij zelf dagelijks met de motor, ook bij slecht weer en ik kan em zelf niet vuil zien staan. Dus respect voor het resultaat, daar niet van.
Gaat om twee keer 30-45min voor de beeldvorming. Dan nog een half uur aan het eruit halen er terug in zetten.

M'n vriendin zegt altijd dat ik niet de snelste ben, maar 2 hele dagen besteden aan een wiel, nee.

• Haha
Waarderingen: gvy
Beide weer prachtig resultaat !
@Neelis_V4 Cancoat is echt top voor dat soort doeleinden he, ik gebruikte eerst de rim coat ( of hoe heet het ?) van Gyeon maar de cancoat werkt veel makkelijker en sneller en standtijd is ongeveer gelijk

Beide weer prachtig resultaat !
@Neelis_V4 Cancoat is echt top voor dat soort doeleinden he, ik gebruikte eerst de rim coat ( of hoe heet het ?) van Gyeon maar de cancoat werkt veel makkelijker en sneller en standtijd is ongeveer gelijk
Ja werkt super. Begrijp wel dat tegenwoordig Pure Evo makkelijk verwerkt en veel langer blijft zitten dan Cancoat, maargoed, Cancoat heb ik staan, dus dat smeren we mooi op de motor.

Ja werkt super. Begrijp wel dat tegenwoordig Pure Evo makkelijk verwerkt en veel langer blijft zitten dan Cancoat, maargoed, Cancoat heb ik staan, dus dat smeren we mooi op de motor.
Ik kan het je na volgend weekend vertellen, heb dan een klusje gepland met de Pure evo.

Iemand nog advies voor een goeie foamkanon tegen schappelijke prijs. Ooit eentje van turtle wax gekocht die op de Kärcher kon met een adapter. Weet even niet welke zeep ik heb, maar wel echt snow foam. Kreeg er echter geen dikke schuimlaag uit, ondanks proberen verschillende instellingen. Ondertussen trok hij er zo een beker zeep doorheen dus maar gestopt met proberen. Nu weer met de geïntegreerde zeepdispenser op de Kärcher zelf om het water en zeep te mengen.

Iemand nog advies voor een goeie foamkanon tegen schappelijke prijs. Ooit eentje van turtle wax gekocht die op de Kärcher kon met een adapter. Weet even niet welke zeep ik heb, maar wel echt snow foam. Kreeg er echter geen dikke schuimlaag uit, ondanks proberen verschillende instellingen. Ondertussen trok hij er zo een beker zeep doorheen dus maar gestopt met proberen. Nu weer met de geïntegreerde zeepdispenser op de Kärcher zelf om het water en zeep te mengen.
Ben al jaren helemaal gek van mn monello foamer, of die duur of goedkoop is weet ik niet.. weet wel dat je ze besteld met meteen de juiste aansluiting voor je hd

Ja ik zou ook voor de monello gaan.. echter met kanttekening.
De apparaten van monello zijn eigenlijk veelal gerebrande producten. Zo is de foamer eigenlijk een MJJC. Dat is ook op Ali te krijgen. Echter is het prijsverschil maar klein. Kun je net zo goed bij car clean (service!) aankopen. Als er wat is kun je daar heen. Easy.

Nu zag ik hier een aanbieding voor 3 tientjes. Dat loont wel de moeite. Lijkt mij ook een MJJC…
Ik ken die webshop verder niet, maar hij stond vooraan bij de google search 🤷🏼‍♂️

Oud type (net wat andere stijl draaiknoppen)
IMG_0066.webp

Nieuwer type;
IMG_0067.webp

Welke dus eigenlijk een MMJC is;
IMG_0065.webp

Laatst bewerkt:
Klopt helemaal !
Ik bestel het ook gewoon bij carclean, ben toch vaak nog wel iets anders erbij nodig

Spulletjes van Monello in huis om te kunnen foamen. Erg benieuwd naar de verhouding die jullie gebruiken. Wat ik lees is met 1:10 beginnen en dan verder kijken.
En hoever zetten jullie de +- knop open?

Monello foam cannon? Knop helemaal open.

Wat voor foam heb je?
Met een HD reiniger moet je de pir bepalen:

Ik heb de oude Bilt Hamber Touch Less, daarbij kun je 2-4% aan houden, dat komt neer op 150ml Touch Less en 350ml water in m'n foam cannon in mijn geval. Het verschilt per HD reiniger.

De Lancia van Monello idd en ook van Monello de artico magico.
Okay, zal eens met de pir aan de gang gaan.
Thx!

De Lancia van Monello idd en ook van Monello de artico magico.
Okay, zal eens met de pir aan de gang gaan.
Thx!
Ik gebruik precies hetzelfde. :t
1:10 gebruik ik nauwelijks. Meestal rond de 1:7 en bij zware vervuiling 1:4.

De +- knop draai ik helemaal naar rechts en dan een kwart slag terug naar links.;)
Maar is erg afhankelijk ook van het model hogedrukreiniger. Met mijn vorige moest ik de +- knop een stuk verder terugdraaien om een mooie schuimlaag te krijgen. Even uitproberen dus!

Voor alleen een motor hoef je de fles niet helemaal te vullen trouwens.;)

Ik had dus ook een fles Kenotec besteld maar wat een geweldig goedje is dat! Ik had behoorlijk wat oud vliegenspul op mijn RT maar zo makkelijk ging het eraf *O*
Screenshot_20241113-210433_Firefox.webp

Light er toevallig iets wat acceptabel is om te gebruiken bij de Action op moment wat poetsmiddel betreft?

Hoezo zou dat niet mogen/kunnen?
Ik ken geen enkele shampoo met (carnauba)wax erin die niet op onbehandelde kunststoffen kan..

Als je matte lak hebt, zijn daar speciale middelen voor te koop.
Heb je glanzende lak dan is bijvoorbeeld Butter wet wax van chemical guys een goede.
Deze geeft ook geen vlekken als je per ongeluk een zwart ongelakt plastic deel raakt.

Terug
Bovenaan Onderaan