Naam van dit stekkertje?

Guzzi-Tim

MF veteraan
3 sep 2016
1.743
514
Ik moet mijn nieuwe led knipperlichtjes monteren. Nu dacht ik dat ik de standaard 3.5mm Japanse stekkertjes nodig zou hebben dus die heb ik besteld, helaas zijn de stekkertjes op de leds net een slagje kleiner (denk 2.5mm?) dus het past niet.

googlen op 2.5mm japanse stekker levert niets op. Hebben deze stekkertjes een andere naam?
577232DC-AB30-49F8-8811-E6F348087569.jpeg
 
Klopt. Ik bestel ze bij Carmo, zit er gelijk een plasticje omheen



Of de tang komt bij Carmo vandaan en de connectoren van Rick Donkers, maar één van de twee is exponentieel duurderder
 
Ik moet mijn nieuwe led knipperlichtjes monteren. Nu dacht ik dat ik de standaard 3.5mm Japanse stekkertjes nodig zou hebben dus die heb ik besteld, helaas zijn de stekkertjes op de leds net een slagje kleiner (denk 2.5mm?) dus het past niet.

googlen op 2.5mm japanse stekker levert niets op. Hebben deze stekkertjes een andere naam?
Bekijk bijlage 1589275
Als je zelf al losse mannetjes hebt (zoals op de foto te zien) kun je de kleine toch ook afknippen en vervangen?
 
Dit zijn Shur-Plug krimp connectoren. Zoekterm: “Shur-Plug bullet connectors”. Ze komen in 2 diameters: 4,57mm (type 180) en 3,96mm (type 156).
Origineel ontwikkeld door de firma AMP (nu TE connectivity)

Die zijn volgens mij toch echt een maat groter? 3.5mm is al te groot.

Als je zelf al losse mannetjes hebt (zoals op de foto te zien) kun je de kleine toch ook afknippen en vervangen?

Oh ik heb zat van die 3.5mm stekkertjes. Maar dan moet ik 2x zoveel gaan vervangen (8 draadjes vd motor en 8 draadjes vd weerstanden). En ik ben een luie sleutelaar.
 

Ja leuk die behalve dat er een rode pop-up is met de text "Ik heb het veel te druk en neem deze week geen bestellingen meer aan. De webshop staat nu uit!" _O-

Ik vervang de boel wel door 3.5mm stekkertjes. Toch vreemd dat de kleinere stekkertjes aan de led knippers (Oxford Nightrider) blijkbaar niet gangbaar zijn.
 
Ja leuk die behalve dat er een rode pop-up is met de text "Ik heb het veel te druk en neem deze week geen bestellingen meer aan. De webshop staat nu uit!" _O-

Ik vervang de boel wel door 3.5mm stekkertjes. Toch vreemd dat de kleinere stekkertjes aan de led knippers (Oxford Nightrider) blijkbaar niet gangbaar zijn.
Carmo?
 
Die zijn volgens mij toch echt een maat groter? 3.5mm is al te groot.



Oh ik heb zat van die 3.5mm stekkertjes. Maar dan moet ik 2x zoveel gaan vervangen (8 draadjes vd motor en 8 draadjes vd weerstanden). En ik ben een luie sleutelaar.
Beter laat je die weerstanden achterwege en vervang je het knipperrelais voor een belastingsonafhankelijk exemplaar.
 
Superseals werken supershit. Als je dan overdreven connectoren wilt gebruiken voor je knipperlichten, gebruik dan de deutsch dt series. Kun je tenminste uit elkaar halen als je een fackup maakt.
Misschien een goed moment om de hele draadboom te vervangen door een moderne CAN bus versie met verbruiksindicatie en waarschuwingssysteem, en natuurlijk electronische zelfherstellende zekeringen
 
Terug
Bovenaan Onderaan