Nog meer piccies in 'pics deeltje 2'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Staat bij ons uitdrukkelijk in de APV:
Artikel 49a Verbod carbid te schieten

1. Het is verboden acetyleengas afkomstig van een reactie tussen calciumacetylide (carbid) en water, of gasmanegsels met vergelijkbare eigenschappen op explosieve wijze te verbranden.

2. Het in het eerste lid beplaade geldt niet voor zover in het daar geregelde onderwerp wordt voorzien door de Wet milieubeheer, de Wet wapens en munitie, de Wet vervoer gevaarlijke stoffen of het Wetboek van Strafrecht.

Artikel 49b Vervoer van carbid

1. Het is verboden carbid op de weg of openbaar water te vervoeren of bij zich te hebben.

2. Het in het eerste lid bepaalde is niet van toepassing indien het carbid niet bestemd is voor de in artikel 49a, eerste lid, bedoelde toepassing.

Je kunt het hier wel proberen, maar dan moet je na elke knal verkassen. Dan is het makkelijker om je voor dat doel tijdelijk naar het oosten te verkassen.
 
Mijn werkgever had gedurende de oorlog een overvloed aan carbid in huis.
Werd nog wel eens geruild tegen diverse andere goederen, ook om mensen te helpen.
Ze zaten er zelf warmpjes bij. *:)
 
Laatst bewerkt:
Wist niet eens dat het een noord-oosterse gewoonte was :?

Hier is het een traditie die ik als kind al geweldig vond :Y
jajaja ... da's al een poos ... B|

bij ons zijn het alleen maar vuurwerkbommen , soms staan
de glazen in de kast te rinkelen... B|
Gisteren één op tv die voor twee rugge vuurwerk had gekocht .... :?
daar kan je een hoop andere leuke dingen mee doen... :]
 
Tis wel geen zijspanpiccie maar als we het dan toch over melkbusschieten en vroeger hebben...

...goede oude tijd! 1998 denk ik :9

Heb nog altijd meerdere bussen liggen zowel thuis als aan de zaak voor het geval ik er weer zin aan krijg. Is er de laatste jaren niet meer van gekomen....
full
 
Tis wel geen zijspanpiccie maar als we het dan toch over melkbusschieten en vroeger hebben...

...goede oude tijd! 1998 denk ik :9

Heb nog altijd meerdere bussen liggen zowel thuis als aan de zaak voor het geval ik er weer zin aan krijg. Is er de laatste jaren niet meer van gekomen....[afbeelding]
Kreeg je telefonische instructies?
 
Carbidschieten - Wikipedia en dat was zeker al in de germaanse tijd? ;)

feit blijft dat het in het westen gewoon veel minder gebruikelijk is dan hier in het oosten.

hier wordt het gezien als zijnde een traditie en daardoor wordt het inmiddels ook weer gewoon gedoogd (al zijn er zo af en toe wel eens gemeenten die het proberen te reguleren dmv vergunning (en dus geld op te strijken....) maar omdat het zo massaal gebeurt, is handhaving gelukkig bijna niet te doen :)

hier halen we vanmiddag de kar met melkbussen (we gaan echt niet meer op de grond zitten...) weer onder het zeil heen en gaat de vuurkorf aan kratten bier en schnaps, beetje eten, maar vooral gewoon een gezellige middag en met dank aan de jonge garde die we zelf op de wereld hebben gezet hoeven we zelf de ballen niet eens meer op te halen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan