Als ik het zo lees zeg je dus dat voor AVB & AVD lessen op een A1 motor en een A motor rijbewijs B voldoende is. Maar voor een A2 motor is theorie verplicht ondanks of je rijbewijs B hebt. Heb je daar een bron voor?Ik zie heel veel discussie hier staan wat nu wel mag en niet mag.
Je mag AVB en AVD lessen nemen onder de volgende voorwaarden:
Autorijbewijs B in bezit:
je mag AVB & AVD lessen volgen op A1 motor. AVD examen mag je pas doen als je in het bezit bent van AVB en theorie
Je mag AVB & AVD lessen volgen op A motor. AVD examen mag je pas doen als je in het bezit bent van AVB en Theorie
Je mag NIET AVB & AVD lessen volgen op een A2 motor zonder Theorie. (Dit weten de meeste rijscholen niet). Dit gaat ook niet aangepast worden in de wet.
Heb je geen rijbewijs B dan moet je natuurlijk eerst Theorie halen.
ja hoor https://wetten.overheid.nl/BWBR0008074/2024-07-01Als ik het zo lees zeg je dus dat voor AVB & AVD lessen op een A1 motor en een A motor rijbewijs B voldoende is. Maar voor een A2 motor is theorie verplicht ondanks of je rijbewijs B hebt. Heb je daar een bron voor?
Onder artikel 7 lid 2 onder f in 7 staat dat een rijbewijs B voldoende is voor rijonderricht A2. Lees jij dat anders of moet ik ergens anders kijken?ja hoor https://wetten.overheid.nl/BWBR0008074/2024-07-01
Ik moest het ook 3 keer lezen. Is ook algemeen bekend bij de KNMV rijscholen.
die zocht ik.ja hoor https://wetten.overheid.nl/BWBR0008074/2024-07-01
Ik moest het ook 3 keer lezen. Is ook algemeen bekend bij de KNMV rijscholen.
Artikel 4 heeft geen lid 1. Maar je bedoelt deze tekst? Ik kan je niet zo goed volgen.Onder artikel 4 lid 1 staat het, en als je goed leest staat er GEEN rijbewijs B
Voor het besturen van motorrijtuigen is geen rijbewijs vereist tijdens het afleggen van de in de artikelen 101, eerste lid, aanhef, en 103, negende lid, bedoelde rijproef, mits de bestuurder in het bezit is van een oproep voor die rijproef.
4Voor het besturen van motorrijtuigen van de rijbewijscategorie A is geen rijbewijs vereist:Artikel 4 heeft geen lid 1. Maar je bedoelt deze tekst? Ik kan je niet zo goed volgen.
Volgens mij is dat alleen als je al een ervaren rijder bent dus via A1-A2 etc A hebt gehaald.
Dan zou het inderdaad op je 23e vervallen als je bij 21 jaar A haalt.
Vervalt ook als je op je 21e je rijbewijs hebt gehaald. (Gelest op vol vermogen). Wel even langs het gemeentehuis voor een nieuw rijbewijsVolgens mij is dat alleen als je al een ervaren rijder bent dus via A1-A2 etc A hebt gehaald.
Dan zou het inderdaad op je 23e vervallen als je bij 21 jaar A haalt.
Ja stel je lest op een zware motor op je 21 en doet examen. Na 2 jaar kan je rijbewijs opnieuw aanvragen op het gemeentehuis en je code 80 is weg. Dus op je 23eDus zodra je twee jaar je A rijbewijs hebt vervalt code 80? Ook als je dan nog geen 24 bent (en dus rijbewijs voor je 22e hebt gehaald)
Waarom zou je niet gewoon de site van het CBR checken? Code 80 op het A-rijbewijsDus zodra je twee jaar je A rijbewijs hebt vervalt code 80? Ook als je dan nog geen 24 bent (en dus rijbewijs voor je 22e hebt gehaald)
Van de wet, maar ook van jou? Dan is hij oud genoeg maar is je motor dat ook?Dus hij mag binnenkort eindelijk op mijn motor.
Hahaha, zijn eigen motor is nieuwer dan die van mij.Van de wet, maar ook van jou? Dan is hij oud genoeg maar is je motor dat ook?
hahaha misschien wil die dan niet op dier van jou rijdenHahaha, zijn eigen motor is nieuwer dan die van mij.
En het risico lopen dat je kind Batman wordt?Mijne wil niet, ze wil risico niet lopen dat kids zowel geen moeder als vader meer hebben... vrouwen logica