ontstekingsdeksel aluminium herstellen

oldskoolgsxr

MF veteraan
3 jun 2013
1.331
2.001
Ik heb een aluminium deksel dat ondicht is.
De motor is omgevallen bij stilstand op een scherp voorwerp en het deksel is gebarsten.
Ondicht. Lekt olie.

Hoe herstel je zoiets?
Vervangen is niet mogelijk, want behalve nieuw a rato van 220€ vind ik er geen goede 2dehands.

Een vriend raadt af om te lassen, want dat kan het deksel vervormen.
Hij raadt aan met de dremel een sleufje te slijpen en op te vullen met 2comp pasta. buitenkant plakken.

Maar in zijn bericht stond geen merk.
Hoe pakken jullie dit aan?


Foto voorbeeld van het zwarte deksel met zxr logo. Maar dat is een motorblok die ik niet meer bezit.
Andere foto is van de binnenkant beschadigd deksel.

20211023_180616_resized.jpg

20220522_175852.jpg
 
Janbros weet het beter dan ik. Maar die L- reeks ( 1991 tot 1999) had een hele grote radiator en oliekoeler extra. Ik dacht dat het H model ervoor minder goed was. In de sprint wordt de oliekoeler soms weggehaald heb ik gezien. Voor die 1 pk opbrengst.:?
De finish is net over de streep en dan 300m later het park fermé binnenrijden. Daar stijgt de temperatuur soms wel ver voorbij kookpunt als de rijwind wegvalt.
 
Laatst bewerkt:
Janbros weet het beter dan ik. Maar die L- reeks ( 1991 tot 1999) had een hele grote radiator en oliekoeler extra. Ik dacht dat het H model ervoor minder goed was. In de sprint wordt de oliekoeler soms weggehaald heb ik gezien. Voor die 1 pk opbrengst.:?
De finish is net over de streep en dan 300m later het park fermé binnenrijden. Daar stijgt de temperatuur soms wel ver voorbij kookpunt als de rijwind wegvalt.
Inderdaad: ze blijven allemaal zo verdacht koel onder dit soort gebruik:
 
Terug
Bovenaan Onderaan