Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Kan er de zin ook wel van inzien. Het gaat tenslotte om je eigen veiligheid. Als ik zie hoe sommigen zich bij warm weer op de motor kleden (of beter gezegd: niet kleden), dan lijkt met het logisch dat er toch ergens een norm gehanteerd wordt. Uiteindelijk is het je eigen beslissing om het te dragen, maar je hebt dan in ieder geval altijd de spullen in huis als je het bij het examen al nodig hebt. Het is voor hulpverleners ook bepaald geen pretje om bij ongevallen mensen te moeten verzorgen die het niet nodig vonden zich voldoende te kleden. Ik ken verschillende verhalen, helaas...
Maar tijdens mij eigen lessen werd er door de rijschool al op gelet, dus ik zou niet eens 'last' hebben gehad van deze nieuwe regels.

Ik ben helemaal PRO veiligheid, laat ik dat voorop stellen….MAAR:
Ik vind het be-la-che-lijk dat het CBR wel even gaat bepalen hoe-wat-waar. Daar hebben we de overheid en wetgevend orgaan voor. Die bepalen wat verplichte is en wat niet. Ik vind om DIE reden dat het CBR dit niet mag verplichten. Adviseren is prima en goed, maar verplichten is echt te belachelijk voor woorden.

Ik vind het be-la-che-lijk dat het CBR wel even gaat bepalen hoe-wat-waar. Daar hebben we de overheid en wetgevend orgaan voor. Die bepalen wat verplichte is en wat niet. Ik vind om DIE reden dat het CBR dit niet mag verplichten. Adviseren is prima en goed, maar verplichten is echt te belachelijk voor woorden.
Het CBR verplicht niets. Het weigert alleen een dienst aan te bieden als de student niet aan de gestelde eisen voldoet. Daar hebben ze een recht toe.

Ik vind dit niet zó principieel. Ik kan me best indenken dat het CBR geen zin heeft in aansprakelijkheidsprocedures als er tijdens het examen iets mis gaat.

Zoonlief mag donderdag voor de herkansing,.. heb er een hard hoofd in….
Niet in zijn rijkunsten overigens
Gisteren had hij les,.. afgezegd ivm weer -O-
Vandaag (weer) les
En als ik naar de weersverwachting kijk,…. Woensdag en donderdag sneeuw voorspeld
Hoop het voor hem, maar ben er bang voor, heeft lang genoeg gewacht

Terug
Bovenaan Onderaan