Oldskool GSXR topic deeltje 40

Iedereen is MF veteraan in dit topic. Over 10 jaar hebben ze het alleen nog maar over elektrische motoren ben ik bang. :? En voor onze oldtimers is geen belangstelling meer. (Of ben ik nu aan het doemdenken??) Bedankt voor jullie reacties. 8-)
 
H
Tot op heden geen reactie op mijn vraag. Bevestigt dit dat de VM29SS zeldzaam wordt...? (Of zijn de kenners met vakantie?)
Maar na onderzoek heb ik zelf de oplossing gevonden en deel dit hier zodat anderen er ook wat aan hebben misschien.

De ring is niet van rubber maar van vilt. (Het is dus niet nummer 68). Niet meer te krijgen natuurlijk. Deze vilten ring wordt op z'n plaats gehouden door een metalen ring en deze zit ook op de plaats van de rode pijl op de foto in mijn vorige post. En deze metalen ring kan er makkelijk uitgewipt worden. De vilten ring en de metalen ring kunnen dan vervangen worden door een keerring. Maten 10x14x3 mm.

En door....
HEb ook nog zo een set , maar paste niet omdat er 40 mm 1100 carbs op mijn slabby zitten . Heb ze l uitgedraaid naar 33 mm.
Moet eerst ge juiste inlaat rubbers kopen.
 
Ik ben daar niet zo bang voor. Dat gaat nog wel een klap langer duren dan 10 jaar. Youngtimers zijn nu de bom, dus GSXR-en van eind jaren 90, begin 2000. Daar zijn leuke klasses voor te vinden als je wil racen, en je komt op de gemiddelde circuitdag echt nog prima mee in de snelle groepjes met dat soort fietsen.
Het leuke is in ieder geval dat dat soort fietsen betaalbaar zijn en ruimschoots voorradig, ook wat betreft onderdelen:t

De FIM klasse voor classic endurance mag nu gereden worden met de GSX-R1000 K1. Daar zal ooit nog wel eens een stapje gedaan worden naar K5 misschien, maar daar zal het voorlopig wel bij blijven lijkt me. In ieder geval voor het tijdperk met megaveel electronica aan boord. En in dat opzicht doe je met een moderne superbike niks anders dan bij een elektrische fiets.... Zonder laptop gaat er helemaal niks veranderen aan zo'n fiets.

Dus het hele begrip "oldskool" schuift een beetje mee. That's it. De tijd dat classics van voor 1972 waren is al een tijdje achter ons....
 
Electrische motoren is geen hol aan. Totaal geen emotie. Die gaan echte motoren niet vervangen.
Alleen de superbike versies zijn enigsinds snel, maar actieradius van al die dingen is niet eens de helft van m'n gsxr1100. Geef je beetje gas haal je de 100km niet eens en dan mag je weer een paar uur opladen. En de actieradius van die dingen als het koud is neemt per uur af als ze stil staan.
Heb paar x zo'n DS zero gereden en 0-100 is traag en de top is 130 ofzo. Liet em tijdens 't werk buiten staan en bij wegrijden in de winter was er weer 20km minder actieradius.
Ze zijn handig voor woon/werk verkeer als je dichtbij werk woont en kan opladen, maar meer ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben daar niet zo bang voor. Dat gaat nog wel een klap langer duren dan 10 jaar. Youngtimers zijn nu de bom, dus GSXR-en van eind jaren 90, begin 2000. Daar zijn leuke klasses voor te vinden als je wil racen, en je komt op de gemiddelde circuitdag echt nog prima mee in de snelle groepjes met dat soort fietsen.
Het leuke is in ieder geval dat dat soort fietsen betaalbaar zijn en ruimschoots voorradig, ook wat betreft onderdelen:t

De FIM klasse voor classic endurance mag nu gereden worden met de GSX-R1000 K1. Daar zal ooit nog wel eens een stapje gedaan worden naar K5 misschien, maar daar zal het voorlopig wel bij blijven lijkt me. In ieder geval voor het tijdperk met megaveel electronica aan boord. En in dat opzicht doe je met een moderne superbike niks anders dan bij een elektrische fiets.... Zonder laptop gaat er helemaal niks veranderen aan zo'n fiets.

Dus het hele begrip "oldskool" schuift een beetje mee. That's it. De tijd dat classics van voor 1972 waren is al een tijdje achter ons....
En dat is juist wat veel mensen vergeten bij classic races of racedemo's. Motoren van halverwege jaren 80 tot eind 90 zijn ondertussen ook gewoon al 25-40 jaar oud en voor veel mensen ook al oud. Kunt wel blijven hangen in motoren uit de 70's, maar ga liever mee met de tijd en laat de jaren meeschuiven.

Dat is juist wat ik ook zo mooi vind aan de classic CRT later deze maand op Assen, van 70/80 tot eind 90 rijdt er door elkaar op de baan en iedereen heeft het naar de zin
 
Mijn K5 750 is mijn "moderne" circuitmotor. :Y
Het enige oliekoelerblok die ik nu heb zit in een frame uit 1981 :9

Ik heb trouwens nog een Slabby 750 blok liggen en een 750 blok van 1991, de allersnelste, mocht er iemand interesse hebben.
 
Heey allemaal,

Stomme vraag misschien, maar wat is tegenwoordig een fatsoenlijke vraagprijs voor een 750 oliekoeler uit '90?
De mijne staat momenteel al een tijd stil, ik kan er maximaal een uurtje op rijden ivm een knieblessure, en heb net een hoogpoot erbij gekocht waardoor ik de ruimte wel kan gebruiken.
Er zit door stilstand wat werk aan, en sowieso niet super netjes, maar ik zit nu te twijfelen of ik hem als project zal verkopen, of een beurt moet geven zodat ik er zelf ook nog even een paar keer van kan genieten. Ik zie veel handelaren met erg hoge bedragen voorbij komen, maar lijkt niet heel realistisch af en toe.
 
2e hands prijzen is geen peil op te trekken.
Ik heb er een jaar of 6 geleden een gekocht voor €250, maar ik zie ze ook voor €1500 te koop staan...
 
Heey allemaal,

Stomme vraag misschien, maar wat is tegenwoordig een fatsoenlijke vraagprijs voor een 750 oliekoeler uit '90?
De mijne staat momenteel al een tijd stil, ik kan er maximaal een uurtje op rijden ivm een knieblessure, en heb net een hoogpoot erbij gekocht waardoor ik de ruimte wel kan gebruiken.
Er zit door stilstand wat werk aan, en sowieso niet super netjes, maar ik zit nu te twijfelen of ik hem als project zal verkopen, of een beurt moet geven zodat ik er zelf ook nog even een paar keer van kan genieten. Ik zie veel handelaren met erg hoge bedragen voorbij komen, maar lijkt niet heel realistisch af en toe.
Zijn in originele staat best wel gewild tegenwoordig. Denk dat je er als project nog wel rond de €2000,- voor kunt beuren. Misschien nog wel meer.
 
Heey allemaal,

Stomme vraag misschien, maar wat is tegenwoordig een fatsoenlijke vraagprijs voor een 750 oliekoeler uit '90?
De mijne staat momenteel al een tijd stil, ik kan er maximaal een uurtje op rijden ivm een knieblessure, en heb net een hoogpoot erbij gekocht waardoor ik de ruimte wel kan gebruiken.
Er zit door stilstand wat werk aan, en sowieso niet super netjes, maar ik zit nu te twijfelen of ik hem als project zal verkopen, of een beurt moet geven zodat ik er zelf ook nog even een paar keer van kan genieten. Ik zie veel handelaren met erg hoge bedragen voorbij komen, maar lijkt niet heel realistisch af en toe.
Wat is niet netjes?
Ik zou sowieso de carburateurs reinigen, dat een evt koper een fatsoenlijke proefrit kan maken. De waarde keldert natuurlijk als ie qua uiterlijk niet netjes is en ook beroerd loopt. Dan moet je net iemand treffen die een gok wil wagen.
 
Wat is niet netjes?
Ik zou sowieso de carburateurs reinigen, dat een evt koper een fatsoenlijke proefrit kan maken. De waarde keldert natuurlijk als ie qua uiterlijk niet netjes is en ook beroerd loopt. Dan moet je net iemand treffen die een gok wil wagen.
Carburateurs loshalen met originele filterbak is wel echt een drama bij die oliekoelers 🥲
 
Carbs loshalen is inderdaad een waardeloos klusje..
Zal eens vragen bij de motorzaak, als het allemaal een beetje betaalbaar blijft, kan ik er zelf eerst nog een tijdje op blijven rijden.
 
Carbs loshalen is inderdaad een waardeloos klusje..
Zal eens vragen bij de motorzaak, als het allemaal een beetje betaalbaar blijft, kan ik er zelf eerst nog een tijdje op blijven rijden.
Dat stomme luchtfilterhuis eraf, mooie Stage 3 sproeierkit en K&N racefilters ervoor in de plaats 🤘
Kan je ook gelijk beter bij de elektronica en de achterschokdemper voor afstellen en schoonmaken.
 
Gisteren weer een mooie GSXR opgehaald. Voor de leeftijd en km’s nog in nette staat 👌🏼

267AF505-2A4E-4D19-A968-D45F4ACE993C.jpeg
 
Vorig weekend opnieuw op een oude gsxr 750 1990 kunnen rijden op circuit.
Dat was weer veel te lang geleden en een blij weerzien.
Was opgeboord tot 810cc, vlakschuifjes en omgekeerd schakelen. Even wennen, maar ging al heel vlot na een kwartiertje.
Ik had er ooit veel, heel veel gehad. Maar toen de prijzen +3000€ gingen ben ik ermee gestopt.
Maar een gixxer testen in zijn natuurlijk habitat sla ik nooit af. Ik was wel verbaast van de hoge voetsteuntjes. Oei ik word oud om hiermee nog vlot 7x20min te blazen. Gelukkig was het maar even een ruil van 2x20min.
Toch pakken meer karakter en met zijn 120aw pk,s en veel koppel voor de middelgrote motor, totaal niet voorbijgestreefd. De trillingen zijn niet hinderlijk en geven vorm aan het karakter.
Kijk naar mijn grijns na een sessie rondblazen. 8-)
EflEIUoX5w01qyaR-XeK3Uh5ZA6yrtKwl9xkqfrVTjMeJxFPc.jpg


Ik heb nog 1 gsxr, maar een hippo.
De 1100r van 1991 maar die gaat niet weg voor ie 10.000€ waard is.


20230904_195731.jpg
 
Vorig weekend opnieuw op een oude gsxr 750 1990 kunnen rijden op circuit.
Dat was weer veel te lang geleden en een blij weerzien.
Was opgeboord tot 810cc, vlakschuifjes en omgekeerd schakelen. Even wennen, maar ging al heel vlot na een kwartiertje.
Ik had er ooit veel, heel veel gehad. Maar toen de prijzen +3000€ gingen ben ik ermee gestopt.
Maar een gixxer testen in zijn natuurlijk habitat sla ik nooit af. Ik was wel verbaast van de hoge voetsteuntjes. Oei ik word oud om hiermee nog vlot 7x20min te blazen. Gelukkig was het maar even een ruil van 2x20min.
Toch pakken meer karakter en met zijn 120aw pk,s en veel koppel voor de middelgrote motor, totaal niet voorbijgestreefd. De trillingen zijn niet hinderlijk en geven vorm aan het karakter.
Kijk naar mijn grijns na een sessie rondblazen. 8-)
Bekijk bijlage 1922769

Ik heb nog 1 gsxr, maar een hippo.
De 1100r van 1991 maar die gaat niet weg voor ie 10.000€ waard is.


Bekijk bijlage 1922770
Met wat (kleine) aanpassingen doen de oude dino’s het nog best aardig op het circuit. Die van mij komt 2/3x per naar in actie. Geeft toch altijd een fijn gevoel om de moderne(re) machines achter je te laten 😜 Al moet ik zeggen dat ik het ook prachtig vind om tussen alleen maar oud spul te zitten op de classic CRT zoals twee weken geleden…

1323B1DB-75BF-4A43-8098-0E6E7F0ACF04.jpeg

E834C456-768A-45C4-B2B7-DCEDDFFE1EA9.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan