Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Oud: Motor-Forum how-to's.... ze staan HIER!

Dit zie als je het doosje optrekt, een set boren, en set stiften met uitstekels, en opzetmoeren en een glimmend iets waarvan ik de doelstelling ook niet weet danwel nog niet nodig ben geweest


Is dat geen geleidebus die je over het resterende draadeindje steekt om zo ervoor te zorgen dat je boor er niet steeds afschiet en je netjes in het midden van je draadeind boort?
 
[me]SilenT schopt oma wakker
[/me]


Ik zat te denken is een how-to wat betreft instellen van de veering
ingaande/uitgaande demping etc.. geen leuke how-to?
Ik zelf ben hier best benieuwt na bij welke symptonen je welke aanpassingen zou kunnen proberen ed..
Heb hier zelf dus absoluut de kennis NIET voor... misschien iemand anders die het wat lijkt?
 
Ik zou graag een how-to zien met betrekking tot het smeren en ontvetten van je ketting.

Bij mij nieuwe motor dacht ik mijn ketting mooi schoon te houden. Heb em eerst om de 500km gesmeerd, en nu na 1500km zit er een dikke laag ranzig vet op. Nu heb ik ontvetter gekocht, maar daar gaat hij niet mee blinken, schuursponsje, sopje erbij. Blinkt niet.

Toch de ketting maar opnieuw ingesmeerd, wil toch weer rijden, en nu slaat de ketting met deze kettingspray wit uit.

Klopt dit? Hoe krijg ik em wel weer zo schoon? Toen ik de motor kocht zaten er dikke klodders transparante vet op. En hoe smeer ik mijn ketting goed zonder middenbok?

Alom, vragen genoeg
 
Ik heb dit topic even aangemaakt:

Honda XR600R How-to Topic

Is constant under construction en speciaal bedoeld voor de XR600 bezitters.

Zijn veel belangrijke dingen om te weten over deze motor en er worden veel dezelfde vragen gesteld in offroad, vandaar het howto topic.

Zou het zelf veel makkelijker vinden om zo'n howto sectie in offroad te hebben maar daar moet ik vast hier niet zijn...

Anyway..knal em hier ook maar in het lijstje, dan is er wat meer kans dat ie gezien wordt door de nieuwe mensen
 

Mooie XR how-to kan d'r ook in


Honda XR600R How-to Topic
 

Ere wie ere toekomt, ik ga binnenkort aan mijn laptimer beginnen en zal je als bron meenemen in mijn topicje

Ik heb er helaas alleen een dure stopwatch voor moeten bestellen... 50 euro heb ik hem voor.

http/www.oregonscientific.nl/product.asp?c=9&s=41&p=520

En misschien kan een modje ff de nieuwe how to's in de OP zetten?
 
Voor het Suzuki GS500E topic heb ik een How-To gekrabbeld met betrekking tot het synchroniseren van de carburateurs. Wellicht interessant om hierbij te plempen. (Ik heb geen idee hoe ik een Singlepost link maak, dus bij deze gewoon de posting...)

/Edit: Singlepost is inmiddels ook gelukt: Klik.

Carburateurs synchroniseren

Het afstellen van deze Suzuki GS500E stelt inderaad niet zoveel voor. Maar voor de geinteresseerden hier wat foto's.

Het stukkie gereedschap wat ik ervoor gebruikt heb. Een vier-klok's meter van Moto-Detail:

Jeps, vier klokken. Maar het is niet de vraag óf er een 4 cilinder komt maar wanneer...

De activiteiten voor het synchroniseren

Tip: Zorg voor een opgeruimde ruime werkplek als het kan met brandblusser. Ik weet het, het klinkt als bijdehand geblaat. Maar ik weet ook als geen ander hoe belangrijk het is. Er komt brandstof bij vrij wat dus kan ontbranden, dus een brandblusser is geen overbodige luxe. (Ja, ik weet uit ervaring hoe belangrijk het is...)

Het is belangrijk dat de motor warm wordt gereden alvorens de activiteiten te starten.

1. Verwijder het zadel;
2. Draai de bout uit beide zijkappen (Sleutel 10);
3. Schroef het achterste deel van de kap los door het verwijderen van twee schroeven;
4. Verwijder de kappen;
5. Draai de twee bouten van de tankbevestiging los (zijkant frame) (Sleutel 12);
6. Draai met een schroevendraaier de tankafsluiter dicht (achterkant);
7. Demonteer de twee brandstofleidingen van de "afsluiter";
8. Demonteer de twee vacuum-slangen ónder de tank;
9. Pak nu een glas drinken, dat heb je nu al wel verdiend;
10. Verwijder de brandstof tank;



Zo ziet de opstelling eruit:


Een detailopname van de carburateurs met stelschroef;


11. Lokaliseer twee rubber dopjes bóvenop de carburateurs en verwijder deze;
12. Sluit twee meetslangen hierop aan;
13. In de brandstofleiding zit voldoende brandstof om de klus te klaren;
14. Start de motor;
15. De wijzers beginnen hard te trillen omdat de druk veranderd;
16. Draai de aanvoer dicht totdat de wijzers nog wel bewegen, maar goed af te lezen zijn;
17. Het is de bedoeling dat beide meters hetzelfde aangeven als het toerental iets wordt verhoogd (1750RPM door stationair stelschroef;
18. Geven de beide meters hetzelfde aan, ook bij gasgeven, is de afstelling correct;
19. Indien de waarde verschilt moet de stelschroef zo worden verdraaid dat de meters dezelfde waarde aangeven;
20. Let op! Druk niet te hard op de stelschroef, dit heeft invloed op de meting!
21. Als beide meters hetzelfde aangeven is het synchroniseren geslaagd;
22. Geef een paar keer gas om te controleren of de waarde niet verlopen;
23. Montage geschied in omgekeerde volgorde, vergeet niet even wat (koper)vet aan de bouten te doen om ellende in de toekomst te voorkomen;
24. Als alles weer in elkaar is gezet kan je de overgehouden onderdelen bewaren voor andere projecten;
25. En nu is het af. Tijd voor een drankje of tijd om te

Succes ermee!
 
Laatst bewerkt:
OK, succes ermee!
Ik heb toevallig net afgelopen weekend de aansluiting en relais voor de laptimer op m'n '04 gezet. (ik had 'm voor 't laatst gebruikt op m'n '01 R1)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.