Revisie Suzuki Bandit

Banditfan

MF'er
10 apr 2021
44
13
Goedemorgen,

Helaas startte mijn Suzuki GSF Bandit S 600 op 31 december niet meer. Begin het nieuwe jaar heb ik contact gezocht met de motor dealer, dit was hun antwoord:

We hebben de compressie op alle 4 de cilinders gemeten en die is op alle 4 veel te laag.

Na wat olie in de cilinders gespoten te hebben is de compressie een stuk beter wat er op duidt dat de zuigerveren versleten of compleet vast zitten.

En er helaas dus een revisie van het blok zou moeten plaatsvinden. De kosten daarvan bedragen ongeveer hetzelfde als de dagwaarde van de motor.

Mijn motor komt uit 2001 en graag zou ik erop willen blijven rijden omdat ik om mijn motor geef en ik met mijn baanverlies op mijn geld moet letten. Wie is technisch onderlegd en wil en kan mij hiermee helpen in Nijmegen zodat ik weer opweg zou kunnen?

Alvast enorm bedankt,

Mvg Lionel.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RR.
Bij een ander type blok inbouwen komen allerlei bijzaken om de hoek kijken, toen jij over een GSX-F blok begon deed ik het gekscherend over mijn reserve 750R blok, de carburateurs zijn anders, elektra kan anders zijn. Bij een 6/12 swap zit je ook met de uitlaat en de oliekoeler die niet meer passen. Ik zou zelfs over het 600F blok mijn twijfels hebben eerlijk gezegd, het is toch een andere specificatie gezien het hogere opgegeven vermogen, ik zou er niet van uitgaan dat de carburateurafstelling dan nog goed is.

Het makkelijkste is gewoon een ander B6 blok er in, kunnen ze bij eventuele verkoop ook niet gaan lopen miepen dat het een andere kleur blok is.

Alles wat niet gewoon past, is over te bouwen of een relatieve kleinigheid. De blokken zelf zijn extern vrijwel identiek... maar een B12 in een B6 frame (en rijdelen) moet je écht niet willen. De B6 vork en swingarm zijn absoluut te slap voor het koppel. Een 750 zou ik ook niet doen zonder naar het rijwielgedeelte te kijken. Maar ieder ander 600cc blok van de SACS overtuiging krijg je erin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan