Nieuwe rempomp, maar welke?

#Lennard

MF veteraan
18 sep 2007
1.477
0
Veenendaal
Nieuwe rempomp voor circuitmotor, maar welke?

Ik ben op zoek naar een nieuwe rempomp voor mijn R6 circuit racer, maar zie door de bomen het bos niet meer. Dus ik kan wel wat hulp bij mijn keuze gebruiken.

Allereerst, IRC of Brembo? Of misschien iets anders?

En dan nog de maat. 19x18, 19x20 of de RCS?
Een RCS lijkt mij overbodig aangezien hij op het circuit waarschijnlijk toch maar op 1 stand blijft staan (18)
Maar graag hoor ik hier jullie mening over.

Voor zover ik heb gelezen heeft de 19x18 het meeste gevoel en word aangeraden voor op het circuit.

Laat maar horen waar jullie mee rijden, en wat jullie ervaringen zijn *O*
 
Laatst bewerkt:
waarom wil je een andere?

Je kunt ook relatief goedkoop aan radiale originele pompen komen. Vrijwel alle moderne sportmotoren hebben een radiale rempomp.
 
Heb een circuitmotor gekocht zonder rempomp. En ik had nog wat van mijn vakantiegeld over gehouden ;)
 
koop een IRC, als je toch geld moet uitgeven aan een rempomp, koop een deftige en stek geen originele

ik heb alle 3 op mijn racemotoren staan. Op onze no nobudgetcup motor heb ik een RCS, goed, maar niet genoeg bijt voor mij
op mijn R6 staat een oudere brembo, vind ik beter dan de RCS, bij wat beter, maar op mijn suuzki staat een IRC, bijt direct, maar misschien voor sommige te direct. Van de 3 staat de hendel van de IRC het hardste
 
ik heb mijn Nissin vervangen door een Brembo 19 rcs pomp en bevalt mij erg goed.veel gevoel en erg constant dus zeker het geld waard.(op een K7)
 
:^

In de WSS remmen ze er ook hard genoeg mee :)

Dat zijn geen standaard geleverde Nissin pompen en klauwen hoor ;)

Nissin maakt net als Brembo ook gewoon race spul, alleen is dat veel minder bekend

YART2006_Yam02.jpg
 
On topic: Als ik dan toch moest kiezen tussen de IRC en de Brembo RCS ging ik voor de IRC. Vind ik gewoon de mooiere pomp (want gefreesd) en werkt top! Neem er dan gelijk een versteller bij om het af te maken ;)
 
50 is wel iets overdrevene toch? Meen me te herinneren dat het 15.000-20.000 voor de set was?
 
Ik ben van een standaard 16mm naar een IRC 19x18 en vind het een wereld van verschil. Niet dat het remmen op zich harder gaat, alleen gaat het remmen veel makkelijker. Meer gevoel en veel minder kracht nodig in de vingers om te remmen.
 
Heb een circuitmotor gekocht zonder rempomp. En ik had nog wat van mijn vakantiegeld over gehouden ;)
de originele radiale rempompen op de r6jes en r1tjes van brembo zijn 16mm en doen het prima :Y + ze staan te koop voor de helft van het geld van zo'n gefreesde brembo

maarja als je het geld er nu voor hebt en je wil tot het gaatje gaan met je motor..
 
Laatst bewerkt:
Wat een onzin.
99% van de mensen hier zal nooit het voordeel benutten van een dure Brembo pomp. ;)

Ben ik het niet mee eens, aftermarket pomp is vanuit mijn ervaring veel fijner. Niet dat je er nou harder mee remt maar het geeft meer gevoel. Dit gaf mij meer vertrouwen omdat ik de remmen beter kon doseren. (overgang van standaard naar Brembo RCS)

PS: Even opgezocht en in WSS rijden ze inderdaad met standaard pomp! :o
 
Ben ik het niet mee eens, aftermarket pomp is vanuit mijn ervaring veel fijner. Niet dat je er nou harder mee remt maar het geeft meer gevoel. Dit gaf mij meer vertrouwen omdat ik de remmen beter kon doseren. (overgang van standaard naar Brembo RCS)

PS: Even opgezocht en in WSS rijden ze inderdaad met standaard pomp! :o

Dat is ook mijn mening,

En Lennard rijdt met een motor uit 1999, die standaard rempomp kan je echt niet vergelijken met een standaard rempomp van vandaag.
 
Dat is ook mijn mening,

En Lennard rijdt met een motor uit 1999, die standaard rempomp kan je echt niet vergelijken met een standaard rempomp van vandaag.

Het ging ook over een standaard rempomp van een actueler model. ;)

Natuurlijk zal een dure Brembo fijn remmen, goed aanvoelen, etc. Dat zal ik niet ontkennen. Maar wij (gemiddelde) hobbyprutsers gaan er echt niet sneller om rijden. :P

Remvloeistof regelmatig verversen en goede remblokken... :)
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk zal een dure Brembo fijn remmen, goed aanvoelen, etc. Dat zal ik niet ontkennen. Maar wij (gemiddelde) hobbyprutsers gaan er echt niet sneller om rijden. :P

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Puur mechanisch gezien gaat het voor ons niet uitmaken nee, maar als je zelf meer vertrouwen hebt in de remmen, ga je vanzelf wel harder rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan