Ook NitroMax kan niet meer omvallen, the Sequel

Goede morgen, inmiddels weer een verrassende ontwikkeling aangaande de Heinrichtank gelezen. Nu nog even de link vinden waar dit avontuur verder gaat.
 
Omdat ik de vorm van de huidige replicatank toch echt heel mooi vind heb ik bedacht dat ik misschien een aluminium binnentank zou kunnen maken die op het frame rust. Dan het binnenwerk van de replicatank er uit slijpen en die "huls" over de binnentank.

Nu kan ik slecht lassen en al helemaal geen aluminium maar Niels heeft zo'n beetje alles wat'ie voor z'n VMax heeft gemaakt "gelast" met Alutite/Durafix/Lumiweld.

Had het erover met Will van MiniStyling en die trok zo een kokertje uit de kast met een paar staafjes van dat spul, compleet met borsteltje en gebruiksaanwijzing. Had'ie ooit gekocht en nog nooit gebruikt, mocht ik zo meenemen 8-)

Net m'n eerste stukje aluminium "gelast" met Lumiweld/Durafix/Alutite

2 stukje hoeklijn gezaagd en aan elkaar gelast. Had ze aan één kant met de griptang vast, andere kant zat dus niet netjes tegen elkaar maar de las is ook in die spleet gevloeid en zat vast :}
Bij het uit elkaar proberen te trekken met 2 tangen verboog de hoeklijn maar de las bleef heel :}

Nu op zoek naar plaat aluminium van 1.5 mm dik ( en misschien 2 mm voor de bodem ) en dan kijken of ik een alu tank kan maken voor ín de replicatank. Als ik daar het binnenwerk uit slijp kan de "huls" over die binnentank heen.
Qua benzinedop ben ik er denk ik ook wel uit. Er zijn kleinere benzinedoppen incl hals die je in een tank kunt lassen ( chopperbouw ) waarbij je de dop iets indrukt en een kwart slag draait met 2 vingers en dan komt'ie uit de hals. Kan ik dus dóór de originele 60 mm tankopening van de replicatank doen.

Zal wel ff wat oefening/materiaal/moeite/sigaartjes/koffie en gevloek kosten maar zeker het proberen waard.
Mazzeltje is natuurlijk dat die binnentank niet prachtig mooi recht en glimmend hoeft te zijn dus kan me wat foutjes veroorloven zolang' ie maar vloeistofdicht is ;)

Hoef ik me geen zorgen meer te maken over de toevoegingen in de benzine die het polyester aantast of de coating die los laat en in carburateurs en tussen de kleppen komt ( heb al wat vervelende verhalen gelezen zo hier en daar :o )
 
Laatst bewerkt:
dit is een Werner Renschuessel tank op een g/s frame , weet niet of je die ken
full
 
dacht dat werner 't van hein of hos had overgenomen (info adv) of google eens op John's beemer garage.
 
Maar wel die van de 3 wielers :+

Tijd voor een eigentijds gedicht hier, kort en krachtig, voor de afvalligen, voor hen die er al nooit wat mee op hadden, voor de diehard solist, de purist, de onwetende maar vooral voor de relativerende zijspanrijders onder ons.

Het Zijspan

Het zijspan,
een aardigheid
voor ernaast,
meer niet!

:X
 
Tijd voor een eigentijds gedicht hier, kort en krachtig, voor de afvalligen, voor hen die er al nooit wat mee op hadden, voor de diehard solist, de purist, de onwetende maar vooral voor de relativerende zijspanrijders onder ons.

Het Zijspan

Het zijspan,
een aardigheid
voor ernaast,
meer niet!


:X


laat je niets wijsmaken hoor , geef je betaalde job niet op... ;)
 
Laatst bewerkt:
laat je niets wijsmaken hoor , geef je betaalde job niet op... ;)

Betaalde job, '....nee, nou wordt ie mooi,.....nou wordt ie goed', je gaat hier toch geen onzin verkopen hè. Ik ben inmiddels bijna 6 jaar uit het reguliere arbeidsproces getreden en geloof mij, ik werk nog regelmatig, alleen anders hè, ....hééélemaal anders en 'ongein' is mijn product en de lach de beloning.

Maar laat ik dit topic verder aan Max laten. Ik was even te gast, maar raakte al spoedig op drift.

Adieu :W

:W
 
Oke, vandaag aan het klooien geweest met plaatjes aluminium. Heb een paar platen 1 en 2 mm aluminium gekocht en ben gaan meten.

Ik wilde bodem van de replica er nog niet uit zagen dus van dik papier wat mallen gemaakt ( na véél meetwerk ;) ) en uiteindelijk overgezet op de alu plaat.
Voor de bodem heb ik een 1 mm plaat gebruikt omdat ik de 2mm niet haaks gebogen kon krijgen.

Foto-VRHG6MUD-G.jpg


Foto-IROGUWKL-G.jpg

Eerst maar de tunnel gemaakt, hoog genoeg om de remcilinder en bobines onder kwijt te kunnen ( zitten bovenop het frame )

"t is maar goed dat ik opgelet heb op de kleuterschool met priklappen ;)

Foto-7OIXITOS-G.jpg


Een kant klaar:

Foto-3ZNKZBX3-G.jpg


Tunnel gebogen, randen opgebogen zodat de bovenkant er tegenaan gelast kan worden.

Foto-REKTSQ4C-G.jpg


ff passen en is prima, de replica loopt door tot aan de voorste framebuizen. Plaat rust op de originele beugel

Foto-JEF6DSGR-G.jpg


Had aan de achterkant wat lager gekund maar zou maar iets van 400 cc extra benzine opleveren dus laat ik voorlopig zo. Moet nog beugel maken zodat de achterkant kan rusten op de originele rubbers ( waar de replica ook op rust )

Foto-BMQFMRNG-G.jpg


Bovenkant maken uit de 2 mm plaat. Bovenkant tunnel/onderkant tank is 5 cm omdat ik daar ruimte wil houden voor de benzinedop. Ik wil geen gat zagen in de replica en wil in de binnentank zo'n chopper push and twist dop zetten. Daar kan ik dan hopelijk bij dóór de originele benzinedop

Foto-PCY6LPML-G.jpg


Testing, testing

Foto-H6DKLERU-G.jpg


Foto-GR34SVCK-G.jpg


Voor- en achterpaneel maak ik nog niet. Wil een vriend vragen of hij het zo kan lassen, dan durf ik de onderkant wel uit de replica te zagen voor de exacte maten. Ik heb nu veel ruimte gelaten zodat de alu tank niet de binnenkant van de replica kan raken maar daar kan nog van alles in veranderd worden.

Nu ik weet hoe het werkt kan ik verder ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan