MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

Ander, klein, probleempje aangepakt. De RAW rechts knippert veel langzamer dan links. Blijkt er rechtsachter een 5W lampje in te zitten i.pl.v. 10W. Wat kan het leven toch simpel zijn.
 
Laatst bewerkt:
Heb een 990R
 

Bijlagen

  • A2800EB9-E9D4-4DD4-834B-03B9B43E4E3A.jpeg
    A2800EB9-E9D4-4DD4-834B-03B9B43E4E3A.jpeg
    372,6 KB · Weergaven: 13
600 maar :? vandaar dat ik ze nog nooit heb zien rijden. vind het dan wel weer leuk dat het een originele bike is.
kijk zelden nog op het forum, ooit aangemeld om andere motorrijders te vinden (omgeving Almere) maar na een paar oproepjes en een dood regionaal topic heb ik het maar opgegeven. verbaast mij dat hier nog mensen actief zijn.

ik rij zelf trouwens een MV agusta Brutale '15 onlangs nog de startkoppeling (laten) vervangen en een beurt gekregen..helemaal klaar voor de zomer
Ik maak me hier ook schuldig aan. Vorig jaar maar een paar honderd km gereden. En dit jaar? Ik durf het bijna niet te zeggen, maar nog helemaal niets!
Toch maar eens even olie en een filter bestellen dan staat hij startklaar zodat ik nu misschien wel ga rijden.
 
Jammer dat je zo weinig rijdt. Maar je schrijft gelukkig wel weer op het forum. Kijk, al is het maar druppelsgewijs dan komt er hopelijk toch weer leven in. Dan nodigt dat mij toch weer uit om weer op het toetsenbord te gaan rammelen.
Lang stilstaan.

Zeker weten dat de goede olie is gebruikt. Desondanks inmiddels tweemaal een F4 tegen gekomen met plakkende koppelingsplaten. Beide na lange stilstand. Plakkende platen die ook na een tijd rijden niet goed los kwamen. Geen hydraulische issues. Gewoon plakken.
 
Jammer dat je zo weinig rijdt. Maar je schrijft gelukkig wel weer op het forum. Kijk, al is het maar druppelsgewijs dan komt er hopelijk toch weer leven in. Dan nodigt dat mij toch weer uit om weer op het toetsenbord te gaan rammelen.
Lang stilstaan.

Zeker weten dat de goede olie is gebruikt. Desondanks inmiddels tweemaal een F4 tegen gekomen met plakkende koppelingsplaten. Beide na lange stilstand. Plakkende platen die ook na een tijd rijden niet goed los kwamen. Geen hydraulische issues. Gewoon plakken.
Zeker jammer! Al veel gereden dit seizoen? Of ga je 365 dagen per jaar op 2 wielen overal heen?
 
Gaaf ding!
Dit is die van mij. Al blijf ik hem zonder ruitje toch mooier vinden..
 

Bijlagen

  • 7DEAB0E6-C5D2-4201-A7B0-FE104F9F3F11.jpeg
    7DEAB0E6-C5D2-4201-A7B0-FE104F9F3F11.jpeg
    195,9 KB · Weergaven: 14
  • B5594DC0-DB74-4210-A1D5-A290E03D2C77.jpeg
    B5594DC0-DB74-4210-A1D5-A290E03D2C77.jpeg
    220,5 KB · Weergaven: 16
Met deze ga ik plezier maken. Ik zit wel minstens één maal per week op de motor. De MV heeft nog een paar vrienden in de garage.Bekijk bijlage 1386586
Mooie fiets! Je maakt me nu wel nieuwsgierig.
Heb zelf nog een project in de garage staan. En de Gladius van mijn vriendin
 

Bijlagen

  • 4EE9D015-5BA9-4B00-9BFC-F9909EE7C240.jpeg
    4EE9D015-5BA9-4B00-9BFC-F9909EE7C240.jpeg
    192,1 KB · Weergaven: 10
  • 31C3FA3C-7532-4F39-A982-756F4F802196.jpeg
    31C3FA3C-7532-4F39-A982-756F4F802196.jpeg
    189,5 KB · Weergaven: 11
Joebiker, je hebt heel wat los gemaakt. Prima. Kunnen we van genieten.*O* Mooie fietsen!
Ymv, met jouw 'project' (looptieniet?) moet ik meteen denken aan het kwartetten met motormerken. Harley Davidson van AMF. Aermacchi naar H-D. MV Agusta even van H-D geweest...Het complete verhaal is uiteraard veel mooier en zeker veel groter.

De MV is een exclusieve fiets.
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat het voor mij een "erbij" fiets is. Luxe hè. Ja, daar ben ik mij terdege van bewust.
In het verre verleden viel ik wel eens meer voor een exclusieve fiets.
Die stond dan ook heel vaak exclusief stil te wezen en exclusief lang op onderdelen te wachten, of moest ik exclusief veel zelf maken.
Dat zou met mijn MV nu ook zomaar kunnen gebeuren.
En dan toch?
Ja toch.
In al die jaren waarin ik motor rijd, al die fietsen die ik in de loop van de tijd voorbij heb zien drijven, is er nog nooit een fiets geweest die zowel qua techniek, qua afwerking en zeker qua styling zo adembenemend is. (Let wel; In mijn ogen!)
Dan is het volgens de wet van behoud van ellende vrijwel onmogelijk dat er geen minpunten aan zitten.
Het zij zo.
Deze eigenwijze klojo's in Italië, die tegen de massaliteit in toch in staat zijn en de lef hebben om zo iets neer te zetten verdienen credit.
In volle bewustzijn ga ik het avontuur aan.
Hoe ouder hoe gekker?
Dat mag men denken.
Voor mij is het een kwestie van bewust kiezen en dan ga ik er voor. De eerste 500km zitten er op. Goh, dat klinkt als corvee. Ik bedoel, de eerste 500km heb ik onbedaarlijk zitten genieten op deze fiets!
 
Welke is dat ?
Heb zelf de 990r
Brutale S, 2004
allereerste brutale,
al 28500km.
Voor de Belgische wegen, vering zachter en achterkant laten zakken...
dan is hij wat stabieler over de hobbels,
ook de voorband, bij eerste modellen enkel 120/65-17 te monteren,
door spatbord hoger te hangen past nu een 120/70-17.
Uitlaat van tussenpijp voorzien,
voor de rest wat valprotectie.
Standaard is die fiets ok.
Al heeft hij wel een drankprobleem...hebben ze allemaal, zelfs andere eprom helpt niet veel.
Grtjes J.
 
Gaaf ding!
Dit is die van mij. Al blijf ik hem zonder ruitje toch mooier vinden..
Beste,
Ik vind het ruitje ook niet zo mooi, maar ik zou er af en toe ook eentje kunnen gebruiken 😉,
Dat is toch ook een 750 s ? Wat wel graaf is is die korte uitlaat, dan krijg je nog meer, die mooie velg te zien.
Grtjes J.
 
Beste,
Ik vind het ruitje ook niet zo mooi, maar ik zou er af en toe ook eentje kunnen gebruiken 😉,
Dat is toch ook een 750 s ? Wat wel graaf is is die korte uitlaat, dan krijg je nog meer, die mooie velg te zien.
Grtjes J.

Ja klopt, 750S uit 2004. Fantastische machine! De uitlaat ben ik blij mee, maar toch is er soms de twijfel om de originele er op te zetten. Die is toch ook erg mooi!
Helemaal laten afstellen op de vermogensbank, dit zorgde voor een stuk gunstiger brandstofverbruik en een veel soepelere motor (geen mega dood ding tot 5000 toeren en dan in eens een klap)

Wat doet jouw motor bij warme dagen met de temperatuur van de koelvloeistof?
 
Joebiker, je hebt heel wat los gemaakt. Prima. Kunnen we van genieten.*O* Mooie fietsen!
Ymv, met jouw 'project' (looptieniet?) moet ik meteen denken aan het kwartetten met motormerken. Harley Davidson van AMF. Aermacchi naar H-D. MV Agusta even van H-D geweest...Het complete verhaal is uiteraard veel mooier en zeker veel groter.

Hij loopt wel, maar heb hem bij iemand uit de schuur getrokken waar die al jaren stond. Dus moet een keer de tank reinigen inclusief de carburateur, koppeling zit momenteel vast, nieuwe banden. Al dat soort dingen. Het is de 250cc versie.
 
Bijna 40 jaar oud. Leuk project. Twee fietsen met de één rijden in de zomer, met de andere sleutelen in de winter. Het kan niet op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan