MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

Hoi medeforummers,

Ff voorstellen. Mijn naam is Benjamin en 36 jaren jong. Na veel te lang gewacht te hebben ook maar eens mijn motorrijbewijs gehaald. Het voornemen was er om een niet al te dure motor te gaan kopen, maar dat zal je net zien, kom je je jeugddroom tegen, oeps... Het is dus een MV Agusta F4 750 geworden. Bouwjaar 2001. Misschien niet geheel verstandig als eerste motor, maar ja, mensen met verstand kopen geen motor in de eerste plaats, haha. Zaterdag opgehaald en de vorige eigenaar deed mij beloven om niet in zijn woonplaats te gaan rijden en als ik hem ooit zou verkopen ik hem als eerste moest bellen.

Zondag gelijk maar met een maat mijn eerste 150km gereden. Phoeh wat rijdt, zit en stuurt dat anders dan een lesmotor. Voornamelijk nerveus op het gas, is dat wennen of is dat anders af te stellen? Maar hopen dat er nog een paar dagen mooi weer is en dan nog wat extra wenkilometers maken :)

Er zijn geen plannen om d'r visueel aan te passen, sowieso al een hele mooie motor. Het enige wat ik nog wil doen is haar 2 cm laten zakken, dan kan ik met meer dan alleen mn tenen bij de grond komen. Zal ik de vering dan ook anders in moeten stellen? Ander ding is om het remvloeistofresevoir te verplaatsen, achterrem doet niet zoveel :/

Nog een andere vraag: ik zie 2 MV agusta clubs op internet, is het de moeite waard om lid te worden en zo ja van welke? O-)

Plaatjes!

Bekijk bijlage 1331810


Bekijk bijlage 1331811
Van harte met de aankoop. Gasrectie is inderdaad was nerveus en kun je iets beter krijgen met afstellen.

Voor wat betreft de clubs kan ik MVOCB aanbevelen. Eh tja... Daar heb ik een rol namelijk ;-) maar als ik het goed heb is die andere club niet actief meer.
 
Sinds kort weer geïnteresseerd in de MV Agusta en dan kom ik op een forum waar vacuüm op staat. Rijden jullie nooit? Kopen/verkopen jullie nooit? Dus niet rijden dan gaat er niets stuk, geen wegenbelasting , geen onderhoud en geen brandstofkosten. Hm, ik wil best wel een knuppeltje in het hoenderhok gooien , maar dat geloof ik allemaal niet.
Kom op!
 
Ik ben ook teleurgesteld,
de leden op dit forum reageren gewoon niet,
ik rijd wel regelmatig brutale s, het is een bangelijke motorfiets!
Waar ik veel info heb gevonden, is het amerikaanse forum, mvagusta.net...
Grtjes.
 
Hey Joebiker. Leuk dat je reageert. Ja, is best wel jammer dat er zo weinig te doen is. Laten we wel wezen, of er nu wel of geen forum is daar laat je de aankoop van een MV niet van afhangen. Maar een warm gevoel geeft het niet, nee.
Toch laat ik me niet weerhouden om de komende tijd wat onzin uit te kramen te schrijven. Nog even afwachten. Misschien is de winterslaap nog niet helemaal voorbij. Inderdaad mvagusta.net is wel levendig. Maar dat is dan ook een wereldwijd feestje. Dat een Nederlandse MV club niet overleeft en alleen de Benelux over blijft zegt ook wel iets. Het is me niet gelukt om in de CBS statistieken het aantal verkochte MV 's van de laatste 10 jaar te vinden. Zou ik toch wel graag weten. Liefst nog uitgesplitst per type.
 
Laatst bewerkt:
Hey Joebiker. Leuk dat je reageert. Ja, is best wel jammer dat er zo weinig te doen is. Laten we wel wezen, of er nu wel of geen forum is daar laat je de aankoop van een MV niet van afhangen. Maar een warm gevoel geeft het niet, nee.
Toch laat ik me niet weerhouden om de komende tijd wat onzin uit te kramen te schrijven. Nog even afwachten. Misschien is de winterslaap nog niet helemaal voorbij. Inderdaad mvagusta.net is wel levendig. Maar dat is dan ook een wereldwijd feestje. Dat een Nederlandse MV club niet overleeft en alleen de Benelux over blijft zegt ook wel iets. Het is me niet gelukt om in de CBS statistieken het aantal verkochte MV 's van de laatste 10 jaar te vinden. Zou ik toch wel graag weten. Liefst nog uitgesplitst per type.
Helaas allemaal aannames en de conclusie die je tussen neus en lippen laat doorschemeren klopt ook niet.

De MV Agusta Owners Club Benelux is een levendige club met een 100+ aantal leden. Het Motor-Forum wordt echter niet meer zoveel gebruikt vanwege de opkomst van 'nieuwe' media zoals Facebook en Whats App. Dat is overigens niet alleen aan de orde bij dit topic maar ook bij veel andere merken/types.

De werkelijke conclusie: 'Voor gezelligheid achter het toetsenbord vandaan komen en lekker een stukje gaan rijden'.
Jullie zijn van harte welkom om een keertje mee te rijden.
 
Het is me niet gelukt om in de CBS statistieken het aantal verkochte MV 's van de laatste 10 jaar te vinden. Zou ik toch wel graag weten. Liefst nog uitgesplitst per type.
Dan moet je niet bij het CBS zijn maar bij de RDW:
Er staan 629 MV Agusta motorfietsen op kenteken in NL. Dat is inderdaad niet veel (wat ik jammer vind, want om te zien zijn ze :9~ ).
 
Beste Lacsap, Nee, ik suggereer niets. Het enige wat ik aanvoer was een plaagstoot zoals ik al had geschreven duidend op ‘knuppeltje’ en ‘hoenderhok’. En daar ben ik in zoverre in geslaagd dat er reactie is gekomen.

Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd. Met het teloor gaan van de Nederlandse MV vereniging suggereer ik ook niets. Ik stel alleen vast. Noem dat een conclusie zo je wilt. Het is een bekend fenomeen dat al het verenigingsleven moeilijke tijden door maakt. Al of niet in relatie tot motorfietsen. Mogelijk heb ik je met mijn opmerking daarover in combinatie met mijn plaagstoot daarvoor op het verkeerde been gezet. Altijd weer moeilijk om op papier de juiste toon te vinden. Een toon die zeker niet negatief/cynisch/kwetsend bedoeld was. Daarnaast kan je begrijpen dat iemand met de mededeling dat zijn interesse weer gewekt is geen behoefte heeft om de boel de grond in te boren.

Ik heb onlangs contact gehad met de voorzitter van de Benelux club en ik kan je verzekeren dat het bijzonder aangenaam was. Dan is zo’n stil MV draadje op het forum een beetje jammer.

Dat facebook, twitter en aanverwante artikelen niet aan mij besteed zijn wil ik best verklappen. Telefoon, whatsapp en mail is mij al dol genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Tarwetijger, Wel bedankt voor je tip. Blijf het toch wel raar vinden dat ik er niet in geslaagd ben bij het CBS. Maar 629 valt mij helemaal niet tegen! En eh..jammer?
Het is maar hoe je het bekijkt. Als mooi in grote hoeveelheden te zien is wordt het minder mooi.
 
Nou... laat ik ook maar eens een reactie geven, wat ik meestal doe en vervolgens weer geen reactie krijg.

Ik denk niet dat het iets te maken heeft met de MV community, maar meer met MF in het algemeen en de houding van de motorrijder. Een jaar of 10 geleden kon je nog eens via MF ergens afspreken en dat kwam er 20 rijders op af. Doe het nu en je staat alleen. Ik vind heel dit MF gebeuren ook niet zo interessant meer en zie hier de reden dat ik hier minder ben. Rijden? Ja hoor, elk weekend met de keuze uit twee MVs. Ik vermaak mij wel hoor. Brandstof kosten? Ja! Gaat er weleens iets stuk? Eigenlijk niet! Verkoop? Nog maar even niet!

En dan de MV clubs. Altijd fascinerend onderwerp. Realiteit is dat NL te klein is voor twee MV clubs. Dat een aantal verloren zielen dachten een tweede club op te richten heeft niet uitgepakt zoals door hun gehoopt. Dat was voorspelbaar, maar daarmee niet minder treurig. Allemaal onnodig. De 'originele' club overleeft en groeit gestaag door een vaste koers met visie te varen. Daar is het dus niet stil. Helemaal niet zelfs. Er is ook een whatsapp groep voor d'ouwe haha! Gaat alles altijd goed binnen die club? Vast niet. Echter het staat iedereen vrij om op te staan en te helpen! Beter dan zeiken.

Dat allemaal gezegd hebbende... wat kan ik voor jullie doen?
 
Heerlijk deze reactie. "Wat kan ik voor je doen". De dienstbaarheid waar zoveel verenigingen van afhankelijk zijn, in optima forma. Tevens wordt ook een inkijk gegeven in de geschiedenis. Blijkt dus dat de Benelux club er al was toen een aantal mensen besloot om een Nederlandse (ik wilde bijna zeggen 'chapter', maar dan wordt deze club ook in verband gebracht met....en gaan de edelachtbare heren zich er mee bemoeien) tak op te richten. Het is maar hoe je het bekijkt. Met het oprichten van een Nederlandse tak heeft men zich blijkbaar vertild. Maar moet dat wel zo nodig, een club oprichten. Met een paar mensen uit je buurt of andere gelijkgestemde zielen kan je ook een barbeque of ritje houden. Het wordt anders als er iets officieels aan te pas komt, of kennis, technische in veel gevallen, moet bundelen/delen. Daar geldt nog steeds dat eendracht macht maakt.
Maar goed.
Het laatste nieuws.
d'Ouwe heeft een MV gekocht.
Hij heeft inmiddels ook gelezen dat je bij de MVOCB ook zonder facebook als volwaardig lid mee kan draaien en dat whatsapp ter beschikking staat en heeft zich dus aangemeld.
Toch wel decadent; Een MV en dan ook nog whatsappen...
Zijn er hier mensen die wel eens met vette poten uit de garage komen? En niet geroyeerd? Ben ik nog niet eens als lid geaccepteerd en dan maak ik er al een potje van.

Ik rij tot mijn grote genoegen nog steeds op mijn BMW K uit de vorige eeuw rond. Zowel een solo K als een K-span. De boxercup is alweer een aantal jaren in handen van een andere liefhebber.
Dan doen zich toch wel knellende vragen voor zoals; Moet ik mijn Avatar niet eens aanpassen.
Ik weet het niet.
Die kop van mij daar moet ik het ook nog steeds mee doen. Hoe eigenwijs die soms ook is.
 
Laatst bewerkt:
Sinds kort weer geïnteresseerd in de MV Agusta en dan kom ik op een forum waar vacuüm op staat. Rijden jullie nooit? Kopen/verkopen jullie nooit? Dus niet rijden dan gaat er niets stuk, geen wegenbelasting , geen onderhoud en geen brandstofkosten. Hm, ik wil best wel een knuppeltje in het hoenderhok gooien , maar dat geloof ik allemaal niet.
Kom op!

Eens. Had een vraag gesteld maar geen enkele reactie. Vraag maar weggehaald
Ik ben trouwens 1 van die 600 met een Agusta
 
Mooi man. Welke?
Nu Maximum Velocity schreef: "Wat kan ik voor jullie doen", mag je hem ook niet laten zwemmen. Dus kom op met die vragen.

Ben vandaag mijn motor wezen halen. Wat een genot. Zowel om mee te rijden als om naar te kijken. Maar ik zie ze bij het CJIB al stiekem gniffelen.
Hoe kan het dat die Italianen een motor bouwen waar iemand van bijna 1,90m naadloos op past.

Had wel een geintje bij het overschrijven van het kenteken.
"De meldcode is 24 uur geblokkeerd" aldus de postmedewerker. Sta je daar met je goeie gedrag. Gelukkig is de verkoper een prima vent die mij de hele rataplan meegaf met de mededeling het thuis maar te regelen. Komt uiteraard goed, maar nooit eerder meegemaakt. Vermoedelijk wegens het afsluiten van een verzekering waar kenteken en meldcode werd gevraagd.
Wordt vervolgd.
 
600 maar :? vandaar dat ik ze nog nooit heb zien rijden. vind het dan wel weer leuk dat het een originele bike is.
kijk zelden nog op het forum, ooit aangemeld om andere motorrijders te vinden (omgeving Almere) maar na een paar oproepjes en een dood regionaal topic heb ik het maar opgegeven. verbaast mij dat hier nog mensen actief zijn.

ik rij zelf trouwens een MV agusta Brutale '15 onlangs nog de startkoppeling (laten) vervangen en een beurt gekregen..helemaal klaar voor de zomer
 
Mooi man. Welke?
Nu Maximum Velocity schreef: "Wat kan ik voor jullie doen", mag je hem ook niet laten zwemmen. Dus kom op met die vragen.

Ben vandaag mijn motor wezen halen. Wat een genot. Zowel om mee te rijden als om naar te kijken. Maar ik zie ze bij het CJIB al stiekem gniffelen.
Hoe kan het dat die Italianen een motor bouwen waar iemand van bijna 1,90m naadloos op past.

Had wel een geintje bij het overschrijven van het kenteken.
"De meldcode is 24 uur geblokkeerd" aldus de postmedewerker. Sta je daar met je goeie gedrag. Gelukkig is de verkoper een prima vent die mij de hele rataplan meegaf met de mededeling het thuis maar te regelen. Komt uiteraard goed, maar nooit eerder meegemaakt. Vermoedelijk wegens het afsluiten van een verzekering waar kenteken en meldcode werd gevraagd.
Wordt vervolgd.

Van harte met de koning van de MVs!!
 
600 maar :? vandaar dat ik ze nog nooit heb zien rijden. vind het dan wel weer leuk dat het een originele bike is.
kijk zelden nog op het forum, ooit aangemeld om andere motorrijders te vinden (omgeving Almere) maar na een paar oproepjes en een dood regionaal topic heb ik het maar opgegeven. verbaast mij dat hier nog mensen actief zijn.

ik rij zelf trouwens een MV agusta Brutale '15 onlangs nog de startkoppeling (laten) vervangen en een beurt gekregen..helemaal klaar voor de zomer

Ik ben hier niet om de MV club te promoten, maar als we dan toch willen rijden: www.mvocb.nl
Aanstaande zondag is er een rit. En nog veel activiteiten die volgen dit jaar.
 
Heerlijk deze reactie. "Wat kan ik voor je doen". De dienstbaarheid waar zoveel verenigingen van afhankelijk zijn, in optima forma. Tevens wordt ook een inkijk gegeven in de geschiedenis. Blijkt dus dat de Benelux club er al was toen een aantal mensen besloot om een Nederlandse (ik wilde bijna zeggen 'chapter', maar dan wordt deze club ook in verband gebracht met....en gaan de edelachtbare heren zich er mee bemoeien) tak op te richten. Het is maar hoe je het bekijkt. Met het oprichten van een Nederlandse tak heeft men zich blijkbaar vertild. Maar moet dat wel zo nodig, een club oprichten. Met een paar mensen uit je buurt of andere gelijkgestemde zielen kan je ook een barbeque of ritje houden. Het wordt anders als er iets officieels aan te pas komt, of kennis, technische in veel gevallen, moet bundelen/delen. Daar geldt nog steeds dat eendracht macht maakt.
Maar goed.
Het laatste nieuws.
d'Ouwe heeft een MV gekocht.
Hij heeft inmiddels ook gelezen dat je bij de MVOCB ook zonder facebook als volwaardig lid mee kan draaien en dat whatsapp ter beschikking staat en heeft zich dus aangemeld.
Toch wel decadent; Een MV en dan ook nog whatsappen...
Zijn er hier mensen die wel eens met vette poten uit de garage komen? En niet geroyeerd? Ben ik nog niet eens als lid geaccepteerd en dan maak ik er al een potje van.

Ik rij tot mijn grote genoegen nog steeds op mijn BMW K uit de vorige eeuw rond. Zowel een solo K als een K-span. De boxercup is alweer een aantal jaren in handen van een andere liefhebber.
Dan doen zich toch wel knellende vragen voor zoals; Moet ik mijn Avatar niet eens aanpassen.
Ik weet het niet.
Die kop van mij daar moet ik het ook nog steeds mee doen. Hoe eigenwijs die soms ook is.

We hebben zelfs technische dagen Ruud. 27 April bijvoorbeeld.

Had je je aangemeld? Wellicht heb ik dat gemist.
 
Wat kan goed lezen toch moeilijk zijn. :z Dacht vandaag de ketting te spannen. Moet 6mm onder het laagste punt van het schildje komen. Terwijl ik de klembouten van de hub al los had ging ik nog maar eens het boekje raadplegen en wat staat er? 6mm tot het hart van de ketting.
Dat ging dus toch nog goed. Dan blijkt dat bij het aanhalen van de klembouten de ketting verder doorzakt. Dan is er de volgende remedie.
1. Meten hoeveel de ketting omhoog zou moeten.
2. Klembouten los.
3. Ketting spannen met zoveel zoals 1. aangeeft. Dus niet weer naar die 6mm.
4. Klembouten aanhalen.
Nog even meten en we zijn weer gelukkig.
Wat weet ik voor de volgende keer; Opmeten hoeveel mm. de ketting omhoog moet, klembouten los, aantal gewenste mm. afstellen, klembouten aanhalen en na afloop toch even controleren of de 6mm is bereikt.

De motor had Motul 10W40 gekregen. Heb toch maar de voorgeschreven 10W60 van Agip besteld. Nog even een filter halen en na de volgende rit warm aftappen en verversen.
 
Oh ja. Zou nog verslag doen over de kentekenoverschrijving. Inderdaad 24 uur later was de blokkade opgeheven. Hoe ik dat weet? Wel, de 24 uur waren nog niet afgelopen dus voor niets. Later wel. Oorzaak van dit feestje? Naar verluid heeft de grappenmaker op het postkantoor drie keer een fout gemaakt waardoor de zaak blokkeert.
Beunhazen en aanverwante artikelen kosten klauwen met geld en bosjes ergernis.
 
Wat kan goed lezen toch moeilijk zijn. :z Dacht vandaag de ketting te spannen. Moet 6mm onder het laagste punt van het schildje komen. Terwijl ik de klembouten van de hub al los had ging ik nog maar eens het boekje raadplegen en wat staat er? 6mm tot het hart van de ketting.
Dat ging dus toch nog goed. Dan blijkt dat bij het aanhalen van de klembouten de ketting verder doorzakt. Dan is er de volgende remedie.
1. Meten hoeveel de ketting omhoog zou moeten.
2. Klembouten los.
3. Ketting spannen met zoveel zoals 1. aangeeft. Dus niet weer naar die 6mm.
4. Klembouten aanhalen.
Nog even meten en we zijn weer gelukkig.
Wat weet ik voor de volgende keer; Opmeten hoeveel mm. de ketting omhoog moet, klembouten los, aantal gewenste mm. afstellen, klembouten aanhalen en na afloop toch even controleren of de 6mm is bereikt.

De motor had Motul 10W40 gekregen. Heb toch maar de voorgeschreven 10W60 van Agip besteld. Nog even een filter halen en na de volgende rit warm aftappen en verversen.

Kleine tip: de ketting kan beter aan de losse kant zitten dan strak. Anders heeft de hublager te lijden en kan er uit lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan