Even reageren op enkele van de opmerkingen in het draadje hierboven:
a. als je nu een zumo 550 of 660 hebt dan zou ik dat lekker zo laten. Zeker: het kàn zijn dat de 350 enkele voordelen heeft, maar ook enkele nadelen. Het geld dat je bijlegt kun je echter ook gebruiken om te tanken en de toegevoegde waarde daarvan is groter (maar hey, da's persoonlijk
)
b. in mijn review ben ik uitgegaan van adviesprijzen. Doordat de 660 al veel langer in de markt is is die prijs stevige ge-erodeerd. Ik durf niet te voorspellen hoe dat met de 350 zal gaan. Maar in eerste instantie zullen de 350 en 660 behoorlijk dicht bij elkaar in de buurt liggen, en dan is het nog maar de vraag wat de beste keuze is.
c. de trackimport is inderdaad vooral van belang voor off-road. Maar ik begrijp Henk ook heel goed: zijn werkwijze is minder gebruikelijk maar voorkomt een hoop 'geklooi'. En bovendien: routes van bijvoorbeeld www.routeyou.com en www.bestbikingraods.com zijn in basis sowieso in track-formaat. Die kùn je dan wel weer met bijv wingdb ombouwen of handmatig overtekenen. Maar gaandeweg ben ik zelf steeds meer fan geworden van het track-format dus begrijp ik Henk wel.
Werk je echter op de meest gangbare manier, en ga je niet off-road, dan ga je dit niet missen (wat je niet kent kun je niet missen immers
d. specifiek voor wie met een bekabelde intercom rijdt: in tegenstelling tot de 220 kun je de 350 wèl bekabeld koppelen. Maar je zult dan wel telkens de jackplug in het toestel moeten stoppen. De 660 heeft dan (in deze situatie) het voordeel dat de audio 'doorloopt' in de kabel en dus 'vast' aan de intercom gemonteerd kan worden. De motorsteun van de 660 kent dan ook veel meer contacten.
e. kleine correctie van de review: Imiddels heeft Garmin ervoor gekozen bij de 350 wèl een autosteun mee te nemen. Dat maakte het prijsverschil tussen de 340 en 350 een dikke 10 euro (en daarmee de 340 imho overbodig).
f. Dat zòu betekenen dat het prijsverschil tussen de 350 en 660 nog groter wordt. Echter: inmiddels is er ook een bundel van de 660 met lifetime voor 50 euro; en dat compenseert dan weer. Op basis van adviesprijs blijft de prijsvergelijking 350/660 overeind.
g. In de review heb ik het over betere afleesbaarheid van het scherm. Inmiddels heb ik begrepen dat dat ook echt een andere schermtechniek is, vergelijkbaar met de Montana (en daar was ik errug enthousiast over). Ik heb dit aspect echter maar summier kunnen testen (mede met dank aan ons briljante klimaat) dus ik ben hééél benieuwd naar de eerste ervaringen daarmee.
h. die laatste zullen niet lang op zich laten wachten: ik heb begrepen dat de 350 eerste helft juli in de schappen zal liggen.