Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Voor schoonmaken, wd40 en een vod (=belgisch woord voor doekje) werkt ook perfect voor achtervelg schoon te maken, gebruik steeds een proper stuk van de vod, anders krijg je vegen, ook stukje van de kont boven de ketting kan je makkelijk reinigen met wd40, want daar hangt het vet meestal ook...Als we het dan toch over de ketting van een MV hebben, hoe maken jullie je ketting schoon en hoe en waarmee vetten jullie hem weer in? Hier hoor je altijd veel verschillende meningen over.
Ik ben benieuwd!
Als we het dan toch over de ketting van een MV hebben, hoe maken jullie je ketting schoon en hoe en waarmee vetten jullie hem weer in? Hier hoor je altijd veel verschillende meningen over.
Ik ben benieuwd!
De afgelopen tijd probeer ik mij in te lezen in de voorgaande MV topics. Inmiddels ben ik aangeland in nummer V. Heel veel interessant leesvoer. Ook heel veel interessante persoonlijke wetenswaardigheden. Aan dit laatse moest ik vanmiddag denken toen ik met mijn door reuma geteisterde handen met mijn fiets aan het spelen was. Ondanks de warmte. Is dus ook geen graadmeter. Maar wat ik wilde vragen is hoe het met @meisje gaat. Omdat zij ook te kennen gaf dat haar handen door reuma een beperkende factor geworden zijn.
Wd40 had ik dan weer nooit gehoord. Wel speciale ketting reiniger of diesel ofzo, maar wd40 klinkt als een gemakkelijke oplossing. En een stuk goedkoper dan doe speciale spuitbussen reiniger:pVoor schoonmaken, wd40 en een vod (=belgisch woord voor doekje) werkt ook perfect voor achtervelg schoon te maken, gebruik steeds een proper stuk van de vod, anders krijg je vegen, ook stukje van de kont boven de ketting kan je makkelijk reinigen met wd40, want daar hangt het vet meestal ook...
Invetten gebruik ik silkolene , dat is een spray die goed blijft hangen.Bekijk bijlage 1387956
Ik hoorde mijn naam vallen maar zag dat Maxi al gereageerd had."Meisje heeft haar MV nog wel, maar rijdt niet meer."
Dat vind ik heel erg voor haar. Haar betrokkenheid met MV is groot, dat kon ik wel opmaken.
Dank!Het allerbeste met je gezondheid!
Oei, das niet zo leuk...Vandaag bij Joppe geweest. Open dag en toertocht van de MV's. Mooi, als je na één rit meegemaakt te hebben kunt zeggen dat je weer 'oude bekenden' tegen bent gekomen. Maar het was wel zo!
Mooi weer, veel belangstelling en veel MV's.
De toertocht kreeg voor mij een onverwacht einde.
Omdat de koelwatertemperatuur opliep tot 110 graden Celsius voelde ik mij niet bepaald rustig. Ja, ik heb die motor pas en nee, ik weet niet wat 'normaal' is waar het de bedrijfstemperaturen betreft.
Dus bij de eerste stop waar enkelen moesten tanken vroeg ik aan iemand die naast mij stond of hij wilde luisteren naar de ventilator. Een heel aardige man met een Kawasaki die zijn helm af deed en moest constateren dat hij geen ventilator hoorde draaien. De thermometer gaf toch echt meer dan 100 graden aan.
Dat was voor mij voldoende reden om de rit te beëindigen.
Liever thuis sleutelen dan onderweg met ellende worden geconfronteerd.
De thuisreis was niet bepaald zonder hindernissen. Bij Leende stond een kilometerslange file op de A2.
Daar tussendoor gewurmd.
Thuisgekomen de rechter beplating eraf zodat het al dan niet draaien van de ventilatoren kon worden gezien.
Wat blijkt; deze jongens komen pas in bij 100 graden Celsius.
Ze doen het dus wel en dat is het belangrijkste.
Sorry voor het afbreken van de rit, maar als het tussen de oren niet goed zit is er niet alleen een beperking van het genieten, maar is ook een deel van de concentratie weg. En dat is, zeker op mijn leeftijd, van groot belang.
Ik hoop dat jullie wel van de rit hebben genoten en dat iedereen weer veilig thuis is gekomen.
OK, geen MV, maar Honda's.... denk dat het niet uitmaakt
Bij mijn SP2 gaan de ventilatoren pas bij 103 celcius aan; heb er vertrouwen in dat de techneuten in de ontwerpafdeling wisten waar ze mee bezig waren.
Voor de zekerheid een aan/uit schakelaartje gemonteerd. als ik op een warme dag door een stad moet met veel stop/go zet ik ze dus eenvoudig "uit voorzorg" aan.
Ik denk dat het bij een MV niet veel anders is, met contact aan staat er altijd + op de ventilator en wordt ie geschakeld via de -.
Trek dus een draad van de - op de ventilator naar een massapunt op je motor en -als het goed is- slaat ie aan. Nu draad mooi wegwerken en er een aan/uit schakelaartje tussen. Heb ik ook op mijn VF uit 1986 gezet want dat compacte V4 blokje wil ook snel warm worden.
Kennelijk heeft de motor al meer warmte te verduren gekregen, want sommige toppen van de fanbladen zien er niet helemaal OEM uit. Dat de fanmotoren op massa worden geschakeld is een heel mooie tip waardoor montage van een schakelaar aanzienlijk aantrekkelijker wordt.
Zal eens navraag doen of de RB de schakeltemp. kan regelen.
Ben in afwachting van de Design Corse hub.
Tja je moet toch iets te doen hebben dus heb ik vanmiddag het veertje van de buddyseat juist gemonteerd. Lag er een beetje loos bij te rammelen. Waarschijnlijk gebeurd bij het vervangen van de accu door motorzaak zoals de vorige eigenaar me vertelde. Stevig op het zadel drukken maakt het voor het zadelsleuteltje overigens veel gemakkelijker om z'n werk te doen..