Oordoppen actie: Stop Stichting Baggelhuizen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniempje11199
  • Startdatum Startdatum
Ligt misschien aan mij, maar ik snap iets niet aan deze actie.

Door oordoppen uit te delen impliceer je toch juist dat je een hoop lawaai maakt. Dat er blijkbaar oordoppen voor nodig zijn. Je geeft dus eigenlijk toe dat je voor (veel) geluidsoverlast zorgt. Hoe gaat dit dan precies in het voordeel van het circuit werken?

Laatst bewerkt:
Ligt misschien aan mij, maar ik snap iets niet aan deze actie.

Door oordoppen uit te delen impliceer je toch juist dat je een hoop lawaai maakt. Dat er blijkbaar oordoppen voor nodig zijn. Je geeft dus eigenlijk toe dat je voor (veel) geluidsoverlast zorgt. Hoe gaat dit dan precies in het voordeel van het circuit werken?

We kunnen niet ontkennen dat het racen lawaai veroorzaakt . Dit is dan ook een ludieke actie om aandacht te vragen voor het feit dat die stichting baggelhuizen verkeerd bezig is . Ze kunnen veel beter de gemeente en provincie onder druk zetten om een geluidswal tussen de woonwijk en het circuit aan te leggen . Zo slaan ze twee vliegen in één klap want dan horen ze het verkeer op de rondweg en de snelweg ook veel minder .

Ik ga proberen te komen! Motor of auto is nog niet zeker.

Tot vanmiddag dan ;) *D

We kunnen niet ontkennen dat het racen lawaai veroorzaakt . Dit is dan ook een ludieke actie om aandacht te vragen voor het feit dat die stichting baggelhuizen verkeerd bezig is . Ze kunnen veel beter de gemeente en provincie onder druk zetten om een geluidswal tussen de woonwijk en het circuit aan te leggen . Zo slaan ze twee vliegen in één klap want dan horen ze het verkeer op de rondweg en de snelweg ook veel minder .

Yep, racen maakt geluid. Kun je niet om heen. En als zij het geluid te hard vinden, dan hebben wij dé oplossing voor ze. :Y :P

Zo, we zijn terug :)

Actie was een groot succes, ondanks het natte weer. Een leuke opkomst van enthousiaste mensen en veel pers (RTV Drenthe en Dagblad van het Noorden maken een reportage).

Reacties van de wijk waren vooral positief. Heel veel mensen geven aan het circuit juist geweldig te vinden en er totaal geen last van te hebben. Verder hebben we welgeteld 1 negatieve reactie (Van een van de klagers). Deze man stond ons netjes te woord en we hebben een goed gesprek met hem gehad, maar zijn standpunt bleef dat het circuit (te)veel overlast veroorzaakt. Ook hadden we een half positief, half negatieve reactie. Deze mensen vonden dat het de laatste tijd teveel geworden is. Teveel evenementen die te lang duren. Ze zijn echter wel van mening dat de grote evenementen door moeten gaan.

Al met al een zeer geslaagde dag. Ik wil graag iedereen bedanken die de actie gesteund heeft :)

En zoals jullie waarschijnlijk al kunnen lezen: Ik ben een beroerde verslaggever :P

Jammer dat je er niet bij kon zijn :(

Volgende ludieke actie beter ;) :P

Nou , het is weer fraai . Net als ik wil vertrekken trekt er een onweersbui over . Dus ik wacht tot het ergste geweest is en vertrek . Maar wat zo jammer is is dat de bui precies dezelfde kant opgaat als ik waardoor ik er even later weer middenin zit . Ik rij binnendoor want met zulk weer op de snelweg is helemaal niks . Midden op de vlakte zie ik de bliksem links en rechts inslaan en ik las even een plas pauze in en laat de bui verder trekken . Zodra het onweer minder wordt ga ik weer verder totdat ik weer in een stortbui kom en even in een bushokje ga schuilen . Daarna weer verder en ook nog even tanken en daardoor kom ik rond twee uur in de wijk baggelhuizen aan waarna ik het winkelcentrum al snel gevonden heb . Ik zet de motor bij super de boer neer alwaar een accordeonist zit te spelen en mij verbaasd aankijkt . Verder zie ik geen enkele motorrijder of iemand die oordopjes staat uit te delen of wat dan ook . Dus ik loop het centrum in waar op een speelplaatsje iets aan de gang is van de dierenbescherming . Hier moet ik dus ook niet wezen en ik kijk in alle hoeken en gaten maar zie geen mens . Toen ben ik van armoe de snackbar ingegaan , had ook nog niks gegeten . Affijn , terugweg weer wat stortbuien gehad waarna ik thuiskom waar de hele middag de zon heeft geschenen . |( Motor staat nu lekker uit te druipen , handschoenen en regenpak hangen aan de waslijn en ik heb weer een lekker ritje gehad B| Volgende keer maar even telefoon nummers uitwisselen ? Lijkt me wel zo handig .

:X Sorry mukkes -O-

Wij waren op dat moment de wijk ingetrokken met de pers. Stukje van het winkelcentrum af stond een Boss Hoss, daar had je ons kunnen vinden ;)

Geloof dat we rond kwart voor 2 weg zijn gegaan van het winkelcentrum, omdat we dachten dat we de hele opkomst hadden.

Sorry dat je voor niets door de regen bent gereden. Hopelijk ben je al weer droog?

Ik wel , de kleding nog niet . Maar ik ben wel blij dat de actie een succes is geworden . Ben benieuwd of er nog een reactie komt .

Ik wel , de kleding nog niet . Maar ik ben wel blij dat de actie een succes is geworden . Ben benieuwd of er nog een reactie komt .

Maandag in het Dagblad van het Noorden op pagina 3, we komen ook op radio Drenthe.

En natuurlijk op oliepeil.nl en motor-forum.nl :P

Zijn veel foto's en filmpjes gemaakt, die zullen ongetwijfeld ZSM op internet verschijnen.

Zo, we zijn terug :)

Actie was een groot succes, ondanks het natte weer. Een leuke opkomst van enthousiaste mensen en veel pers (RTV Drenthe en Dagblad van het Noorden maken een reportage).

Reacties van de wijk waren vooral positief. Heel veel mensen geven aan het circuit juist geweldig te vinden en er totaal geen last van te hebben. Verder hebben we welgeteld 1 negatieve reactie (Van een van de klagers). Deze man stond ons netjes te woord en we hebben een goed gesprek met hem gehad, maar zijn standpunt bleef dat het circuit (te)veel overlast veroorzaakt. Ook hadden we een half positief, half negatieve reactie. Deze mensen vonden dat het de laatste tijd teveel geworden is. Teveel evenementen die te lang duren. Ze zijn echter wel van mening dat de grote evenementen door moeten gaan.

Al met al een zeer geslaagde dag. Ik wil graag iedereen bedanken die de actie gesteund heeft :)

En zoals jullie waarschijnlijk al kunnen lezen: Ik ben een beroerde verslaggever :P
:} :}

Goed gedaan!! :} :}

Dit werkt heel wat beter dan allemaal door die wijk gaan scheuren en alles tolerante bewoners ook tegen je in het harnas jagen

Mooi werk! Jammer dat ik er niet bij kon zijn, de motor werkte niet mee en de auto was niet beschikbaar ;(
Hulde aan diegenen die er wel waren :}

Oordoppenartikel1.jpg

Het aankondigende artikel dat op zaterdag in de krant stond.

Oordoppenartikel2.jpg

Het uiteindelijke artikel dat op vandaag op pagina 3 staat. (Even klikken voor een leesbare versie ;)) Helaas hebben ze zowel Oliepeil.nl als Motor-Forum.nl fout gespeld, terwijl we het voor ze uitgespeld hadden. Je kunt niet alles hebben blijkbaar. -O-

Die laatste zin in het krantenbericht "ik blijf strijden voor mijn woongenot" Het woongenot van één persoon is blijkbaar belangrijker dan het motorgenot van meer dan honderdduizend raceliefhebbers . |( We zullen eerst maar eens zien of Jos alle vergunningen rondkrijgt zodat voor volgend jaar alle races wel normaal kunnen doorgaan al ben ik nog niet zo zeker van de goede afloop .

Terug
Bovenaan Onderaan