Wat is dit voor componentje.

roger_SV

Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
5 apr 2015
8.729
2.475
In de kabelboom van mijn 2018 390 Duke zit net voor de grote stekker naar het dashboard een vreemd ‘lusje’ dat loopt van de zwarte naar het witte stekker. Er gaan meer draden door de stekkers dan naar het componentje waar het om lijkt te gaan. Het componentje dat in het lusje zit is een plat ding waar maar 4 en 2 draden vast zitten. Het elektrisch schema van KTM is beroerd en ik heb niets kunnen vinden dat dit zou kunnen zijn. Wie weet het?

IMG_3819.jpeg
IMG_3818.jpeg
IMG_3817.jpeg
IMG_3815.jpeg
 
Ik heb geen idee, anders zou ik het mogelijk kunnen bedenken. Het hele zaakje komt uit de kabelboom waarvan een stuk of 30 draden naar de dashboardstekker gaan (niets zeggend over de richting, dus naar het dashboard toe en eraf waarschijnlijk)
 
Hier nog een overzichtsfoto. De dikke kabelbundel naar de blokstekker van het dashboard en het lusje dat eruit komt met het onbekende onderdeel erin. Als ik de krimpkous weg zou halen zie ik mogelijk kunnen inschatten welke onderdelen erin zitten, maar weet ik nog steeds niet wat het is of waartoe het dient. Ik ben geen elektrotechnicus 😢
IMG_3824.jpeg

Is hier iemand die de logica van de KTM kabelboombouwers een beetje kent en zou kunnen vertellen wat dit is?
Zou het het doorlussen van een functie in de kabelboom die niet wordt gebruikt in de 390 Duke kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt:
Het is maar heel plat. Zie laatste foto. Daar kijk je er tegen de zijkant tegenaan.
Ik ga het ding morgen loskoppelen en gewoon empirisch vaststellen wat het is denk ik dan maar 🙂
 
De opbouw van het KTM schema is een beetje onduidelijk, omdat niet alle aders in een component of stekker op 1 tekening te zien zijn. Maar er is een origineel KTM alarm waar het wel van zou kunnen zijn. Component A50 en stekker X55. Kan niet alle kleuren goed zien op de foto’s maar dat brengt je misschien in de juiste richting
 
Een doorgelusde aansluiting voor een optionele module die niet heb, naar waarvoor de aansluiting wel in de kabelboom zit schat ik ook in als meest logische. De stekker voor de alarmunit die ik niet heb zit in het kontje Misschien hier iets voor een navigatiesysteem of Bluetooth oid. Er waren wat optie voor de 390 Duke. Om ruimte te winnen achter de koplamp wil ik liefst van de dikke blokstekker af. De boel afknippen en essentiële delen solderen kan, maar als ik daarmee een service stekker oid verwijder is dat wel een beetje onhandig voor als die stekker ooit nodig blijkt. Als de hele lusje er tussenuit kan is dat nog beter, maar ik neem aan dat het niet helemaal voor niets aangelegd zal zijn.
 
De kleuren links en rechts zitten inderdaad aan het dingetje, maar meer dan 1 draadje in en uit. Naar als black/yellow naar die stekker gaat die ik er niet zeker niet verstandig aan de boel te modificeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan