Maar blij ben dat ik het toch gedaan heb. Het is ruim een jaar geleden begonnen met dit berichtje van Corrosie.
Toen ik dat las maakte mijn hart een sprongetje. Ik ben nu een goede 40 jaar bezig met zijspannen, beschouw Moto Guzzi als mijn favoriete merk en heb in 80 en 81 bij Ed Pols gewerkt, de man achter de Moturist zijspannen. Hier hing mijn naamkaartje aan!!
Mijn verstand zei echter meteen, niet doen! Je hebt geen tijd, geen ruimte en nog een heleboel andere projecten.
Ik heb dus een paar dagen met zeer gemengde gevoelens rondgelopen en uiteindelijk heb ik het er met een goede vriend over gehad en die zei meteen, dat moet je doen, en zet alles maar bij mij neer.
Dus contact opgenomen met Corrosie en met hem overeengekomen dat ik het span nog een paar maanden bij hem mocht laten staan totdat ruimte en vervoer geregeld waren. Uiteindelijk heb ik het span ergens in mei opgehaald.
Het span is een groot woord, het is een project. De trekker is een Moto Guzzi SP2 waar de voorvork en het voorwiel aan ontbreken maar op zich is dat geen probleem, er moeten 15"wielen in komen en ik heb al vaker schommelarm vorken gemaakt. Verder is de motor in prima staat, het blok heeft na revisie weinig kilometers gedraaid en is voorzien van een mooie zijspanaansluitset. Cosmetisch mag er wel wat aan gebeuren, vooral het blok en de versnellingsbak hebben nogal wat aanslag en viezigheid. Het plan is dan ook ook om het blok uit het frame te halen zodat ook het frame onder handen genomen kan worden. Het is niet de bedoeling het blok uit elkaar te halen.
Het zijspan is zoals gezegd een Moturist, uitgevoerd in Kawasaki groen dus daar moet t.z.t. wel wat aan gebeuren.
Het (voorlopige) plan van aanpak is, eerst alles demonteren bij vriend Jos thuis en dan het frame meenemen naar mijn huis alwaar ik dan eerst wielen en een voorvork kan maken. Daarna kunnen alle frame delen gepoedercoat worden, Jos heeft goede contacten bij een poedercoat bedrijf waar hij veel werk laat doen. Blok en bak zullen met soda gestraald worden.
Door allerlei privé omstandigheden waar ik jullie verder niet mee zal vermoeien ben ik lang niet aan dit soort projecten toegekomen, ook zijspanracen is op een laag pitje komen te staan. Maar onlangs was het eindelijk zover, alles is gedemonteerd.
Aan/verkoop-topic 4.0. Nog meer troep voor de zijspangroep
Je kan het altijd proberen, ik zou er een euro de kilo voor geven.
www.motor-forum.nl
Mijn verstand zei echter meteen, niet doen! Je hebt geen tijd, geen ruimte en nog een heleboel andere projecten.
Ik heb dus een paar dagen met zeer gemengde gevoelens rondgelopen en uiteindelijk heb ik het er met een goede vriend over gehad en die zei meteen, dat moet je doen, en zet alles maar bij mij neer.
Dus contact opgenomen met Corrosie en met hem overeengekomen dat ik het span nog een paar maanden bij hem mocht laten staan totdat ruimte en vervoer geregeld waren. Uiteindelijk heb ik het span ergens in mei opgehaald.
Het span is een groot woord, het is een project. De trekker is een Moto Guzzi SP2 waar de voorvork en het voorwiel aan ontbreken maar op zich is dat geen probleem, er moeten 15"wielen in komen en ik heb al vaker schommelarm vorken gemaakt. Verder is de motor in prima staat, het blok heeft na revisie weinig kilometers gedraaid en is voorzien van een mooie zijspanaansluitset. Cosmetisch mag er wel wat aan gebeuren, vooral het blok en de versnellingsbak hebben nogal wat aanslag en viezigheid. Het plan is dan ook ook om het blok uit het frame te halen zodat ook het frame onder handen genomen kan worden. Het is niet de bedoeling het blok uit elkaar te halen.
Het zijspan is zoals gezegd een Moturist, uitgevoerd in Kawasaki groen dus daar moet t.z.t. wel wat aan gebeuren.
Het (voorlopige) plan van aanpak is, eerst alles demonteren bij vriend Jos thuis en dan het frame meenemen naar mijn huis alwaar ik dan eerst wielen en een voorvork kan maken. Daarna kunnen alle frame delen gepoedercoat worden, Jos heeft goede contacten bij een poedercoat bedrijf waar hij veel werk laat doen. Blok en bak zullen met soda gestraald worden.
Door allerlei privé omstandigheden waar ik jullie verder niet mee zal vermoeien ben ik lang niet aan dit soort projecten toegekomen, ook zijspanracen is op een laag pitje komen te staan. Maar onlangs was het eindelijk zover, alles is gedemonteerd.