Nomiis
MF veteraan
Ik kon helaas zo snel met de zoekfunctie geen antwoord vinden.
Mijn accu laadde niet lekker bij. Het een en ander door gaan meten, maar ik heb een verlies ergens tussen de spanningsregelaar en de accu. Nadeel is dat ergens in de kabelboom de rode draad wordt opgesplitst en doorgelust wordt naar mijn startrelais.
Ik heb als proef een draadje direct van de SR naar de accu gebracht.
Resultaat: fatsoenlijke laadcapaciteit en alles blijft het doen.
Mijn vraag is:
1) Mag ik dit doen en alle bedrading voor de rest laten zitten? De oude draad zorgt namelijk voor spanning op het startrelais van de accu af als de motor niet loopt.
2) Zo ja, moet er dan een zekering tussen? Immers, de zekering zit er m.i. om ervoor te zorgen dat de accu niet te zwaar belast wordt op het moment van kortsluiting.
Mijn accu laadde niet lekker bij. Het een en ander door gaan meten, maar ik heb een verlies ergens tussen de spanningsregelaar en de accu. Nadeel is dat ergens in de kabelboom de rode draad wordt opgesplitst en doorgelust wordt naar mijn startrelais.
Ik heb als proef een draadje direct van de SR naar de accu gebracht.
Resultaat: fatsoenlijke laadcapaciteit en alles blijft het doen.
Mijn vraag is:
1) Mag ik dit doen en alle bedrading voor de rest laten zitten? De oude draad zorgt namelijk voor spanning op het startrelais van de accu af als de motor niet loopt.
2) Zo ja, moet er dan een zekering tussen? Immers, de zekering zit er m.i. om ervoor te zorgen dat de accu niet te zwaar belast wordt op het moment van kortsluiting.