motortrip Barcelona april

tony1499

MF'er
21 nov 2009
213
2
kemzeke
beste medeforumleden
ik ben van plan om in 9 dagen vanuit zeeland naar Barcelona en terug te rijden.
Dit is mijn eerste motorreis heb een tomtom rider 400 maar een route plannen lukt niet .
Ik wil tolwegen vermijden en een aantal cols verkennen.
Wie kan me een route uitstippelen denk aan 400km per dag te rijden en telkens op hotel te overnachten.
 
Voor Tomtom ken ik de werkwijze niet.

Ken je niet iemand die een beetje met routes kan spelen?
Voor mijn Garmin gebruik ik altijd Basecamp, en dan is deze vraag niet zo moeilijk. Als ik ongeveer weet hoe, dan is het met een kwartier al aardig voor elkaar.
Het is meer wat en hoe je het zelf graag wilt. Er zijn heel veel verschillende mogelijkheden, waar kies je voor. Dat weten wij dus niet!
Ook zal je iets moeten bedenken als onderweg zaken anders lopen als gedacht. Bijv file of een col die is dicht gesneeuwd, of gewoon simpelweg panne!!
Dan zal je toch echt zelf aan de gang moeten met je Tomtom!

Hotels onderweg kan je vinden je via oa booking.com
Ook is de vraag WANNEER ga je. In vroege voorjaar hotels genoeg. Midden zomer wordt al moeilijker.
Zelf rijd ik altijd gewoon mijn route en vanaf 4-5h 's avonds ga ik om me heen kijken. Als ik iets leuks zie dan rijd/ loop ik hotel/ pension/ camping binnen.
Na ca 18.30h ga ik echt gericht zoeken met de app.....................
 
beste medeforumleden
ik ben van plan om in 9 dagen vanuit zeeland naar Barcelona en terug te rijden.
Dit is mijn eerste motorreis heb een tomtom rider 400 maar een route plannen lukt niet .
Ik wil tolwegen vermijden en een aantal cols verkennen.
Wie kan me een route uitstippelen denk aan 400km per dag te rijden en telkens op hotel te overnachten.

Ik heb een route voor je (TomTom) als je wil, het is nu 1 route door belgie, luxemburg, duitsland, een stukje zwitserland en frankrijk en uiteindelijk spanje. Kan de route ook opdelen in 5 delen ofzo. En wil je dezelfde weg terug rijden of een andere route. De route is nu 2470km, zoveel mogelijk binnendoor. Kan hem ook nog wel inkorten voor je als je wil. Ik hoor het wel.
 
Ik heb een route voor je (TomTom) als je wil, het is nu 1 route door belgie, luxemburg, duitsland, een stukje zwitserland en frankrijk en uiteindelijk spanje. Kan de route ook opdelen in 5 delen ofzo. En wil je dezelfde weg terug rijden of een andere route. De route is nu 2470km, zoveel mogelijk binnendoor. Kan hem ook nog wel inkorten voor je als je wil. Ik hoor het wel.
Interessant onslowtje wil ze wel korter wil in 9 dagen heen en terug wil 1 dagje in barcelona blijven dus 8 dagen rijden heen en terug belgie neem ik autosnelweg.
 
Interessant onslowtje wil ze wel korter wil in 9 dagen heen en terug wil 1 dagje in barcelona blijven dus 8 dagen rijden heen en terug belgie neem ik autosnelweg.
Hoi Tony,
Heb hem al een beetje ingekort, bijna 2500km is wel een beetje veel, heb nu nog ongeveer 1930 km over. Kan nog wel korter maar dan komt er nog wel meer snelweg bij. Ik zal hem wel eens toesturen dan kijk maar, mocht je hem opgedeeld willen hebben laat maar weten. Heb hem zo voor je aangepast
 
Thx onslow route op tomtom gezet en ook nog gelukt😅 motor voorzien van tanktas gps geüpdate lag al jaren in de kast.
Vertrek gepland 2de week paasvakantie niks geboekt van hotel zie wel waar we uitkomen
 
Wil je Barcelona zelf in met de motor? Goed opletten daar op de snelwegen qua afslagen want ook mijn Garmin was niet snel genoeg met het aangeven van de afslagen, die zitten daar zeker als je de AP-7 op wil gaan vanuit het centrum (of juist niet) plots heel dicht op elkaar, sneller dan de GPS ze aan kan geven. Zo zat ik ongepland met mijn Vespa dus op de snelweg. Voodeel is dat men daar ingesteld is op motorrijders dus ondanks de drukte voelde ik me er veiliger dan in in welk Nederlands gat dan ook.
Lees ook mijn reisverslag maar eens van mijn tripje naar Barcelona op de vespa: Rondje om de kerk
 
Ik heb afgelopen najaar een motor gehuurd in Barcelona. Niet duur en je kunt daar erg goed rijden, alleen wel alleen in de speciale motor / motorscooter vakken parkeren anders krijg je een bekeuring. Wil ook een keer vanuit Nederland naar Barcelona rijden. Maar op een R1 is dat niet ergcomfortabel. ;)
 
Een R1 niet comfortabel? Dat is een redelijk grote fiets nog. Ik deed het geregeld op een ZZR 600'je met complete kampeerbepakking. En afgelopen 2 jaar met de Vespa, ook niet echt het meest comfortabele reismiddel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan