Algemene verkeers deelname (weg) algemene voertuig beheersing (terrein)Wat is die AVD en AVB? Weg en terrein?
Als je al een B of A2 rijbewijs ed. Hebt mag dat inderdaad.Huh, mag je al AVD lessen wanneer je AVB nog niet hebt? Dat wist ik niet.
Ja, ook zat gedaan. Met de tweede les ging ik al de weg op.Huh, mag je al AVD lessen wanneer je AVB nog niet hebt? Dat wist ik niet.
Of rijbewijs B. Toch?Officieel moet je ,een, theorie hebben gehaald.
als je rijbewijs B hebt dan heb je toch een theorie gehaald?Of rijbewijs B. Toch?
Je mag zonder theorie wel voor B lessen.als je rijbewijs B hebt dan heb je toch een theorie gehaald?
Maar daan zit er iemand naast je die kan ingrijpen of klap op je harses kan geven.Je mag zonder theorie wel voor B lessen.
AVB niet, maar het gaat over AVD?Als je al een rijbewijs B hebt dan heb je geen verplicht theorie certificaat nodig om te starten met AVB lessen of AVB examen te doen (ook al ga je hierbij de weg op).
Heb je geen rijbewijs dan is het theorie certificaat motor rijden wel verplicht.
Bron:
CBR
Je moet eerst AVB doenAVB niet, maar het gaat over AVD?
Nee:Ik kan noch bij het cbr als de overheid iets vinden over het moeten hebben van een certificaat theorie of een ander rijbewijs voor lessen.
Alleen voor examen AVB doen .
Blijkbaar regels veranderd?
Dat gaat niet over lessen.Nee:
Hoe gaat het motorexamen voertuigbeheersing (AVB-examen)?
Bekijk ons filmpje en lees de stappen over hoe het motorexamen voertuigbeheersing eruit ziet.www.cbr.nl
Het staat beschreven onder artikel 7 regeling rijbewijzen lid 2 onder E, F, G . En dat geldt volgens mij niet voor een gesloten terrein. Dus je moet of al een lager rijbewijs hebben (bijvoorbeeld A1 als je voor A2 of A), of rijbewijs B en als je dat niet hebt dan een theorie certificaat.Ik kan noch bij het cbr als de overheid iets vinden over het moeten hebben van een certificaat theorie of een ander rijbewijs voor lessen.
Alleen voor examen AVB doen .
Blijkbaar regels veranderd?
Welkom in de echte wereld waar niemand rekening met je houd. Beter om daar nu achter te komen en daar op getraind te worden dan pas wanneer je het rijbewijs hebt en denkt dat men rekening met je houdt.Snap niet dat mensen niet iets meer rekening houden met een groepje motorrijders die aan het lessen is .
En ook een voordeel tov het lesblik. Daar wordt wel rekening met je gehouden en dat is heel vervelend. Dat je vlotter aan het rijden bent dan iedereen en ook nog veilig, toch willen mensen je inhalen. Dat zal jij ook wel ondervinden @Lert als je gaat lessen in het blik. Gezien jij de motor gewend ben zal je waarschijnlijk wat vlotter optrekken dan menig auto bestuurder.Welkom in de echte wereld waar niemand rekening met je houd. Beter om daar nu achter te komen en daar op getraind te worden dan pas wanneer je het rijbewijs hebt en denkt dat men rekening met je houdt.
Hoogstwarschijnlijk wel, ja.Gezien jij de motor gewend ben zal je waarschijnlijk wat vlotter optrekken dan menig auto bestuurder.