Ondanks revisie weer nieuwe krasjes binnenpoot

sanscorp

MF veteraan
21 sep 2010
4.717
982
Almere
Het is nog niets ernstigs, maar valt wel op. Er zit nog geen echte kras in, niets voelbaars.

Maar de hele voorpoten zijn gereviseerd, schoon (ook geassembleerd) en toch ontstaan er nieuwe spoortjes op het chroom.

OEM glijbussen, keerringen en stofkappen, schone olie, alles gespoeld en ingevet bij montage met juiste vet. Poten zijn nieuw van Paolo Tarozzi.

Heeft er iemand ervaring mee of zelfs een tip om dit tegen te gaan/te voorkomen?

Of maak ik mij te druk en zal het wel los lopen..
 
Omdat het zeek van de regen.
Is er niet 1, is rondom en op beide poten.
 

Bijlagen

  • IMG_20190712_162411.jpg
    IMG_20190712_162411.jpg
    134,2 KB · Weergaven: 107
Vaag; nieuwe poten, keerkringen en glijbussen en dan deze optische schade? Veerde de voorvork voor montage in de motor soepel en klemde er niets?
Als het alleen bij optische schade blijft is het niet onoverkomelijk...
 
Hmm ok.
Er zit er trouwens 1 in die ik voel met mijn nagel. Blijft er niet in hangen.

Veert allemaal soepel, geen rare bewegingen, ook rijden gaat goed. Voorheen ook soepel. Veren zijn ook nieuw trouwens, hyperpro.
 
Wat RR. zegt, ik zou het toch nog ff aankijken. Wat ik zo kan bedenken is dat het toch nog op mekaar moet "inlopen".
Nieuwe glijbussen zullen mss toch wat afzetting op je poten veroorzaken.
Mss eens goed uitveren en met een zeer fijne chroompoets oppolijsten.
 
Als er 300km op zit is het veel.
Kijk het nog heel even aan.

Optisch boeit me echt niet maar nog een keer de poten vervangen trekt mijn portemonnee niet.
 
Laatst bewerkt:
Wat RR. zegt, ik zou het toch nog ff aankijken. Wat ik zo kan bedenken is dat het toch nog op mekaar moet "inlopen".
Nieuwe glijbussen zullen mss toch wat afzetting op je poten veroorzaken.
Mss eens goed uitveren en met een zeer fijne chroompoets oppolijsten.
Bij Hyperpro gebruiken ze daar een soort heel fijn schuurlint voor. Ik ben vergeten naar de specificaties te vragen.
 
Ga liever polijsten dan schuren ;)
Heb schuurpapier grid 2000 liggen maar het hoort bij mijns inziens ook gewoon glad te zijn. Anders kwamen die dingen uit de fabriek wel met een "hoon patroon" geschuurd.

Zal wat extra vet tussen stofkap en keerring doen anders.

Is er nog een manier om eventueel vuil zo er uit te peuteren? Speciaal gereedschap misschien? Weet dat je een negatief/filmrolletje kan pakken. Dat zou ik dan alleen op de plek met de iets diepere kras gebruiken om 100% zeker te zijn dat er niets tussen zit zonder het uit elkaar te hoeven halen.
 
Nee stel er zit wel wat tussen keerring en binnenpoot, wat ik mij niet voor kan stellen, hoe zou je dat er dan uit kunnen krijgen zonder demontage.

Idee van extra vet is minder frictie en minder slijtage. Lijkt mij voor "inlopen" van de onderdelen ook niet verkeerd.
 
Ik zie op de foto wel iets wat op een kras op de voorvork lijkt, maar geen olie van de voorvork. Om dan wel te gaan experimenteren met een stuk plastic, zoals op het filmpje; waarom zou je dat doen?
Omdat ts of iemand anders denkt dat er wellicht iets zit te vreten tussen binnenpoot en kering. Vandaar mijn eerdere reactie
 
Als je die verticale strepen bedoelt, zou ik me niet te veel zorgen maken. Ik zou ook zeker niet gaan polijsten zonder dat je weet wat je doet. Een zekere specifieke mate van ruwheid is nodig voor correcte werking. Mijn voorpoten zijn 4 jaar geleden door Hyperpro onder handen genomen en die kreeg ik doffer terug dan hoe ik ze had ingeleverd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan