Nou in elk geval wel een leuke discussie mannen.
TS (topic starter ) zal nu zelf wel weten waar hij aan begint.
In elk geval genoeg adviezen over al dan niet voor je volledige A te gaan (dat lijkt me een prima investering) en gewoon lekker op een 150 cc brommert beginnen, die houden restwaarde, mocht hij ooit over willen stappen ben je die zo weer kwijt met verwaarloosbare afschrijving.
Onderhoudskosten zijn ook goed te doen, zolang je niet iedere 4.000 km je kleppen laat stellen. Ik heb een 50 cc brommer gehad en die was in onderhoud nauwelijks goedkoper dan de PCX (tip, laat je motorscooter onderhouden bij een bromfiets dealer, betere sleutelaars en goedkoper tarief dan een dealer)
Er zijn er hier die beginnen over een toertocht met een motorscooter, ja dan snap ik dat je dat in de meeste gevallen niet doet op een 125cc, maar rond Amsterdam kan ik me eigenlijk geen betere scooter voorstellen dan een 150cc. Kan je ook zonder schaamte op het trottoir ploffen. Natuurlijk is een 250cc misschien iets beter, meer power, maar ook die is weer duurder dan een 150cc.
Daarnaast speelt wellicht stallingsruimte ook mee, misschien staat de motor wel gewoon op de straat, dan wil je ook niet zo'n dure scooter voor de deur hebben.
De reden dat ik op een 150cc rijd is onder andere dat ik deze eenvoudig kwijt kan in mijn schuur, naast verbruik dus ook een reden. En natuurlijk miste ik wel de PK's t.o.v. mijn lesmotor en nog steeds weleens als ik een vrachtwagen even snel voorbij wil gaan tijdens het optrekken dan zou een verdubbeling van het aantal CC 's welkom zijn. Maar kijk je puur naar functioneel dan is het segment 150cc het meeste waar voor je geld. (zuinig, wendbaar, goedkoop in aanschaf en compact)
TS (topic starter ) zal nu zelf wel weten waar hij aan begint.
In elk geval genoeg adviezen over al dan niet voor je volledige A te gaan (dat lijkt me een prima investering) en gewoon lekker op een 150 cc brommert beginnen, die houden restwaarde, mocht hij ooit over willen stappen ben je die zo weer kwijt met verwaarloosbare afschrijving.
Onderhoudskosten zijn ook goed te doen, zolang je niet iedere 4.000 km je kleppen laat stellen. Ik heb een 50 cc brommer gehad en die was in onderhoud nauwelijks goedkoper dan de PCX (tip, laat je motorscooter onderhouden bij een bromfiets dealer, betere sleutelaars en goedkoper tarief dan een dealer)
Er zijn er hier die beginnen over een toertocht met een motorscooter, ja dan snap ik dat je dat in de meeste gevallen niet doet op een 125cc, maar rond Amsterdam kan ik me eigenlijk geen betere scooter voorstellen dan een 150cc. Kan je ook zonder schaamte op het trottoir ploffen. Natuurlijk is een 250cc misschien iets beter, meer power, maar ook die is weer duurder dan een 150cc.
Daarnaast speelt wellicht stallingsruimte ook mee, misschien staat de motor wel gewoon op de straat, dan wil je ook niet zo'n dure scooter voor de deur hebben.
De reden dat ik op een 150cc rijd is onder andere dat ik deze eenvoudig kwijt kan in mijn schuur, naast verbruik dus ook een reden. En natuurlijk miste ik wel de PK's t.o.v. mijn lesmotor en nog steeds weleens als ik een vrachtwagen even snel voorbij wil gaan tijdens het optrekken dan zou een verdubbeling van het aantal CC 's welkom zijn. Maar kijk je puur naar functioneel dan is het segment 150cc het meeste waar voor je geld. (zuinig, wendbaar, goedkoop in aanschaf en compact)