Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Van harte met de aankoop. Gasrectie is inderdaad was nerveus en kun je iets beter krijgen met afstellen.Hoi medeforummers,
Ff voorstellen. Mijn naam is Benjamin en 36 jaren jong. Na veel te lang gewacht te hebben ook maar eens mijn motorrijbewijs gehaald. Het voornemen was er om een niet al te dure motor te gaan kopen, maar dat zal je net zien, kom je je jeugddroom tegen, oeps... Het is dus een MV Agusta F4 750 geworden. Bouwjaar 2001. Misschien niet geheel verstandig als eerste motor, maar ja, mensen met verstand kopen geen motor in de eerste plaats, haha. Zaterdag opgehaald en de vorige eigenaar deed mij beloven om niet in zijn woonplaats te gaan rijden en als ik hem ooit zou verkopen ik hem als eerste moest bellen.
Zondag gelijk maar met een maat mijn eerste 150km gereden. Phoeh wat rijdt, zit en stuurt dat anders dan een lesmotor. Voornamelijk nerveus op het gas, is dat wennen of is dat anders af te stellen? Maar hopen dat er nog een paar dagen mooi weer is en dan nog wat extra wenkilometers maken
Er zijn geen plannen om d'r visueel aan te passen, sowieso al een hele mooie motor. Het enige wat ik nog wil doen is haar 2 cm laten zakken, dan kan ik met meer dan alleen mn tenen bij de grond komen. Zal ik de vering dan ook anders in moeten stellen? Ander ding is om het remvloeistofresevoir te verplaatsen, achterrem doet niet zoveel
Nog een andere vraag: ik zie 2 MV agusta clubs op internet, is het de moeite waard om lid te worden en zo ja van welke?
Plaatjes!
Bekijk bijlage 1331810
Bekijk bijlage 1331811
Helaas allemaal aannames en de conclusie die je tussen neus en lippen laat doorschemeren klopt ook niet.Hey Joebiker. Leuk dat je reageert. Ja, is best wel jammer dat er zo weinig te doen is. Laten we wel wezen, of er nu wel of geen forum is daar laat je de aankoop van een MV niet van afhangen. Maar een warm gevoel geeft het niet, nee.
Toch laat ik me niet weerhouden om de komende tijd watonzin uit te kramente schrijven. Nog even afwachten. Misschien is de winterslaap nog niet helemaal voorbij. Inderdaad mvagusta.net is wel levendig. Maar dat is dan ook een wereldwijd feestje. Dat een Nederlandse MV club niet overleeft en alleen de Benelux over blijft zegt ook wel iets. Het is me niet gelukt om in de CBS statistieken het aantal verkochte MV 's van de laatste 10 jaar te vinden. Zou ik toch wel graag weten. Liefst nog uitgesplitst per type.
Dan moet je niet bij het CBS zijn maar bij de RDW:Het is me niet gelukt om in de CBS statistieken het aantal verkochte MV 's van de laatste 10 jaar te vinden. Zou ik toch wel graag weten. Liefst nog uitgesplitst per type.
Sinds kort weer geïnteresseerd in de MV Agusta en dan kom ik op een forum waar vacuüm op staat. Rijden jullie nooit? Kopen/verkopen jullie nooit? Dus niet rijden dan gaat er niets stuk, geen wegenbelasting , geen onderhoud en geen brandstofkosten. Hm, ik wil best wel een knuppeltje in het hoenderhok gooien , maar dat geloof ik allemaal niet.
Kom op!
Nou, kom op dan met die vraag!Eens. Had een vraag gesteld maar geen enkele reactie. Vraag maar weggehaald
Ik ben trouwens 1 van die 600 met een Agusta
Mooi man. Welke?
Nu Maximum Velocity schreef: "Wat kan ik voor jullie doen", mag je hem ook niet laten zwemmen. Dus kom op met die vragen.
Ben vandaag mijn motor wezen halen. Wat een genot. Zowel om mee te rijden als om naar te kijken. Maar ik zie ze bij het CJIB al stiekem gniffelen.
Hoe kan het dat die Italianen een motor bouwen waar iemand van bijna 1,90m naadloos op past.
Had wel een geintje bij het overschrijven van het kenteken.
"De meldcode is 24 uur geblokkeerd" aldus de postmedewerker. Sta je daar met je goeie gedrag. Gelukkig is de verkoper een prima vent die mij de hele rataplan meegaf met de mededeling het thuis maar te regelen. Komt uiteraard goed, maar nooit eerder meegemaakt. Vermoedelijk wegens het afsluiten van een verzekering waar kenteken en meldcode werd gevraagd.
Wordt vervolgd.
600 maar vandaar dat ik ze nog nooit heb zien rijden. vind het dan wel weer leuk dat het een originele bike is.
kijk zelden nog op het forum, ooit aangemeld om andere motorrijders te vinden (omgeving Almere) maar na een paar oproepjes en een dood regionaal topic heb ik het maar opgegeven. verbaast mij dat hier nog mensen actief zijn.
ik rij zelf trouwens een MV agusta Brutale '15 onlangs nog de startkoppeling (laten) vervangen en een beurt gekregen..helemaal klaar voor de zomer
Heerlijk deze reactie. "Wat kan ik voor je doen". De dienstbaarheid waar zoveel verenigingen van afhankelijk zijn, in optima forma. Tevens wordt ook een inkijk gegeven in de geschiedenis. Blijkt dus dat de Benelux club er al was toen een aantal mensen besloot om een Nederlandse (ik wilde bijna zeggen 'chapter', maar dan wordt deze club ook in verband gebracht met....en gaan de edelachtbare heren zich er mee bemoeien) tak op te richten. Het is maar hoe je het bekijkt. Met het oprichten van een Nederlandse tak heeft men zich blijkbaar vertild. Maar moet dat wel zo nodig, een club oprichten. Met een paar mensen uit je buurt of andere gelijkgestemde zielen kan je ook een barbeque of ritje houden. Het wordt anders als er iets officieels aan te pas komt, of kennis, technische in veel gevallen, moet bundelen/delen. Daar geldt nog steeds dat eendracht macht maakt.
Maar goed.
Het laatste nieuws.
d'Ouwe heeft een MV gekocht.
Hij heeft inmiddels ook gelezen dat je bij de MVOCB ook zonder facebook als volwaardig lid mee kan draaien en dat whatsapp ter beschikking staat en heeft zich dus aangemeld.
Toch wel decadent; Een MV en dan ook nog whatsappen...
Zijn er hier mensen die wel eens met vette poten uit de garage komen? En niet geroyeerd? Ben ik nog niet eens als lid geaccepteerd en dan maak ik er al een potje van.
Ik rij tot mijn grote genoegen nog steeds op mijn BMW K uit de vorige eeuw rond. Zowel een solo K als een K-span. De boxercup is alweer een aantal jaren in handen van een andere liefhebber.
Dan doen zich toch wel knellende vragen voor zoals; Moet ik mijn Avatar niet eens aanpassen.
Ik weet het niet.
Die kop van mij daar moet ik het ook nog steeds mee doen. Hoe eigenwijs die soms ook is.
Wat kan goed lezen toch moeilijk zijn. Dacht vandaag de ketting te spannen. Moet 6mm onder het laagste punt van het schildje komen. Terwijl ik de klembouten van de hub al los had ging ik nog maar eens het boekje raadplegen en wat staat er? 6mm tot het hart van de ketting.
Dat ging dus toch nog goed. Dan blijkt dat bij het aanhalen van de klembouten de ketting verder doorzakt. Dan is er de volgende remedie.
1. Meten hoeveel de ketting omhoog zou moeten.
2. Klembouten los.
3. Ketting spannen met zoveel zoals 1. aangeeft. Dus niet weer naar die 6mm.
4. Klembouten aanhalen.
Nog even meten en we zijn weer gelukkig.
Wat weet ik voor de volgende keer; Opmeten hoeveel mm. de ketting omhoog moet, klembouten los, aantal gewenste mm. afstellen, klembouten aanhalen en na afloop toch even controleren of de 6mm is bereikt.
De motor had Motul 10W40 gekregen. Heb toch maar de voorgeschreven 10W60 van Agip besteld. Nog even een filter halen en na de volgende rit warm aftappen en verversen.